Prodej deníků meziročně klesl o více než 8 %

novinovystanekmalyPodle nejnovějších údajů ABC ČR o nákladech periodického tisku v červnu 2009 dosáhl v tomto měsíci průměrný prodaný náklad všech deníků celkové výše 1 351 363 výtisků denně, což představuje nárůst prodeje o 7 215 kusů denně proti květnu 2009 (zvýšení o 0,5 %).

Meziměsíční nárůst celkového prodaného nákladu je dán především zvýšením prodeje deníků Aha! (+ 8,8 %), Lidové noviny (+3,3 %), Blesk (+ 2,2 %). Stejný zůstal prodej deníků Hospodářské noviny a Právo. I u dalších dvou deníků se meziměsíční rozdíl pohyboval v rozmezí přibližně jednoho procenta – Mladá fronta DNES (- 0,8 %), Deník (- 1,1 %).

Meziroční srovnání je ovlivněno ukončením vydávání Šípu mezi deníky. Porovnáme-li prodej deníků bez Šípu v červnu 2009 se stejným měsícem roku 2008, činí pokles průměrného denního prodaného nákladu – 8,5 %. To je hodnota téměř totožná s údajem o poměru průměrného prodaného nákladu deníku za první pololetí roku 2009 a 2008 (- 8,6 %), což znamená, že se rozdíl v prodeji proti předchozímu roku v prvním pololetí 2009 více nezvyšuje.

Nejvíce kusů prodá již tradičně Blesk (410 931), následuje Mladá fronta DNES (255 006) a Deník (249 649).

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .