Rockové rádio Aligátor na Slovensku neexpanduje. Vznikne Anténa hitrádio

antena-hitradioDlouze očekávaná expanze slovenského rockového rádia Aligátor na frekvencích tamní sítě Rádií Hey se nekoná. Slovenské Rádio Hey, které původně zakládal český podnikatel Radim Pařízek s mediální skupinou GES, v neděli zanikne. Náhradou ale nebude Aligátor, nýbrž nová multiregionální stanice Anténa hitrádio.

Konzervativní formát nahradí standardní mainstream

Nová mainstreamová stanice by se měla zaměřit na aktuální i někdejší hity. Skončí tak jediné soukromé rádio, které se orientovalo výhradně na českou a slovenskou hudbu. Anténa hitrádio převezme všechny frekvence Rádia Hey, bude i nadále působit pod stejnou licencí ale pod novým názvem. K dispozici má lukrativní frekvence v Bratislavě (100,3 MHz/1kW), Banské Bystrici (97,6 MHz/100kW), Nitře (88,8 MHz/10kW), Ružomberoku (98,8 MHz/5kW), Popradu (107,3 MHz/2kW), Košicích (94,8 MHz/1kW) a dva slabší vysílače v Rimavské Sobotě a Čadci.

Ambice nástupnické stanice jsou ale poměrně vysoké – Anténa Hitrádio hodlá atakovat pozici trojky mezi soukromými stanicemi. Tuto ambici ale bude náročné splnit, neboť slovenský rozhlasový posluchač je poměrně konzervativní a odstupy mezi jednotlivými vysílateli jsou dlouhodobě stabilní. Trhu vévodí první profesionálně formátované Rádio Expres. Poslední novou značkou, která se dokázala dlouhodobě prosadit, je Rádio Jemné Melódie. To startovalo před šesti lety na vysílačích jiné multiregionální sítě a dlouhodobě si drží pozici trhové čtyřky. Rozdíl mezi třetím a čtvrtým hráčem na trhu je ale téměř 200 tisíc posluchačů denně.

Rádio Hey poslouchali desítky tisíc lidí, Anténa hit jich chce stovky tisíc

Pro srovnání, nejposlouchanější Rádio Expres má v aktuálním klouzavém pololetí 874 tisíc posluchačů denně. Veřejnoprávní RTVS Rádio Slovensko poslouchá 764 tisíc lidí, Fun rádio si denně naladí přibližně 583 tisíc lidí. Na čtvrté příčce jsou právě Jemné melodie s 385 tisíci posluchači, což je o 198 tisíc méně než jejich výše postavený konkurent. Odstupy na dalších příčkách už nejsou nikterak výrazné. Pokud by ale nové hitrádio Anténa chtělo atakovat tyto pozice, muselo by si do dvou let vybudovat posluchačskou základnu čítající minimálně 300-400 tisíc lidí denně.

To není jednoduchý úkol, když si uvědomíme, že končící Rádio Hey za sedm let vysílání přilákalo ani ne 100 tisíc posluchačů denně. Na slovenském trhu přitom nabízelo unikátní formát zaměřený na domácí hity, selhalo ale programově i marketingově.

hey-web-skScreenshot webu slovenského rádia Hey v době, kdy normálně fungoval. Dnes zbylo na stránkách www.radiohey.sk pouze torzo tohoto webu. Screenshot – RadioTV

Autor článku:

Komentáře (5)

  1. Barka

    Chudáci Slováci. Výborné rádio Hey jde do kytek a nastoupí další žumpa rádio.
    Peníze,peníze, škoda, že se Aligátora nechytnul Pařízek, ten by ho snad kromě
    BA prosadil. Není to tak dávno , co museli Slováci akceptovat příliv další
    hrůzostrašné stanice EUROPA 2. Byl to skvělý dar našim sousedům. Zajímal by
    mě průzkum, kolika lidem tenhle odpad trvale zasral hlavu. Vrátím se k nedávno
    avizovaného průzkumu. Jestli si páni pisálci myslí, že E2 je někde na vrcholu,
    tak se mýlí. Tolik volů u nás ani nežije.

    1. juko

      Aligator bude fungovat tak jako doposud.

    1. juko

      Vďaka, doplnil som.
      JK

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .