Tiskové zprávy rádií

Denně se v mailové schránce redakce zpravodajství objevuje řada tiskových zpráv, upozornění na tiskové konference, atd. Rádia jsou většinou jen příjemci tiskových zpráv a sdělení. Není tomu tak ale vždy. Některá německá rádia, mezi velice činorodá patří například FFH, vydávají tiskové zprávy, ve kterých informují podobně jako jiné firmy a podniky o svém vývoji, směřování a o svých úspěších. Tento trend už přebrala i některá česká rádia.

Městské úřady, magistráty, ministerstva, politické strany, krajské úřady, dráhy, nemocnice, divadla a další instituce běžně vydávají tiskové zprávy. Ale i v českých zemích se už objevilo vydávání tiskových zpráv rádii. Takové sdělení přitom nemusí být směřované jen médiím. Těžko asi budeme předpokládat, že jedno rádio odvysílá informace o tom, že jeho konkurent má novou soutěž. Ale například klienti, partneři a v neposlední řadě také zaměstnanci se rádi dozvědí, co je u nich nového. Tiskové zprávy o dění v rádiu můžou sloužit jak pro komunikaci s okolím tak pro vnitrofiremní komunikaci.

Německá rádia chrlí tiskové zprávy, ve kterých informují o kdejaké maličkosti. Sdělení zasílají i řadě německých obdob serveru RadioTV.cz, například Radiowoche.de, Radioszene.de a dalším. Některé servery tyto texty jen jednoduše zkopírují a vydávají je za svůj původní materiál, jiné je použijí pro tvorbu vlastních článků a například Radioszene.de vytvořilo speciální portál, který je zaměřen jen na publikování těchto sdělení a PR textů. Rádia mají možnost si zprávy sami na stránky vkládat.

Zprávy je možné si přečíst na www.radioforen.de. Denně jich sem přibude několik, to závisí například na období či dni v týdnu. V době kdy je hodně promoakcí, o prázdninách nebo před Vánoci, je samozřejmě zpráv víc. Například 21. září přišlo 10 zpráv, devětadvacátého dokonce 14. Někdy se pár objeví i o víkendu nebo během svátku. Záleží na tom, kdy je daný materiál aktuální a kdy má jeho autor zrovna čas ho odeslat.

Témata už jsme trochu nastínili, jde často o anonce různých promoakcí, či reporty o jejich průběhu. V tiskových zprávách se rádia například chlubí tím, jak vysoký jackpot už mají v soutěži Tajemný zvuk, chlubí se tím, když jackpot vyplatí nebo třeba tím, že při nějaké speciální příležitosti nabízí možnost vyhrát větší částku. I články, které tady čítáte o promoakcích německých rádií, vznikají často na základě těchto tiskových zpráv.

Jejich tématem ale zdaleka není jen promotion. Často jde o upozornění na významné hosty ve vysílání či jiné zajímavé prvky, které se objeví v programu. Například síť lokálních rádií Severního Porýní Vestfálska informuje o tom, že noční program Nachcafé zavedený v srpnu se těší oblibě a proto se bude posilovat informační servis poskytovaný v tomto pořadu. Radio Hamburg zase dva dny předem upozorňovalo na to, že bude mít v živém odpoledním vysílání anglickou zpěvačku Jamelii. Rock Antenne takto dává vědět, že připravuje další rozhlasový seriál. FFH zase upozorňuje na to, že tipy a triky pro spotřebitele jak ušetřit, které se objevují v rubrice FFH-Kotenkiller, najdou posluchači i na webu.

Dalším tématem, o kterém stanice informují, jsou věci technického rázu. Přidělení nové frekvence, zahájení digitálního vysílání atp. Rádia prostřednictvím tiskových zpráv sdělují světu i své postoje například k digitalizaci, k otázkám vývoje rádií atd. Protože se v Německu i jiných zemích udílejí různé ceny a ocenění, musí se stanice ziskem nějaké medaile pochlubit. O úspěchy se vedle sebe dělí jak veřejnoprávní tak komerční rádia. RBB tak prezentuje úspěch své novinářky Moniky Herrmannové, která získala ocenění Bronzové jablko. Rakouský Kronehit se zase může pyšnit tím, že se dostal do finále soutěže New York Radio Award. Pořadatelé těchto soutěží mají možnost tady přes tiskové zprávy prezentovat, že se něco takového koná.

Rádio je především o lidech a to jak o moderátorech tak také o obchodnících a samozřejmě o vedení. Jestliže některý z moderátorů přichází posílit tým dané stanice případně mění vysílací čas (ať už na stálo nebo třeba jen z důvodu dovolené či nemoci zaskakuje dopolední moderátor za ranního), o všem se dá informovat a rádia o tom také informují. Obchodní zastoupení takto dávají vědět o tom, že mají nové obchodníky, které zároveň v jednotlivých TZ představují. Můžeme se tak dočíst např., že AS&S Radio GmbH rozšiřuje od prvního října svůj tým o tři spolupracovníky. Pobočku ve Frankfurtu povede nově sedmadvacetiletá Corinna Kittler, která měla doposud na starosti komunikaci u Energy Media GmbH. Další událostí, kterou je dobré komunikovat, je změna vlastnictví. SBS Broadcasting tak například informuje, že přebírá 28% druhého největšího provozovatele rozhlasového vysílání ve Švédsku. Ke klasice patří tiskové zprávy, které informují o čerstvých výsledcích poslechovosti a také zprávy o úspěšných obchodech, které se podařilo uzavřít.

Hesenské Hit Radio FFH se podle jedné TZ účastní projektu Hesensko bez kolon. Jde o projekt ministerstva dopravy. I účast na takovýchto projektech je možné komunikovat prostřednictvím tiskových zpráv stejně tak jako účast na různých charitativních akcích, stěhování, zavedení nové techniky, nové jingly atd. atd.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .