Ráno na rádiu… Info

radiotv22Rádio Info je takovým malým dopravním Impulsem. Má podobně přesně rozškatulkovanou i hodinu a tak nebudu tentokrát popisovat chronologicky, ale podle jednotlivých atributů té hodiny. Jako prvního jsem slyšel Stinga, dále přišel …

Radio Info

Datum: 15.5. 2003

Čas: 6:45 – 7:45

Protože se tenhle seriálek na nějakou dobu odmlčel, připomenu na úvod to, co jsme spolu s kolegou Geertruidem psali snad tisíckrát: Článek nemá za cíl hodnotit příslušné rádio, ale pouze přinést popis jedné ranní hodiny. Jedné ranní hodiny proto, že ráno bývá nejdůležitější částí ve vysílání rádia. Přečtěte si předchozí věty, než budete reagovat.

Rádio Info je takovým malým dopravním Impulsem. Má podobně přesně rozškatulkovanou i hodinu a tak nebudu tentokrát popisovat chronologicky, ale podle jednotlivých atributů té hodiny.

Hudba

Jako prvního jsem slyšel Stinga, dále přišel Eric Clapton: My Father’s Eyes a nechyběl ani Freddie Mercury: I want to break free. Po sedmé zahájili Status Quo: In the army now, následovala Madonna: American Pie, Kiss: I was made, Savage Garden: Truly, Madly Deeply, Brian Adams: Here I Am, okolo půl osmé M.Reilly: Moonlight shadow, jediná česká – Chinaski: První signální, Texas a Falco: Amadeus. Hudba přísně kulisová, nerušící, středně rychlého tempa, ale většinou jasně kytarového střihu. Pokud máte rádi osmdesátá léta, budete spokojeni, pokud ne, usnete nebo rádio rozbijete.

Moderování

Za celou hodinu se moderátor nepředstavil, byl to ovšem známý hlas z Impulsu – profesionální, vyvážený, bez jediného breptu, chladný, strohý, bez sebemenšího záblesku člověčenství, jak se na informační dopravní rádio sluší. Netroufnu si ho identifikovat (Marek Blaho – pozn. editora), protože hlasy z Impulsu jsou (snad záměrně) co nejpodobnější. Používá fráze (ať už povinné, nebo naučené) a v rámci frází dochází k opakování slov i tam kde fráze být nemusí: během dvou vstupů oddělených jen jinglem použil 5x výraz „počítejte s“.

Vstupy měl v 6.50 – uvedení informací o dopravě, připomenutí telef. čísla Infomobilu a stručný přehled očekávaných událostí v Praze a co bude ve zprávách. Další vstup po zprávách (odpojení se povedlo dobře) stručně o Praze, v 7.10 uvedení InfoLuďka, v 7.20 počasí v Praze. Ale byla i díra – na informační rádio je špatně, když prakticky od 7.22 do 7.37 (navíc přes tak významný bod, jako je půl osmé) nezazní živé slovo, jen muzika a jingly a reklamy. V 7.38 informace o další muzice a uvedení dopravy.

Obal a reklama

Kolují stále stejné sugestivní jingly, moderně udělané, střižené podle Impulsu, ale méně dynamické, aby se řidiči nelekli. Není to jen obvyklá hudba a slogan, ale i sestřihy mluveného slova – ať už profesionálů (moderátor, InfoLuděk, ABA) tak i telefonujících. Ty by chtělo ale obměňovat rychleji nebo používat méně. Trošku to občas mate, vypadá to jako kdyby to bylo skutečné hlášení. Texty jinglů jsou velmi vnucující se: 3x „Radio Info – nejlepší dopravní rádio v Praze“ (no bodejť by ne, když jiné není, ale stejně bych si o tom dovolil pochybovat – dopravní rádio by mělo i ráno nabízet víc, než jen info o kolonách v Praze. Co takhle nějakou radu motoristům, než usednou do auta – co zkontrolovat apod.?). Z dalších jinglů zazněly např.: 2x „Muzika, která v Praze jede“, „Jak vám to jede“, „10 míst, kde to tepe“ (zase bych si dovolil pochybovat, ona jsou to místa, kde doprava naopak většinou stojí), „Informace vždy a včas“ a několikrát číslo na Infomobil.

Reklama zazněla ve třech blocích zatím snesitelné délky, reklamní spoty dost výrazně zaměřeny na motoristy. Reklama je oddělená od okolí ještě méně znatelně, než u Impulsu, ale zákon to zřejmě splňuje.

Redakce

Už na jiném místě jsem napsal, že informování o kolonách (které jsou navíc v Praze na stále stejných místech už deset let, takže žádnou senzační informaci odlišnou od toho, co přinášejí „obyčejná“ rádia asi přinést nelze) je na „moderní informační dopravní rádio“ málo. Faktem zůstává, že využívají nejvíce kanálů: telefonující řidiči, InfoLuděk pohybující se na skůtru po Praze, servis ABA a letadlo ABA, takže jim neuteče skoro nic.

V průběhu hodiny poinformovali v 5 vstupech jak o tradičních ucpávkových místech v Praze, tak o situaci na příjezdech do Prahy (dálnice a okruh), o uzavírkách v Praze i mimo Prahu a zmínili i dopravu hromadnou, i když té by právě ráno mohli věnovat prostoru také víc, zvlášť když to mají i v jednom sloganu („…stávkují tramvajáci?“).

Informace byly stručné a přesné, bez breptů a nesmyslů, žádný z „mluvičů“ nemá s mluvením problémy. Druhá výtka je k tomu, že moderátor by mohl být i trochu motoristou, jezdícím po Praze – z některých jeho příspěvků je až příliš cítit, že místo, o kterém mluví, vůbec nezná, zejména když uvádí vstup informátora z terénu. Za tohle všechno jsem ubral tři hvězdičky redakci, protože jen „kde jsou kolony“ je prostě i ráno málo, i když ty „kolony“ jsou kompletní.

A jak u mne Radio Info dopadlo? (1 je nejhorší a 5 je nejlepší)

  1. Moderování – 4
  2. Muzika – 4
  3. Redakce – 2
  4. Reklama a obal – 3

Celkové hodnocení: 3.25 bodů

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .