Radio Milenium chce být městskou alternativou

radiotv22Téměř dva roky figuruje na jihomoravském rozhlasovém trhu rádio, které na normálním příjmači nenaladíte. Nevysílá totiž terestricky, ale pouze v kabelových rozvodech firmy Intercable ve městech Brno, Zlín a Otrokovice. Radio Millenium bylo první čistě kabelovou stanicí u nás, až v letošním roce jej v kabelových rozvodech následovalo např. pražské kultovní Radio Limonádový Joe.

Jaký je program Radia Millenium? Může se kabelové rádio vůbec uživit? A jaká je jeho poslechovost? Na tyto, ale i další otázky, odpovídali Michal Rajnoch a Martin Pášma.

Můžete představit stručně program Radia Milenium? Jak byste charakterizovali jeho hudební formát?

Radio Milenium začalo vysílat v polovině roku 2000 v Brně, od počátku roku 2001 jsme rozšířili vysílání i na Zlín. Jsme prvním kabelovým rádiem v ČR a program šíříme pouze prostřednictvím kabelových rozvodů.

Program je prozatím postaven jako čistě hudební bez moderace a formátově je radio zaměřeno na soft rock a gold AC. Vysíláme samozřejmě také po internetu na www.radiomilenium.cz.

Kde mohou posluchači vaše rádio naladit? Kolik domácností vás má v kabelové nabídce? Budete své kabelové pokrytí dále rozšiřovat?

Radio Milenium je v současné době možné naladit v kabelových rozvodech společnosti Intercable CZ v Brně, Otrokovicích a ve Zlíně, kde je aktivních 89989 zásuvek. Předpokládáme další možné rozšíření vysílání Radia Milenium na ostatní města s nabídkou několika žánrově odlišných kanálů. Potěšil nás i zájem o vysílání Radia Milenium ze strany provozovatelů kabelových TV v menších městech. V současné době probíhá dolaďování podmínek vzájemné spolupráce.

Máte zájem o terestrické vysíláni? Proč jste se neúčastnili posledních licenčních řízení o Brno a Vyškov?

O terestrickém vysílání v současné době neuvažujeme. Je to dáno zaměřením na konkrétní cílové skupiny a to jsou především obyvatelé měst s určitým životním a sociálním standardem. Zadavatelům reklamy nabízíme jasně definovanou skupinu posluchačů, a to jak z hlediska věku, tak i příslušnosti ke konkrétní lokalitě. Tím chceme zajistit vyšší zacílení a efektivnost jejich reklamních kampaní.

Kolik lidí zajišťuje chod radia?
Na chodu Radia Milenium se podílí 9 lidí a obchodní oddělení čítající cca 5 lidí. Struktura je stejná jako v klasických rádiích (ředitel, program, promotion, hudba, traffic …).

Jak jste na tom s reklamou? Maji klienti zájem? A proč nejste součástí některé z reklamních síti?

V předcházejícím období jsme samozřejmě ověřovali, zda o takový typ média je ze strany zadavatelů reklamy zájem. V první fázi jsme se zaměřili na regionální klienty. Ukázalo se, že náš záměr je správný a je tedy pravděpodobný i zájem ze strany zadavatelů nadregionálního charakteru. Důležitým faktorem pro vstup do některé z reklamních sítí bylo dobudování kvalitního technického a technologického zázemí tak, abychom mohli nabídnout odpovídající servis důležitý pro národní reklamu. V nejbližší době proto chceme zahájit jednání s některým rozhlasovým media zastupitelstvím.

Mate nějaké seriózní údaje o denní poslechovosti radia?
Za směrodatné údaje je u nás považován především Mediaprojekt. Zcela pochopitelná je proto naše snaha stát se platným členem APSV a učinit všechny další kroky nutné pro zahrnutí naší stanice do Mediaprojektu.

Jaké jsou vaše cíle do budoucna?
Hlavním cílem je vybudovat obchodně úspěšnou síť, která by zahrnovala všechna větší města v ČR a prostřednictvím ní šířit program, který doplní nabídku stávajících klasických rádií a bude její alternativou!

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .