Radio Impuls kompletně změnilo zvukový obal

radiotv22Nejposlouchanější soukromá stanice poprvé ve své historii kompletně změnila svůj zvukový obal. Nové znělky Radia Impuls se ve vysílání poprvé objevily v sobotu 10. ledna, jedinou spojitost s původní sadou jinglů představuje stejný staniční hlas Tomáš Racka.

Z českého éteru tak po dlouhých letech zmizely jingly, které poprvé nasadil již předchůdce této stanice Radio Alfa. Při svém statu totiž Impuls zvukový obal prakticky okopíroval od Alfy, když v nich pouze zaměnil slovo Alfa za Impuls. „Za poslední roky jsme uvažovali o změně obalu už několikrát a vždy v uvažování nakonec převládl konzervativní názor. Co je osvědčené, je dobré. Ale teď už přece jen čas nazrál, bylo třeba vytvořit obal s
modernějším zvukem. A co se týče „velikosti“ změny, je
potřeba si uvědomit, že tím, že nadále používáme stejný staniční hlas, je změna pro posluchače ne tak dramatická,“
vysvětluje důvody tohoto kroku generální ředitel Radia Impuls Jiří Hrabák.

Novou sadu jinglů, předělů a podkresů vytvořila holandská společnost Top Format, Productions BV. Vedení rádia nechtělo prozradit konkrétní sumu, na kterou nový obal přišel. Hrabák pouze řekl, že cena se pohybovala řádově ve statisících korun.

Po téměř pěti letech tak získal Impuls poprvé i jasnou zvukovou identifikaci, což mu doposud proti konkurenční Evropě 2 či Frekvenci 1 chybělo. „Čtyřtonová melodie byla součástí kolekce, kterou jsme kupovali,“ upřesnil Hrabák na otázku, kde se tato identifikace, která je součástí všech jinglů, vzala.

Zkušenému posluchači jistě neušla podobnost zvukového obalu s jingly britského veřejnoprávního rozhlasu BBC, která je obzvláště patrná v znělkách identifikujících zpravodajství. „Podobnost není náhodná, společnost Top format pracuje i pro BBC, a podobné jingly používá BBC London. Londa s.r.o má licenci pro Českou republiku,“ dodává Hrabák.

Další celoplošné stanice v nejbližší době podobně zásadní změnu neplánují, protože průběžně své zvukové obaly modernizují. „Frekvence 1 kompletně předělala zvukový obal a odstartovala nové jingly v souvislosti s programovými změnami v září 2002,“ říká Natalie Lišková z PR oddělení Frekvence 1 a Evropy 2.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: