Promo německých rádií stále žije fotbalem

Fotbal a zas fotbal teď ovládá německá rádia. Každý s ním ale pracuje jinak. Někdo se zaměří na trenéra „Klinsiho“ a věnuje mu ulici, další zase odebírají krev pro případné oběti neštěstí a jinde se zas věnují konci školního roku. Podnětů je opět víc než dost.

Klinsmannova ulice

Díky trenérovi Klinsmannovi se německému týmu na šampionátu zatím daří. Rádio bigFM proto iniciovalo zřízení Klinsmannovi ulice. BigFM nechalo udělat ceduli s názvem ulice Jürgen-Klinsmann-Weg a vyzvalo starosty a města, aby se přihlásili, pokud mají zájem po Klinsmannovi ulici pojmenovat. Mezi obcemi, které projevily zájem, byl i Geislingen, ze kterého Klinsi, jak Němci svému trenérovi familiárně přezdívají, pochází. Geislingen tak opravdu dostane svoji Klinsmannovu ulici. Ceduli s názvem předá starostovi obce sám ranní moderátor Morgenhans. Ten se v Geislingenu setká i s bývalým Klinsmannovým trenérem a podívá se na stadion, kde nynější kouč německého národního týmu začínal hrát fotbal. V českých podmínkách je toto nereálné, protože stávající zákonná úprava neumožňuje pojmenovat ulici po dosud žijící osobnosti.

Daruj krev pro šampionát

S nezvyklým ale v každém případě užitečným nápadem přišlo Radio 7. Před pátečním čtvrtfinálovým zápasem bude připraveno místo pro odběr krve. Každý z fanoušků může přijít a darovat krev. Rádio akci i zajímavě komunikuje. V současnosti je v Bádensku-Württembersku potřeba 2000 dárců krve denně. V případě teroristického útoku nebo jiného neštěstí na šampionátu, by se toto množství zdvojnásobilo.

Fotbalové tetování

Jeden z posluchačů stanice Oldie 95 se rozhodl, že jako fanoušek německého týmu a zároveň milovník tetování, si nechá vytetovat německou vlajku. S tímto nápadem se svěřil rádiu a tak tetování proběhlo nikoliv v salónu ale přímo ve studiu Oldie 95 během ranního vysílání. Osmatřicetiletý Jan Petersen dostal tetování od rádia jako dárek.

Německé vlajky a IKEA

Typickou švédskou značkou je IKEA. A právě se Švédskem hrálo Německo svůj poslední osmifinálový zápas. Radio Hamburg proto v den tohoto utkání (samozřejmě po domluvě) rozvěsilo na budově marketu IKEA německé vlajky, aby bylo jasné, kdo bude vítězem. Německo nakonec ve vzájemném duelu opravdu vyhrálo. Pokud by vyhráli Švédové, muselo by Radio Hamburg vyvěsit na svém proskleném studiu vlajku švédskou.

Školní vysílání na komerčním rádiu

Kromě toho, že světem hýbe mistrovství světa, je tu ještě konec školního roku. Hesenská mediální rada, Institut pro mediální politiku a komunikaci ve Frankfurtu a hesenský leader na trhu Hit Radio FFH vytvořily společně projekt “Du bist Radio!“ – Ty jsi rádio. Žáci devátých a desátých tříd měli za úkol natočit příspěvek do vysílání. Dvě třídy točily o násilí na škole. Někdo se zas věnoval boji proti strachu ze zkoušek nebo tomu jak ušetřit doma energii. Školáci věnovali přípravě příspěvků celý týden. Porota složená ze zástupců mediální rady, rádia a Institutu pro mediální pedagogiku pak vybere tři nejlepší reportáže. Děti sami nakonec určí, který je úplně nejlepší. Vítězný příspěvek pak Hit Radio FFH odvysílá a vítězná třída bude i hostem přímo v živém vysílání.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .