Lone Star 92,5 FM – jde to i bez reklamních spotů

V pondělí zahájila v texaském Dallasu vysílání nová stanice. Na tom by nebylo nic divného, na celém světě neustále vznikají a zanikají rádia. Lone Star 92,5 FM je ale trošku jiná stanice. Vedle unikátního hudebního formátu, který je směsicí Country, Outlaw Country, Alternative Country a jižanského rocku má ještě jednu zvláštnost. Nevysílá vůbec klasické reklamní spoty.

Nová dallaská stanice Lone Star 92,5 FM, která spustila v pondělí své vysílání, je součástí největší americké rozhlasové společnosti Clear Channel. Ta vlastní v Americe více než 675 rozhlasových stanic. Svého času držel Clear Channel podíl i v pražském Rádiu Bonton. Weekly reach jeho stanic dosahuje hodnoty 110 mil. posluchačů. I díky tomu si může dovolit experimentovat jak s hudebními formáty, tak i s alternativními způsoby financování.

Hudba, kterou Lone Star 92,5 FM vysílá se dá stručně charakterizovat jako směs Country, Outlaw Country, Alternative Country a jižanského rocku. Posluchači tak mohou poslouchat písně rockové legendy ZZ Top, Stevieho Ray Vaughana, Old 97s, Pata Greena či Willieho Nelsona. Toho jste mohli nedávno vidět ve filmu Vrtěti psem, kde ztvárnil performera klíčového songu Good Old Shoe. Willie Nelson rovněž propůjčil svůj charakteristický hlas staničním jinglům a upoutávkám na vysílané pořady.

Uvedenou hudební směs zkoušel Clear Channel na jednom svém digitálním kanále. Díky ohlasu od posluchačů se po dvanáctiměsíčním digitálním experimentu tento hybrid country a rocku dostal i na VKV frekvenci. Zde byl původně nepřerušovaný proud hudby doplněn mluveným slovem, které mají na starosti legendy dallaské rozhlasové scény Bo & Jim, Jon Dillon či Redbeard.

“Máme v této oblasti absolutní podporu vedení společnosti,” říká k netradičnímu pojetí rádia J.D. Freeman, oblastní manager Clear Chanelu z Dallasu. “Naprosto nás odřízli od zbytku společnosti a nechali nás změnit pravidla. Tak jsme je změnili při tvorbě programu, v reklamě i na webu. Když dostanete takovou míru svobody, uskuteční se velké věci”.

Rádio bez reklamních spotů
Lone Star 92,5 FM se může pochlubit i další zvláštností. Jeho vysílání není přerušováno reklamními spoty. Inzerenti – sponzoři mají k dispozici jednu až dvě minuty v hodině pro svoji prezentaci vrámci sponzorských vstupů, které však nepřerušují vysílání, ale jsou jeho nedílnou součástí.

Inzerenti mají exkluzivitu ve vysílání. „Máme pouze jedny aerolinky, jednoho mobilního operátora a jeden pivovar. Celé je to o společně sdíleném pojetí rádia a závazku k úžasné kreativititě umělců. K tomu, abychom se tohoto závazku zhostili se ctí, je potřeba vystoupit z řady. Tradiční reklamy jsou dobré pro spoustu rozhlasových formátů, ale zde nefungují,“ říká Kelly Kibler, regionální obchodní ředitelka Clear Channelu v Dallasu. „Celé je to o důvěře a jedinečnosti partnerství se sponzory, kteří s námi sdílejí naše zaujetí pro tuto hudbu.“

V pondělí 30. dubna spustí stanice na adrese http://www.lonestar925.com/ nové webové stránky. Pokud se vám podaří server rádia přesvědčit, že se na stránky připojujete z USA, či jste americký voják působící v zahraničí, můžete vysílání Lone Star 92,5 FM poslouchat na jeho webu on-line již dnes.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .