Promo novinky: V Kaiserslauternu rozhazovali peníze

Stanici RPR1. se podařilo díky svému posluchači Marcu Hilgertovi přilákat pozornost řady domácích i zahraničních médií. Stačilo jen, aby si spočítal, že je lepší holub v hrsti než vrabec na střeše. Prostě se rozhodl, že ze sta tisíc, které může vyhrát, celé tři čtvrtiny rozdá. To vyvolalo takovou vlnu zájmu, o jaké sní každý PR nebo promomanažer. U nás se před pár lety podařilo brněnskému Rádiu Krokodýl dostat akci 103 dětí pro Brno do Televizních novin.

Začněme hezky od začátku. Od 2. do 19. ledna se mohli posluchači německého rádia RPR1. přihlašovat do soutěže: Was würden Sie für 100.000 Euro tun? – Co byste udělali za 100.000 Euro? Přes internet, poštou nebo telefonicky se přihlásilo dvanáct tisíc lidí. Posluchači hlasovali a vybírali a jejich více jak dva miliony hlasů rozhodly o deseti finalistech. Nápad Marco Hilgerta zvítězil a tak se mohlo jít na věc. Marcův déšť peněz se naplánoval na pátek 26. ledna.

Strůjcem všeho je devětačtyřicetiletý řidič náklaďáku Marco Hilgert. Rozházet peníze mezi lidi ho napadlo, když jel po dálnici. Původně chtěl peníze vyházet  z budovy radnice v Mainzu S realizací ale byly problémy. Poté co moderátoři ranní show Kunze a Kati ve středu 24. ledna ve čtvrt na osm ráno sdělili, že se z budovy radnice posypou pětieurové bankovky v celkové hodnotě 75 tisíc, radní řekli: Ne! Budova má klimatizaci a okna se proto nemůžou otevírat. A navíc tam nevědí, co to znamená vyhazovat peníze z okna. „Naše výdaje jsou větší než naše příjmy, takže peníze určitě nevyhazujeme z okna.“, vysvětlil mluvčí radnice.

Rychle se proto muselo najít jiné místo. RPR1. proto okamžitě vyhlásilo, že prosí města a obce ve spolkové zemi Rheinland-Pfalz o pomoc. Tucty starostů, mluvčích obcí i řada soukromých osob se nabídla. Nakonec vyhrál Kaiserslautern. Město dalo k dispozici Stiftsplatz, který se už osvědčil při fotbalovém šampionátu. Všechno proto bylo připraveno. V pátek 26.ledna v deset hodin se mohlo začít. Marco Hilgert nechal pršet na náměstí pětieurové bankovky. Celkem tak na několikrát rozdal 75 tisíc euro. Zbytek (25 tisíc Euro) investoval se svoji manželkou do vlastního bydlení.

Akce ale vzbudila zájem německých i zahraničních médií. Řidič Marco si svých 15 minut slávy opravdu užíval. Jeho patnáct minut se totiž protáhlo. Média z Jižní Afriky, Japonska, Brazílie, Portugalska, Francie, Irska a také Ruska o něj jevila zájem několik dní. „Dával jsem interview pro BBC World dokonce v angličtině! To je neskutečný. Noviny, televize, rádia – všichni ode mě chtějí vědět, proč jsem nechal 75 tisíc pršet!“ , cituje Marca Hilgerta server Radioszene.de.

Novináři se vyptávají i moderátorů a programového ředitele RPR1. Christiana Magera. Ten je nadšený tím, jakou odezvu tato akce ve světě vyvolala. Během dvaceti let existence RPR1. se ještě nic takového nestalo. O události přinesly zprávu televize ARD, ZDF, SWR, Sat1, Pro7, RTL, Vox, první program Ruské televize, holandská televize a další. Nechyběly tu ani zpravodajské agentury jako Reuters, , AP, dpa, ddp a další.

Ač se každé rádio snaží se svojí promoakcí zaujmout, popularitu jako RPR1. si získá málokteré. O publicitu si ale koleduje i bigFM. Ranní moderátor Morgenhans zaslal managementu skupiny Tokio Hotel nabídku na sázku. Pokud se hoši ze skupiny nechají ostříhat, bude bigFM hrát po celý týden 24 hodin denně písničky právě od Tokia Hotelu, které se v playlistu stanice objevují jen zřídka.

Zájem určitě vzbudí i Festival mrakodrapů. Ten se koná vždy po několika letech ve Frankfurtu nad Mohanem. Mediálním partnerem této akce je Hit Radio FFH. Stránka festivalu www.wolkenkratzer-festival.de má stejný vzhled jako web Hit Radia FFH. 12. a 13. května se veřejnosti jinak nepřístupné výškové budovy otevřou. V ulicích mezi nimi zatím bude probíhat pestrý program, kde nebude chybět ohňostroj, představení práce hasičů a také zásahové jednotky policie. Ve Filmovém muzeu se při té příležitosti budou promítat filmy o mrakodrapech.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .