Podle nových čísel jsou všechna německá rádia nej…

Nejposlouchanější, největší nárůst, nejoblíbenější, nejznámější. Německo se dozvídá výsledky poslechovosti dvakrát ročně. A vždycky to stojí za to. Všechna rádia najednou přijdou s tiskovými zprávami, že jsou nej. Teď jsou tady nová čísla. Kdo se nenechá zmíst těmi superlativy a trošku jednotlivá sdělení dekóduje, může objevit pár zajímavých údajů.

Úspěch slaví první dětské a rodinné rádio v Německu Radio TEDDY. V Berlíně a Braniborsku ho denně poslouchá 164 tisíc lidí. Za hodinu si ho naladí v průměru 23 tisíc posluchačů. To je nárůst o 21 procent. Průzkum poslechovosti přitom zahrnuje jen reklamně zajímavé posluchače od 14ti let. Mladší se do průzkumu nedostanou. Přitom právě na ně je vysílání zaměřeno. Podle statistik  připadá v Berlíně a Braniborsku na jednoho dospělého 1,3 dítě. Podle propočtů stanice, by tak její poslechovost mohla ležet na hodnotě 377 tisíc.

Stanice si polepšila i ve známosti své značky. Radio TEDDY  vzniklo před třemi lety (viz Radio Teddy – problémy s veřejnoprávností na privátní stanici) a je sice komerční, ale  ovládané veřejnoprávními vysílateli. Stanice vysílá v Berlíně a okolí na VKV (106,8 MHz), dále digitálně přes satelit Astra a internet. Díky tomu má své příznivce i v Bavorsku, Dolním Sasku, Meklenbursku – Předním Pomořansku a Sasku

Za vítěze mezi vítězi platí Antenne Bayern. Toto rádio má ze všech dá se říct nejvyšší poslechovost. Pravda že dvě sítě, lokální rádia v Severním Porýní – Vestfálsku a Radio Kombi Baden Württemberg, mají víc, ale jako jedno rádio vede s 956 tisíci za hodinu a 3,2 miliony denně Antenne Bayern. Tím se stanice dostala i před veřejnoprávní. A to už po čtvrté v řadě za sebou.

V záplavě zpráv o tom, jak narostla poslechovost, jak ta a ta stanice docílila rekordu, či že má stabilní čísla (o tom jak se dají prezentovat výsledky poslechovosti více viz jiný článek), se tu a tam objeví i nějaká, která opravdu upoutá. Je to tisková zpráva rádia bigFM. To se chlubí výsledky svého crossmediálního produktu viz (Radio BigFM chce být interaktivní pomocí DVB-H ). Už v titulku upozorňuje na prodloužení doby, kterou konzumenti stráví poslechem webových stanic. Na web se už “přestěhovalo“ padesát tisíc členů komunity bigMUSIC. „Konkurenci v podobě mobilů, ipodů a dalších integrovalo bigFM do své vlastní strategie platformy. Mediální značky, které jsou zakotvené online, offline a on air, se stávají klíčovými médii. Reklamní trh stále silněji hledá individuální marketingové koncepty na zesíťovaných mediálních platformách.“, říká ředitel bigFM Kristian Kropp.

Z analýz vyplývá i jeden pro mnohé potěšující fakt. A to sice, že se prodloužila celkově doba poslechu u mladých lidí. Rádio tak odolává konkurenci nových médií. V kategorii 14 – 29 let se doba poslechu natáhla o 20 minut na 221 minutu denně. „Posluchači, především mladí, sází na rádio, protože můžou toto mobilní médium přes nové kanály používat při práci na počítači, cestou autem i při běhání. Rádio je všude a vždycky dostupné. Jako průvodce dnem a důvěrník dává tipy a rady a naviguje nepřehledným internetem a přináší impulsy pro nahrání nové hudby a podcastů atd,“ zdůvodňuje tento trend Lutz Kuckuck z Radiozentrale.

Rádio by mohlo svoji pozici ještě vylepšit. Dokládá to mediálně-pedagogická studie, kterou provedl Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest. Rádio podle ní u mladých boduje na rozdíl od televize tím, že je lehce dostupné na interentu, MP3-přehrávačích i mobilech. Tato studie navíc zjistila, že doba poslechu se prodloužila i u kategorie 12-19 let.

A na závěr jeden takový údaj spíš na oddechnutí. Radiozentrale spočítala, že Němci stráví v průměru 12 let svého života poslechem rádia.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .