Petr Zettner: Rádio Jihlava bude úplně jiné

ROZHOVOR – Minulý týden jsme Vám slíbili rozhovor s programovým ředitelem nově vznikajícího Rádia Jihlava 101,1 FM. Slovo plníme. Jak asi dobře víte, Petr Zettner není v oblasti médií rozhodně žádným nováčkem. Má za sebou mnohaletou a bohatou zkušenost, nejen s rádiem, ba i s televizí.

Za 13 let své kariéry prošel řadou médií. Po maturitě se vydal do jihlavského Rádia Vysočina. Posledních šest let trávil v Českém rozhlase region, kromě moderování vedl také tým redaktorů. Předtím působil i v České televizi coby mediaplanner. Pro rádio Impuls v té době také připravoval dopravní zpravodajství či moderoval víkendové vysílání. Od února letošního roku je plně vytížen prací v Rádiu Jihlava, 31.ledna byl totiž jmenován programovým ředitelem. Z rozhlasu odešel na přání nadřízeného, ten si nepřál, aby jeho moderátor byl zároveň manažer konkurenční stanice.

V týmu nemáme jediného moderátora. Zato je tam plno bavičů a tím se také nové Rádio Jihlava liší od většiny rádií,“ říká Petr Zettner v našem rozhovoru. Rádia Jihlava bude podle něj jiné než ostatní rádia. Stanice se chce zaměřit především na informace z regionu, hudbu a zábavu. Posluchačům chce ukázat, že rádio se dá dělat úplně odlišně.

RadioTV: Posluchače zajisté zajímá, v jaké fázi se nachází na vysílání? Všimnul jsem si, že jste již vysílač testovali.

P.Zettner: „V tuto chvíli je vysílač na hosovské vodárně za Jihlavou stoprocentně funkční. Malé zpoždění nabralo budování vysílacího studia v obchodním a zábavním centru City Park, ale do 12. března by mělo být také hotové. Pak ho čeká „zahoření“ a zkušební vysílání „do zdi“.“

RadioTV: Můžete čtenářům prozradit, kdy se poprvé rozezní Rádio Jihlava 101,1FM v českém éteru?

P.Zettner: „Rádio Jihlava bude poprvé on air v druhé polovině března, pokud nás nezaskočí nějaký nečekaný problém. Říkám to schválně, protože opravdu nevíte, kdy vás co překvapí. Naposledy jsme museli řešit neústupnost památkářů, kterým se nelíbila parabola signálového skoku v historickém centru Jihlavy. To už je naštěstí za námi.“

RadioTV: V polovině února jste (ze zhruba 700 návrhů) vybrali nové logo stanice. Splnili posluchači Vaše očekávání? Co jste od loga očekávali?

P.Zettner: „Naši budoucí posluchači nás překvapili v největší možné míře. Původně jsme si řekli, že když přijde 100 grafických návrhů, bude to úspěch jako Brno. A vidíte, přišlo jich na 700! Jsou mezi nimi dětské kresby, návrhy vyzrálejší i ryze profesionální. Profi návrhy jsme vůbec nečekali, protože jsme předpokládali, že odměna 10 000 Kč pro vítěze žádného grafika nepřinutí sundat nohy ze stolu. Nejvíc si ale stejně vážíme návrhů od našich řadových posluchačů. Jsou prostě úžasní!“

Od loga nového Rádia Jihlava jsme očekávali symboliku města (ježka), symboliku hudby (notu) a symboliku rádia (vlny) a všechny tyto symboly se opravdu v logu odráží. Proto jsme s vítězným logem bezvýhradně spokojeni. Stejnou odezvu máme i od veřejnosti.“

RadioTV: Přibližte prosím našim čtenářům specifika Vašeho programu. Z licenčních podmínek vyplývá, že se rádio zaměří především na regionální zpravodajství. Rádi bychom se ale dozvěděli více.

P.Zettner: „Nejen zpravodajství, ale celé vysílání bude posluchačům blíž, než jsou v Jihlavě doposud zvyklí. I to je důvod, proč máme studio přímo v nákupním centru, kudy denně projdou tisíce lidí. A ti všichni se mohou u nás zastavit a podílet se na vysílání. Ať už tím, že přes sklo rozesmějí moderátora, nebo třeba tím, že si přímo ve vysílacím studiu vyberou písničku a pošlou ji do éteru. Nové Rádio Jihlava bude úplně jiné i dalšími prvky vysílání. Všechno vyplývá z myšlenky, že rádio jde dělat jinak než doteď. Zatím ale nemohu prozradit podrobnosti, protože je to naše přísně utajované know-how.“

RadioTV: Moderátorský tým již zřejmě máte sestaven. Objeví se v něm jen nové „neoposlouchané“ tváře, nebo máte v týmu někoho, kdo už dříve rádiem prošel?

P.Zettner: „V týmu nemáme jediného moderátora. Zato je tam plno bavičů a tím se také nové Rádio Jihlava liší od většiny rádií. S námi se prostě posluchač nudit nemůže už z principu. Někteří z našich bavičů už do mikrofonu dříve mluvili v jiných rádiích nebo televizích. Část týmu jsou nováčci, ale o to třeskutější mají smysl pro humor.“

RadioTV: Budu naléhat. Neprozradíte nám alespoň nějaké jméno z bavičů za mikrofonem?

P.Zettner: „Původně jsme chtěli celý tým odhalit až těsně před zahájením vysílání, ale exkluzivně pro server RadioTV.cz jedno jméno prozradím už teď. Jedním z našich bavičů bude i Jana Havlová. Objevila se za mikrofonem v rádiích našeho regionu i mimo něj. Navíc je to zpěvačka skupiny Honzíkova cesta a velmi svérázná osobnost. Důkazem je i to, že se nechala kvůli propagaci své skupiny vyfotografovat úplně nahá. Ale udělala to šikovně, nic nebylo vidět.“

RadioTV: V názvu stanice, resp.kmitočtu, se objevují 3 jedničky. Napadla mě tedy spojitost – jaké jsou Vaše cíle, kolik byste rádi oslovili denních (resp.týdenních) posluchačů?

P.Zettner: „V oblasti, kterou signál nového Rádia Jihlava pokryje, rozhodně chceme být jedničkou a vsaďte boty, že i budeme. Předpověděla to kartářka.“

RadioTV: A předpověděla Vám kartářka počet posluchačů? Budou to desetitisíce?

P.Zettner: „Bylo by hezké, kdyby kartářka řekla: „Váš daily reach bude tolik a tolik, vaše ATS tolik a share tolik.“ Ale desetitisíce posluchačů týdně to budou bez ohledu na to, co kartářka řekla. Je to naše ambice.“

RadioTV: Velká část posluchačů není spokojená s rozhlasovým vysíláním. Pokusíte „Jihlaváky“ přesvědčit, že se i dnes dá dělat rádio zcela jinak?

P.Zettner: „Od toho jsme vlastně tady.“


programový ředitel Rádia Jihlava 101,1FM Petr ZETTNER
(zdroj: fotoarchiv Českého rozhlasu)

RadioTV: Kolik zaměstnanců čítají aktuální stavy Rádia Jihlava 101,1FM?

P.Zettner: „Přesně tolik, abychom mohli fungovat a přitom už nikdo nestíhal hrát v pracovní době na počítači miny.“

RadioTV: Věnujme se nyní na chvíli hudbě. Vzhledem k tomu, že licenční podmínky stanovují minimálně 10% mluveného slova, logicky mi vyplývá, že hudba bude podstatnou součástí. Čím se na poli muziky chcete odlišovat od ostatních subjektů na rozhlasovém trhu?

P.Zettner: „Tato otázka už se velmi dotýká našeho střeženého know-how. Řeknu tedy jen to, co se můžete dočíst ve veřejně dostupných licenčních podmínkách: „AC formát staršího data – melodická hudební náplň stanice, největší hity domácího i světového folku a country, světový a domácí pop a soft rock.“ Už tato definice slibuje, že nabídneme něco, co v kraji Vysočina zatím chybí.“

RadioTV: Objeví se ve vysílání osvědčené hity, nebo vsadíte na novou hudbu? Jaký žánr dominuje? (rock, pop, folk či rovnoměrné zastoupení?) A můžete nám prozradit, jaký podíl věnujete české hudbě?

P.Zettner: „Je to stejné jako s Becherovkou: Vezmete hromadu bylinek a podle tajného receptu namícháte ten nejlahodnější likér. Kdybyste recept prozradili, přišli byste o svou jedinečnost. Takže jen naznačím, že ta naše jihlavská Becherovka bude opravdu cloumák.“

RadioTV: Mnoha posluchačům vadí (především při delším poslechu) častá rotace songů. Zaměříte se na „chvilkového posluchače“, nebo upravíte playlist tak, aby posluchači vydrželi s rádiem po celý den?

P.Zettner: „Druhá varianta je nám bližší.“

RadioTV: Ne každý se dostane k rozhlasovému kmitočtu stanice. Asi je samozřejmé, že plánujete také internetový stream. Spustíte jej v den vysílání? Nebo si budou posluchači muset nějaký čas počkat?

P.Zettner: „Jednání s poskytovatelem internetového streamu jsou v běhu. Rádi bychom byli na síti už v den spuštění terestrického vysílání.“

RadioTV: Plánujete i noční moderované vysílání? Nevím snad o žádné české stanici, která by v současné době vysílala živě moderované vstupy.

P.Zettner: „Studio nového Rádia Jihlava je umístěné v obchodním a zábavním centru City Park Jihlava, kde se ve 21 hodin zhasíná a zamyká. Kdo centrum včas neopustí, toho ochranka vynese v zubech. Přesto posluchači nebudou v noci o naši společnost připraveni, ale pomůže nám v tom trochu technika a trochu karate.“

RadioTV: Ještě jsem se nezmínil o hudebním obalu stanice. Jak byste jej nejlépe charakterizoval?

P.Zettner: „Nejlepší charakteristika je: „Uslyšíš a už z hlavy nedostaneš.“ Opravdu to tak je, jingely si teď všichni pískáme a smějeme se tomu.“

RadioTV: Máte pro nás v záloze na závěr nějakou pikantní informaci?

P.Zettner: „Do výběrového řízení se přihlásil i jeden pes. Jmenuje se Lesan. Ještě se rozhodujeme o jeho uplatnění, ale nejspíš se taky stane naším kolegou.“

RadioTV: Děkujeme Vám za rozhovor!

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .