Mediaprojekt: Ohlasy z rádií

radiotv22Výsledky průzkumu poslechovosti jsou známy a na řadě jsou komentáře. Impuls hraje proti slabému soupeři, Evropa 2 se veze na popularite Mareše a Čas těží z nových vysílačů, říká Miroslav Pifka z Radia Hellax.Výsledky posledního průzkumu poslechovosti jsou známy téměř týden, takže jsou na řadě komentáře. O názory jsme požádali zástupce několika stanic a reklamních sítí, zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali.

  • Alexander Pícha – šéfredaktor Radiožurnálu:
    S trochou nadsázky odpovím, ze ČRo 1 – Radiožurnál sice ztratil vavříny nejmasovějšího poslechu, ale je nadále stanicí s nejkvalitnější žurnalistikou, nejrychlejším vyváženým zpravodajstvím a aktuální publicistikou. To je na veřejnoprávním rádiu ambice a úkol pro naší stanici a nemůže to změnit ani současná recese zájmu o seriózní zpravodajsko publicistický formát na rozhlasovém trhu.

    Na poklesu poslechovosti se nejvíce podílel snížený poslech stopážově delších hlavních zpravodajských relací, přehledů domácího a zahraničního tisku a publicistických pořadů. Stoupla naproti tomu poslechovost Motožurnálu a Odpoledního Radiožurnálu. K některým změnám nicméně na ČRo 1 – Radiožurnálu dochází. Dlouhodobě nejsem spokojen s hudbou, takže jsme se rozešli s dosavadním hudebním dramaturgem. Jinak potěšitelné je, že si Český rozhlas jako celek stále drží stejnou poslechovost i podíl na rozhlasovém trhu. Štafetu poslechovosti pozvolna logicky přebírají stanice s jiným zadáním.

  • Michel Fleischmann – prezident E2 a F1:
    Úspěch Impulsu je fantastický, nejen, že překonali magickou hranici jednoho milionu, ale dostali se před Radiožurnál. Přejeme jim to a gratulujeme – Evropě 2 do toho kýženého milionu pravda ještě něco chybí… ale kdoví… vždyť kdo čekal 475000! Nárůst o nějakých 18 procent, to už je důvod k oslavě! Je to skvělé a už teď se těším, až příště opět řekneme – Evropa 2 šla opět nahoru… A za Regie Radio Music můžeme dodat jediné – zastupujeme nejsilnější rádia v této zemi.
  • Miroslav Pifka – ředitel Radia Hellax:

    S výsledkem Hellaxu spokojen nejsem. Impuls hraje proti slabému soupeři, Evropa 2 se veze na popularite Mareše a Čas
    těží z nových vysílačů. Všichni navíc dělají svou práci dobře. Gratuluji.

  • Ladislav Faktor – ředitel rádií Faktor, Gold a Eldorádio:

    Výsledky jsou pro nás mírným povzbuzením, zejména proto, že u nás v posledních letech dramaticky narostlo konkurenční prostředí. Podle hesla „bližší košile, než kabát“ jsme začali rozebírat čísla z našeho VÚSC a hodnotíme je pouze jako trendy. Vzestup Impulsu je příjemný proto, že je to
    soukromá stanice a zároveň nepříjemný proto, že to není naše stanice. Touto cestou gratuluji i dalším, tedy Evropě 2 a Času, vím, že za tímto úspěchem je mnoho práce. Jako vždy mne překvapuje, jak je možné, že se všechny stanice uživí.

  • Radiovan Vaškovič – ředitel sítě Kiss Radio:

    Jsme spokojeni. Kiss šel celkově nahoru o 21.000. Mírný pokles v Praze přičítáme hlavně Beatu, který mírně soupeří s Kiss 98 FM a s tím jsme počítali. Z výsledku Beatu máme velkou radost, zdá se, že se skutečně chytnul. Impuls je překvapením a dobrým signálem pro celý rozhlasový trh.
    Dobrým signálem je i návrat celkové poslechovosti rádií přes hranici 6 milionů. Výsledky Času jsou nepochybně úspěchem, myslím, že se díky novým kmitočtům značně zvětšilo i pokrytí, ale současně se prosadil i program. K
    nárůstu Kiss Morava proto mohu pouze hořce podotknout, že je škoda, že nám Rada nepřidělila ostravskou frekvenci, měli bychom určitě na víc. Evropa 2 roste už několik kvartálu a je to jistě důvodem k zamyšlení pro všechny, kdo
    programují mladé formáty.

  • Jan Zilvar – ředitel Country Radia:

    Tady u nás v Country Radiu převládá mírný optimismus s výsledky poslechovosti. Samozřejmě objektivnější odpovědí na programové změny bude vzhledem ke změnám v programu a hudebním formátu až následující a zejména listopadový průzkum. Pokud by nynější výsledky měly znamenat obrat k
    lepšímu, tak je to ta nejlepší zpráva, kterou jsme mohli dneska dostat. Výsledky Impulsu, Evropy 2 a Radia Čas jsou logickým vyústěním dlouhodobých trendů. Postup Impulsu před Radiožurnál byl jen otázkou času (čekal jsem jej už v minulém průzkumu), stejně tak se nutně zhodnocují dlouhodobé kvalitní formáty Evropy a Času. Takže vlastně žádné překvapení. Co mě ale překvapilo, je situace na pražském trhu. Jednak relativně slušné první měření Beatu a naopak nízká poslechovost Expresu. Na druhou stranu
    pokles většiny pražských lokálních rádií.

  • Jaroslav Průša – programový ředitel Radia Agara:

    Pravdou je,že jsme očekávali spíš pokles poslechovosti, než navýšení té stávající a to minimálně s ohledem na výrazný nárůst při předchozích průzkumech. Propad o 18 tisíc je velký a je signálem určité nestability. Jednou nahoru, jednou dolů o tolik je neobvyklé. Bereme to zároveň
    jako varování, ale také výzvu, ale o své posluchače a jejich přízeň se ještě zdravě popereme. Pokud jde o výsledky ostatních rádií v Ústeckém kraji, pak převládají poklesy a to dost výrazně. Bez zajímavosti nejsou ani výrazné poklesy známých pražských stanic, jejichž zkušenosti se v některých stanicích promítají i do vysílání v našem regionu. Rádio Impuls potvrdilo očekávání, obdobně Evropa 2 pokračuje úspěšně v nastoleném trendu. S výsledky
    samozřejmě spokojeni nejsme, ale na konkrétní kroky je ještě brzy, až po podrobné analýze. Máme jasnou představu o dalším vývoji a ten podléhá určité koncepci, nakonec 43 tisíce na jednu frekvenci…

  • Jan Neuman – Media Marketing Services:

    S novými výsledky Mediaprojektu jsme spokojeni, neboť MMS udržuje své postavení nejsilnějšího rozhlasového mediazastupitelství. Z hlediska jednotlivých stanic sítě HIT Radio Network nás těší stabilně silná pozice Radia Blaník, které si udržuje pozici nejposlouchanější regionální stanice v Praze a ve Středních Čechách a pozitivní je také značný nárůst posluchačů Radia Čas. Potěšitelné je i posílení ve Východních Čechách jak u Radia Černá hora tak i u Radia OK, kde lze se změnou formátu očekávat další příliv posluchačů. Celkově nás těší, že rádia sítě HIT Radio Network zůstávají ve většině regionů nejposlouchanějšími regionálními stanicemi.

    Událostí ve výsledcích Mediaprojektu je nárůst Radia Impuls, které předstihlo Radiožurnál a stalo se tak historicky poprvé nejposlouchanější stanicí.
    Výrazný je také nárůst denní poslechovosti Evropy 2 o 50tis. posluchačů. Z obecného hlediska nás těší mírný vzestup celkové poslechovosti.

  • Autor článku:

    Napsat komentář

    Pro přidání komentáře musíte .