Mediaprojekt: ohlasy z rádií

radiotv22Výsledky průzkumu poslechovosti jsou známy téměř týden, takže jsou na řadě komentáře. I provozovatelé se stále častěji ptají, kam se ztrácejí posluchači.Výsledky posledního průzkumu poslechovosti jsou známy téměř týden, takže jsou na řadě komentáře. O názory jsme požádali zástupce několika stanic a reklamních sítí, zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali.

  • Daniel Sedláček – Media Marketing Services:
    S novými výsledky Mediaprojektu jsme spokojeni. Posílili jsme své postavení jak v podílu na trhu tak v poslechovosti a vrátili se na první místo mezi rozhlasovými mediazastupitelstvími. Pozitivní pro nás je rovněž fakt, že
    jsme nárůst zaznamenali především u posluchačů z domácností s vyššími příjmy.

    Z hlediska jednotlivých stanic je důležitý pokračující nárůst denní poslechovosti rádia Blaník o 30 tisíc posluchačů. Rádio Blaník navíc stále upevňuje svou pozici v Praze, kde se na poli soukromých regionálních stanic
    dostal na druhé místo a překonal tak rádio Kiss.
    V oblasti celoplošných stanic stojí za zmínku nárůst rádia Impuls, které v podílu na trhu dostihlo Radiožurnál.
    Varováním pro celou rozhlasovou branži bohužel zůstává neustávající trend poklesu celkové poslechovosti rádií.

  • Jiří Lichý – RadioNet:
    Mile mě překvapil nárůst některých našich stanic. Mám radost z nárůstů rádií Kiss Hády – na 142.000, Radio Bonton na 73.000, Egrensis na 74.000 a mnoho dalších. Velice mě potěšil nárůst share RadioNetu o téměř 1%. Také
    první „své“ výsledky má Kiss Jižní Čechy – 19.000 na poprvé je to velký úspěch. Rádio Prácheň se stalo soukromou stanicí č.2 v Jižních Čechách.

    Je mi líto, že se celkový počet posluchačů dostal pod hranici 6 milionů posluchačů denně. Je to již téměř 2 – letý trend, který se nepodařilo zastavit

  • Petr Dvořák – City, Blaník:
    Mediaprojekt tentokrát – a jsem si jist, že se zpoždením – přináší mnohem reálnější výsledky u celoplošných stanic. „Patová“ situace, kterou zrcadlil minule –
    viz muj příspěvek před třemi měsíci – už tehdy zjevně neodpovídala situaci na trhu. U lokálních stanic se potvrzuje dlouhodobá krize „mladých“ formátu typu
    CHR a Hot AC. Zatím zřejme nikdo neví, jak z ní ven, těžké ztráty mnoha tradičních regionálních leadrů už nejsou překvapením.

    Za této situace je pro nás výsledek Rádia City relativním úspěchem, protože věříme, že City má nejhorší období za sebou. Novému produktu City opravdu věříme, takže v příštím
    Mediaprojektu budeme očekávat u City vzestup. Výsledek Blaníku v Praze a Ústeckém kraji je vynikající, je to upřímně i pro nás samozřejme milé překvapení. Zajímavé jsou některé propady, resp. velké vzestupy v regionech, tam bych ale raději počkal, zda příští data potvrdí naznačené tendence.

  • Alexander Pícha – ČRo 1 Radiožurnál:
    Uvědomuji si, co to znamená, když ČRo 1 – Radiožurnál zůstává stanicí s nejvyšším počtem posluchačů, ale s druhým Rádio Impuls má shodný podíl na trhu. V druhém plánu je mezi „celoploškami“ zajímavý i pozvolný nástup Evropy 2.
    V případě přetahování s ČRo 1 – Radiožurnálem jde spíš o úspěch marketingu než žurnalistiky. Český rozhlas investuje především do programu a daleko méně do propagace, a to i v poměru se západními veřenoprávními rádii. ČRo 1 – Radiožurnál měl letos první malou kampaň až v říjnu (větší kampaň měl ČRo 2 – Praha), zatímco konkurence je celý rok vidět všude, od billboardu přes tisk až televizi. Příznačné je, že velkoplošnou reklamu třeba na Impuls je vidět na hokejových i fotbalových stadionech, přestože toto rádio na rozdíl od ČRo 1 – Radiožurnálu přímé přenosy utkání nevysílá. Je to drahé, umožňují to bártry za reklamu, které u nás nejdou, ale je to šikovné a působí to.
  • Jiří Hrabák – Radio Impuls:
    Překvapil mne především pokračující pokles rádií jako celku, ptám se, stejně asi jako i řada dalších
    lidí z branže, jde o sociologický proces přiblížení se obvyklým číslům ve vyspělých zemích a nebo o vliv metody zjišťování výsledků? První odpověď mi připadá
    pravděpodobnější, ale na její potvrzení by bylo nutné udělat podorbný výzkum.

    Radio Impuls je spolu s Radiožurnálem na prvním místě
    co se týče ukazatele podíl na trhu. Nebývá zrovna obvyklé, aby se tato veřejnoprávní stanice s 25 vysílači po republice s někým dělila o první místo v tak důležitém ukazateli. Spokojen jsem i s tím, že Radio Impuls je první rádio, co se týče ukazatele poslechovosti během posledních 7 dnu(poprvé), i když na druhou stranu tento ukazatel
    je možným vodítkem pro analýzu našich rezerv.

  • Antoním Hofmann – Radio Egrensis:
    Když jdou čísla nahoru, je to vždy příjemné. Pro vyšší čísla jsme udělali maximum jak v programové skladbě, tak i v technickém řešení. Naše nevýhoda je, že jen jedna čtvrtina z celého pokrytí je na české straně a de
    facto i výsledek je pouze čtvrtinový oproti tomu, jenž mají kolegové vysílající ve vnitrozemí. Máme to od začátku tvrdé a naučili jsme se s tím žít. Osobně by mi bylo líto, kdyby jsme výsledky neměli dobré, protože moji spolupracovníci rádiem žijí a je dobré, když tato posedlost přináší
    ovoce. Samotný průzkum nijak nehodnotím, protože je v něm pro mne osobně příliš mnoho tajemna.
  • Autor článku:

    Napsat komentář

    Pro přidání komentáře musíte .