Mediaprojekt III.-IV.03: ohlasy z rádií

radiotv22Výsledky posledního průzkumu poslechovosti jsou známy už několik dní, takže jsou na řadě komentáře. O názory jsme požádali zástupce několika stanic a reklamních sítí, zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali.

Petr Vladyka – Evropa 2: Evropa 2 je naprostou jedničkou mezi hudebními rádii v ČR.
Evropa 2 posílila svou pozici nejposlouchanějšího hudebního rádia v ČR: 524 000 posluchačů denně dokazuje, že Evropa 2 nabírá nové posluchače.

Evropa 2 je i nadále nejoblíbenějším rádiem mladých ve věku 12 – 29 let. Zároveň potvrdila, že je nejposlouchanější soukromou rozhlasovou stanicí v Praze.
Stabilní pozice na žebříčku úspěšných stanic je výsledkem promyšlené programové strategie, která nabízí posluchačům maximum muziky a jedinečně vystavenou a neporazitelnou Ranní show. Výsledky za celý rok 2003 dokazují, že jdeme správnou cestou. Dík patří věrným posluchačům, jejichž počet neustále roste.

Dušan Krejdl – Radio Crystal: Rozhodně mě nenechává chladným všeobecný pokles týdenní poslechovosti
regionálních rádií v severních Čechách. Zde je vidět větší vliv celoplošných stanic. S našimi výsledky jsme spokojeni. Během posledního půlroku se nám v denní poslechovosti podařilo získat zpět 10 tisíc posluchačů. I když předpokládám podle statistik v příštích číslech spíše
stagnaci, uděláme vše proto, abychom byli ještě lepší.

Jiří Hrabák – Radio Impuls: Dnešní výsledky MEDIA PROJEKTU za 3. a 4. čtvrtletí roku 2003 ukázaly výborné postavení Radia Impuls. S týdenní poslechovostí 1 298 000 je jasně největší mezi českými soukromými rádii.

Výsledky potvrdily i stabilně vedoucí až dominantní pozici Radia IMPULS mezi českými stanicemi v komerčně nejzajímavější skupině 20-49 let. V této důležité cílové skupině je absolutně nejsledovanější českou stanicí a to před druhým rádiem této věkové skupiny /Frekvencí 1/ až o 123 tisíc posluchačů denně, týdně ho dokonce poslouchá o 177 tisíc posluchačů více. Rádio Impuls je tak rozhlasovou stanicí, kterou poslouchají lidé v produktivním věku nejčastěji a dominuje tím nad veřejnoprávním Radiožurnálem. (Ve věkové kategorii 12 – 19 let si prvenství drží Evropa 2, posluchači starší 50 let dávají přednost ČRo 1 – Radiožurnál.)

Barbora Tachecí – Frekvence 1: Frekvence 1 dosáhla nejvyššího podílu na trhu v ČR a je na prvním místě v žebříčku všech soukromých a veřejnoprávních rozhlasových stanic na trhu.
Svého prvenství docílila Frekvence 1 podle posledních výsledků (Mediaprojekt: červenec-prosinec, po-ne 12+) získanými 11,6% podílu na trhu a polepšila si tak o 0,8 bodu, ve srovnání se stejným obdobím za rok 2002 dokonce o 2 procentní body.

Frekvence 1 je rovněž s 847 000 posluchači nejoblíbenějším soukromým rádiem v České republice a ve srovnání s výsledky za stejné období v loňském roce nabrala 114 000 posluchačů.

Tyto jednoznačné výsledky odrážejí fakt, že formát rádia Frekvence 1, který nabízí kombinaci originality v zábavě, sdělnosti ve zpravodajství a “jenom hity” v muzice, zaujal posluchače napříč všemi cílovými skupinami v ČR.

Jaromír Ostrý – ČRo Brno: Posledně jsem sliboval boj prsa na prsa mezi celoploškami – to se splnilo jistě beze zbytku. A přiznejme si to, pánové, paní Barbora Tachecí v tomto souboji zabodovala brilantně. Jinak (myslím si) nic převratného… Pro Český rozhlas Brno už desátý vzestup v řadě – děkuji všem kolegyním a kolegům, kteří se o to zasloužili. Program je pro nás na prvním místě a těší nás, že si toho všimlo už 222 000 posluchačů (týdně dokonce rekordních 309 000).

Kateřina Fričová – RRM: Regie Radio Music jako jediné zastoupení soukromých celoplošných stanic a sítě Evropy 2 má rozhodně důvod ke spokojenosti. Její podíl na rozhlasovém trhu stoupl na 30,5%, což je oproti posledním výsledkům Mediaprojektu nárůst o jeden procentní bod. RRM má ve svém portfoliu tři nejúspěšnější soukromá rádia v České republice. Frekvence 1 se stala jedničkou mezi soukromými stanicemi : denní poslechovost činní 847 tis. Share 11,6% představuje největší podíl na denní poslechovosti ze všech rádií v ČR.
Radio Impuls je stabilně nejoblíbenější soukromou stanicí u posluchačů v produktivním věku 20-49. Celková denní poslechovost Impulsu je 837 tis. posluchačů, podíl je 11,5%. Evropa 2 posílila svou pozici nejposlouchanějšího rádia mladých s celkovou denní poslechovostí 524 tis. posluchačů . Rádio 1 má oblibu mezi příznivci alternativní muziky a potřetí potvrdilo, že velký nárůst v prvním pololetí 2003 nebyl náhodný. Také nejmladší člen skupiny, Radio Info, které vysílá teprve od února 2002, si začíná budovat svou posluchačskou obec.

Ondřej Laně – Radio FM Plus, Karolína, Šumava: Tentokrát jsem byl výsledky poslechovosti celkem potěšen. Nárůsty počtu posluchačů včera u Radia FM Plus, Karolíny i Šumavy jiný pocit vyvolat nemohou. Navíc Radio FM Plus ještě posílilo svou dominanci v Plzeňském kraji. Abych kráčel s dobou, musím zmínit i poslechovost v posledních sedmi dnech. Zejména u Radia FM Plus je nárůst o 13 tisíc na 139 tisíc významný a vyvolává ve mně očekávání dalších dobrých výsledků v květnu. Mou srdeční záležitostí je Karolína, kde zaznamenáváme podruhé po sobě nárůst posluchačů, tentokrát o sedm tisic a snad je za námi propad po přechodu na novou metodiku MP. Doufám, že obrat k lepšímu čeká i Šumavu. Také tady šli posluchači mírně
nahoru. Z celoplošek bezesporu stojí za zmínku dobré výsledky F1, které potvrzují důležitost nehudební části programu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .