Mediaprojekt III.-IV.02 v krajích – východ

radiotv22V třetí části článku se budeme věnovat krajům na východě republiky, což se v našem rozdělení vztahuje na kraje Jihomoravský, Olomoucký, Zlínský, Moravskoslezský a Vysočina. Následující grafy zobrazují poslechovost včera (daily reach) v tisících podle vyšších územně správních celků. Oranžově jsou zobrazeny poslední výsledky Mediaprojektu III.-IV.Q 2002, tmavě šedě čísla za druhé a třetí čtvrtletí loňského roku.

Kraj Vysočina

Na Vysočině je situace dlouhodobě stabilizovaná, kromě pětitisícového nárůstu Frekvence 1 nestojí pohyby čísel za poslední kvartál za řeč. Nárůst Blaníku je způsoben tím, že se k jeho výsledku připočetli posluchači Radia Blaník jižní Morava.

Jihomoravský kraj

Jihomoravský kraj má nového lídra, rostoucí Frekvence 1 totiž těsně předstihla klesající Impuls. Dlouhodobý růst si udržuje ČRo Brno a díky tomu se propracoval na třetí příčku. Za zmínku stojí také poklesy Kiss Hády a Radiožurnálu, z lokálních stanic se dařilo pouze Radiu Jih.

Olomoucký kraj

Na Olomoucku opět bodují celoplošky, které zde ovládly už plné dvě třetiny trhu a obsazují první čtyři příčky Top Ten. Slušný zisk zaznamenala Frekvence 1, největší nárůst se ale podařil Impulsu, který se tak vrátil na první pozici před Radiožurnál. Výsledky lokálních stanic jsou podstatně horší, nejlépe je na tom přes pokles Radio Rubi.

Zlínský kraj

Zlíský kraj je stále ještě baštou Radiožurnálu, kromě místního Radia Zlín jej všichni ostatní sledují s uctivým odstupem. Rádia Frekvence 1 a Impuls si za poslední kvartál prohodila pozice, polepšila si Evropa 2 a vůbec největší vzestup má na svědomí AZ Radio.

Moravskoslezský kraj

Po bouřlivém roce plném změn se situace na Ostravsku uklidnila. Radio Čas si bezpečně udržuje pozici lídra, jeho náskok před druhým Radiožurnálem se zvětšil na více než 40 tisíc posluchačů, třetí Frekvence 1 je za nimi o dalších třicet tisíc. Zajímavé jsou také více než desetitisícové poklesy Evropy 2 a Impulsu, naopak podstatné nárůsty nezaznamenal nikdo.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .