Mediaprojekt II.-III.04: ohlasy z rádií

Výsledky posledního průzkumu poslechovosti jsou známy už několik dní, takže jsou na řadě komentáře. O názory jsme požádali zástupce několika stanic a reklamních sítí, zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali.

Dušan Krejdl – Radio Crystal: S výsledky jsme spokojeni, obvzlášť při poklesu většiny regionálních
severočeských rádií. První místo v okresech Česká Lípa a Děčín nás zavazuje k prohloubení kontaktu s posluchači. Proto se od listopadu novou posilou ranní show Radia Crystal stává Martin Tankwey. Po letní změně programové
nabídky se jedná o další posilu v našem týmu!

Jan Neumann – Media Marketing Services: Na základě aktuálních výsledků Media Projektu za měřené období 1.4.-30.9.2004 se ukazuje, že si společnost MEDIA MARKETING SERVICES udržuje a nadále upevňuje pozici lídra národního rozhlasového trhu. Celoplošná síť regionálních a lokálních rozhlasových stanic HIT Radio Network dosahuje denní poslechovosti 2.452 tis. posluchačů a týdenní 3.533 tis. (populace 12-79 let). Současně je HIT Radio Network nejsilnější sítí regionálních a lokálních stanic v ČR s podílem na trhu 35,9 %.

Při hlubším pohledu pod povrch uvedených základních dat je zřejmé, co se za těmito výsledky skrývá. Na jedné straně je to jednoznačně stále trvající úspěch regionálních stanic „blaníkovského“ formátu – Rádia OK, Rádia Čas, ale i Rádia Petrov a Apollo. Na straně druhé to pak může být dáno pozvolným oživováním „mladých“ formátů na úrovni regionálních a lokálních stanic. Příkladem je rádio Orion, které se dle nových výsledků MP vrátilo na hladinu 100 tisícové poslechovosti včera.

K nejdramatičtějším událostem v těchto výsledcích poslechu však došlo na úrovni celoplošných stanic. Jedná se zejména o další, poměrně výrazný nárůst poslechovosti Evropy 2 a především výměna pozic v pomyslné hitparádě mezi stanicemi Impuls a Frekvence 1. Před časem inovovaný program Frekvence 1 se tedy konečně významně promítl i do výsledků MP, a to v ukazatelích poslechovost včera i v posledních 7 dnech, ve kterých nad Impulsem dominuje (populace 12-79 let). V této souvislosti působí poněkud „překvapivě“ tiskové prohlášení rádia Impuls, kde se hovoří o potvrzení vedoucího postavení této stanice na trhu.

Kateřina Fričová – RRM: Regie Radio Music, obchodní a mediální zastoupení tří neposlouchanějších soukromých stanic v České republice a regionálních stanic Radio 1 a Radio Info, má i po nejnovějších výsledcích Mediaprojektu důvod ke spokojenosti.

Frekvence 1 se opět vyhoupla na první příčku, stala se nejposlouchaněším soukromým rádiem v celé republice a nadále je také neoblíbenější stanicí všech žen u nás. Absolutní jedničkou na trhu mezi všemi rádii je ve všední den od 9.00 do 12.30 hod. Denně poslouchá Frekvenci 1 833 000 lidí.

Radio Impuls je nejúspěšnější stanicí u všech rozhlasových posluchačů v produktivním věku 20-49 let. Zároveň je leadrem na celém trhu ve všední den od 12.30 do 17.45 hod. Mezi soukromými stanicemi si může připsat prvenství za nejvyšší denní share 11,1%, popularitu u mužské populace a nejdelší dobu poslechu. Impuls si denně naladí 790 000 posluchačů.

Evropa 2 pokračuje v překonávání vlastních rekordů: od posledního měření nabrala dalších 65 000 posluchačů a denně si ji naladí už 645 000 lidí! Potvrdila i svou pozici nejoblíbenějšího rádia mladých a je naprostým leadrem ve věkové skupině 12-39 let.

TRIO , tedy možnost vysílat reklamu zároveň na rádiích Frekvence 1, Radio Impuls a Evropa 2, představuje i nadále vysoce efektivní rozhlasový produkt jak v nacionálních, tak v regionálních kampaních.

Alexander Pícha – ČRo 1 Radiožurnál: S výsledky jsme relativně spokojeni, protože ČRo 1 – Radiožurnál je na 1. místě ve všech nejdůležitějších hodnotách. Na druhou stranu mě netěší úbytek posluchačů na celoplošných stanicích. Je vidět, že celoplošky jsou nejenom v ostré vzájemné konkurenci, ale že jsou i pod velkým tlakem dalších rádií.

Ladislav Faktor – Radio Faktor: Poslední výsledky zatím studujeme, překvapením je pro nás pohyb v některých segmentech, konkrétně přesuny posluchačů u konkurenčních stanic. Potvrzení tohoto trendu bude možné až v dalším výstupu, ale jistě se na tom podílí změny ve formátech těchto stanic a stejně tak změny image. V našich číslech je pozitivní nárůst share a příliv posluchacu v nasí hlavní cílové skupine. Gratuluji na dálku teamu pana Fleischmanna, protože jejich dvouleté úsilí není přehlédnutelné a čísla jsou výborná.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .