MAFRA chce vstoupit na rozhlasový trh

radiotv22MAFRA se uchází o čtyři lokální rozhlasové frekvence s projektem zpravodajsko-informačního rádia

Praha, 22. dubna 2002

Vydavatelství MAFRA a.s., které vydává deník MF DNES a provozuje internetový portál iDNES, se pokouší vstoupit na český rozhlasový trh s projektem zpravodajsko-informačního rádia. V současném licenčním řízení na nové lokální rozhlasové frekvence, které vypsala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, se prostřednictvím své dceřinné společnosti MAFRA MEDIA s.r.o uchází o čtyři lokality: Prahu, Ústí nad Labem, Brno a Opavu.

Všechny předložené projekty vycházejí z jednotného konceptu a liší se v místních rozličnostech. Základní linií je originální zpravodajsko-informační formát, který v daných regionech nevysílá žádná ze stávajících komerčních stanic. MAFRA MEDIA chce spolehlivě poskytnout posluchačům nejen veškeré důležité regionální,  národní i mezinárodní zprávy, ale také informační servis, kde se co děje v dopravě, ve veřejné správě, v kultuře či ve sportu.

„Zprávy mají být stručné a informativní, v žádném případě by neměly posluchače obtěžovat,“ říká jednatel společnosti MAFRA MEDIA s.r.o. a člen vedení MAFRA a.s. odpovědný za multimedia Roman Latuske. Projekty chtějí využít jedné z nejrozsáhlejších a nejzkušenějších zpravodajských sítí v Praze, neboť se počítá s využitím reportérů z MF DNES a redaktorů internetového zpravodajského portálu iDNES.

Vydavatelství MAFRA pokračuje ve své dlouhodobé snaze využít zkušeností z médií i na rozhlasovém trhu, kdy ve vzrůstající konkurenci má zájem uplatňovat nasbírané informace v různých kanálech šíření: noviny, internet, rozhlas, televize. „Pokračujeme ve vizi budování multimediálního vydavatelství,“ říká Roman Latuske. „Profesionální zkušenosti z multimédií jsme kromě úspěchu s internetovým projektem iDNES získali i s naší televizní agenturou TVD, která dodává zpravodajské příspěvky některý televizním stanicím.

MAFRA se o rozhlasovou licenci prostřednictvím své dceřinné společnosti MAFRA MEDIA ucházela již loni, kdy rada vypsala řízení na dvě rozhlasové frekvence v Praze. V soutěži o frekvence po rádiu Vox a Limonádový Joe však rada licenci přidělila jiným projektům.

MAFRA začala od loňska distribuovat své zpravodajské rozhlasové vysílání Rádio iDNES prostřednictvím internetu na adrese http://radio.idnes.cz a chystá vysílání po kabelových sítích.

O společnosti MAFRA:

Společnost MAFRA, a.s. je vydavatelem deníku Mladá fronta DNES, titulu s nejobsáhlejší redakční i inzertní částí, s největším počtem čtenářů v České republice. Od roku 1998 je i vydavatelem internetového on-line magazínu iDNES, který se v průběhu dvou let stal nejnavštěvovanějším zpravodajským serverem na českém internetu.  iDNES je nositelem ocenění v anketě Zavináč 2001 v kategorii „Nejlepší zpravodajský web“.

V tomto období se iDNES navíc transformoval z čistě zpravodajského serveru na portál sdružující několik různě tematicky zaměřených serverů, ale také poskytující služby a provozující elektronický obchod. Do rodiny serverů iDNES patří mimo jiné inzertní databáze, cestovatelský server, rozsáhlý web pro motoristy s vlastním zpravodajstvím a dalšími službami včetně autokatalogu, kulturní informační servis KIS, regionální servery, elektronický obchod ShopCenter, server o bydlení Dům a byt, specializovaný server o světě počítačů Technet a finanční server Fincentrum. V oblasti služeb nabízí portál iDNES regionálně členěný katalog www stránek, databázi firem a živnostníků, překladové slovníky a výkonný fulltextový vyhledávač Empyreum _ Fulltext.

V lednu 2001 vstoupila společnost MAFRA, a.s. do společnosti Mobil Media a.s., vydavatele technického zpravodajství Mobil.cz a Palmare.cz, provozovatele největšího herního portálu BonusWeb.cz, diskusního e-mailového serveru Pandora.cz a on-line inzertního serveru Jarmark.cz. Všechny tyto servery se tak staly součástí portálu iDNES.

Od června roku 2001 funguje na adrese radio.idnes.cz zpravodajsko-informační internetové rádio s desetihodinovým živým vysíláním denně a aktuální zpravodajství přináší i první internetová televize u nás na adrese tv.idnes.cz. Většinu informací čerpá ze zdrojů redakcí iDNES, MF DNES a televizní agentury TVD.

Od začátku roku 2002 přinášíme na kontaktních stránkách iDNES info.idnes.cz informace o novinkách na iDNES a nabízených reklamních službách.

V případě zájmu o další informace kontaktujte, prosím:

Renata Fiedlerová, manažerka marketingu
tel. 02/22 06 4274, renata.fiedlerova@idnes.cz
MAFRA, a.s., Vinohradská 10, Praha 2

Roman Latuske, člen vedení společnosti MAFRA
tel. 02/2206 3300, roman.latuske@idnes.cz
MAFRA, a.s., Na Příkopě 31, Praha 1

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .