Lokální rádia v Sasku se chystají na digitalizaci

Jedním z prvních kroků je změna názvu. Digitální rádia přece nebudou ve svém jménu udávat analogové frekvence. Ty je potřeba vygumovat ještě před tím, než se vlastní proces digitalizace přiblíží. Ačkoliv je tu řeč o malých lokálních stanicích, tak se jedná o rádia, která zaujímají na německém trhu důležité místo.

Oblast Saska u hranic s Českou republikou už také přešla na digitální vysílání. Zatím tak vysílá jen televize, rádií se tady tento přechod ještě netáká, ale místní městská rádia společnosti SLP Sächsische Lokalrundfunk Dienstleistungsprogramm GmbH & Co. nechtějí nic ponechat náhodě. Síť městských rádií se zatím připravuje alespoň změnami názvů. V Sasku je celkem šest městských rádií spadajících pod výše jmenovanou společnost. Ty se jmenují podle města ve kterém vysílají Radio Dresden, Leipzig, Chemnitz a Zwickau případně podle oblasti, kde vysílají Lausitz a Erzgebirge. Až doposud byl název doplněn o frekvenci. Ta nyní odpadá.

Stanice se stejně zapsaly do povědomí lidí spíš jen pod svými jmény bez čísel, ale teď už se jedná o oficiální názvy. Označení analogové frekvence by bylo na překážku při dalším rozvoji. Stanice se chtějí více věnovat internetu a zároveň už podaly u mediální rady žádost i o příslušné digitální kanály. „Cílem je etablovat zkrácené názvy na saském rozhlasovém trhu jako značky, aby byla možná jednoznačná komunikace této značky,“ řekl deníku Leipziger Volkszeitung citovaném serverem Radioszene.de jednatel sítě rádií Tino Utassy.

Souběžně se změnou názvu se změnil i obal. Ten by měl znít svěžeji a lokálněji. Zůstává ale slogan Hit für Hit – Hit za hitem, který podle Utassyho jasně ukazuje, co stanice hraje. I nadále tedy budou playlisty obsahovat hity osmdesátých a devadesátých let a současnosti.

Lokálnost by měla podtrhnout i nová loga. Ta se trochu podobají cedulím při vjezdu do obce. Jen jsou pestrobarevnější. Modrá, žlutá a bílá zůstala zachovaná. Drobnými změnami ale prošel program. Ranní blok se zkrátil o hodinu (5-9), dopolední končí místo ve dvě už v jednu. A podvečer, kdy většina stanic nasazuje informační magazíny, patří na městských rádiích hudebnímu pořadu In the Mix. Jestli jsou tyto změny ku prospěchu věci ukážou průzkumy poslechovosti. Další dotazování respondentů proběhne v září, kdy už budou moct být patrné první výsledky ovlivněné přijatými změnami.

Už jinému provozovateli patří další lokální stanice v této oblasti Radio Cottbus. To právě oslavilo pět let své existence. A při této příležitosti si trochu zahrálo s čísly. V tiskové zprávě k tomuto výročí i na svých stránkách shrnuje onu pětiletku takto: 2.112.303 registrovaných návštěvníků na www.radiocottbus.de, 14.327 odvysílaných lokálních a sportovních zpráv, 12.214 splněných hudebních přání, 11.735 nahlášených radarů a problémů na silnicích, 10.000 naplněných a vyprázdněných konviček na kávu, 5.646 vyrobených reklamních spotů, 2.040 slosovaných tiketů, cca. 1.300 zkonzumovaných pizz, 1.246 nalepených plakátů s nahou šéfkou Julianou Adamovou, 704 hostů ve studiu, 388 angažovaných skupina umělců na různých party stanice, 222 darovaných cest, 19 znovunalezených domácích zvířat, 17 zaslaných žádostí a 8 realizovaných svateb (rozvodovost není známa), 15 zaučených dobrovolníků, 7 zorganizovaných staroměstských nocí s třiceti tisíci spokojených návštěvníků, 5 úspěšných let on air, 4 získané frekvence a jedno stále stejné motto: 94,5 Radio Cottbus – Hört jeder – Radio Cottbus poslouchá každý.

Při příležitosti svého výročí, se tento týden rozdávaly v ranní show zájezdy podle hesla 5 let, 5 dní, 5 cest. Ještě na vysvětlenou, jak je to s tou nahou šéfkou. Ta se objevuje na reklamních plakátech. Intimní partie má ale zakryté rukou, vlasy a přenosným rádiem.

Ani lokální stanice se nevyhýbají změnám názvu. Lokální rádio pro město Memmingen Prima 1 se přejmenovalo na hitradio.rt1 südschwaben. Změna se netýká jen názvu ale také formátu celé stanice. Radio Prima 1 Od značky hitradio.rt1, která je už zavedená (pod stejným majitelem) v jiných částech Bavorska. Mezi nejúspěšnější lokální stanice patří hitradio.rt1 augsburg a hitradio.rt1 nordscwaben. Rt1.media group investuje údajně pětimístné částky do toho, aby provedla relaunch své nové stanice.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .