Literatury pro německé rozhlasáky je víc než dost

Dnes se ještě jednou podíváme na knihy s rozhlasovou tématikou. Kromě odborných prací tady najdeme i beletristická díla. Někteří lidé z branže mají totiž neodolatelnou touhu napsat knihu a v ní se vysmívat všem intrikám a hloupým šéfům. Jejich kolegové či nadřízení se můžou proměnit v hrdiny příběhu, ve kterých jim to autor může všechno spočítat.

Going East

Tato kniha od Christiana Schalta pomáhá podnikatelům, kteří se rozhodnou dobývat trhy v exkomunistických zemích. Na příkladu maďarského rozhlasového trhu jsou ukázány analytické metody a strategie vstupu na trh, které takový vstup zjednodušují. Po přečtení této knihy bude čtenář schopen strukturovaně zkoumat rozhlasové trhy a zhodnotit podmínky soutěže. Část je věnována i interkulturnímu managementu, který pomáhá se přizpůsobit lokálním zvláštnostem.

Gehirnwäsche für Radiomacher

Výplach mozku pro rozhlasáky je satirické a ironické dílko od Eddyho McCarryho.  Tato kniha si dělá srandu ze všeho a v žádném případě není myšlena vážně. V článku, který o ní napsal server Rdioszene.de se píše: „První kapitoly může člověk klidně přeskočit, aniž by o něco přišel.“

VPRT-Studie: Hörfunk in Deutschland

VPRT je německá obdoba našeho APSV. Svaz VPRT pověřil vědecky nezávislý institut AKM (Arbeitsgruppe Kommunikationsforschung München) přepracovat kompletně studii z roku 1999, která se zabývala situací v německých rádiích. Situaci na trhu popsal Frank Böckelmann a jeho spolupracovníci na 300 stranách. Čtenář tady najde podrobné  popisy a analýzy politických, technických a hospodářských podmínek současného rozhlasového trhu v Německu.

Falks Handbuch für Mediaberater im Hörfunk

Stephan Falk se přes patnáct let pohybuje v oblasti komunikace. Několik let byl obchodním ředitelem společnosti regioMEDIEN AG.  Své zkušenosti sepsal a na příkladech z praxe názorně ukazuje. Kniha by měla být nepostradatelným pomocníkem pro všechny úspěšné mediální poradce, kterým dává tipy pro každodenní práci. Obsahuje základy z oblastí marketingu, médií a komunikace s klienty.

Radiowerbung

Anika Magenheim dává fundované odpovědi na otázky, jak se musí rozhlasová reklama koncipovat, aby zaujala. Anika Magenheim tvrdí, že rádio nevyužívá svého potenciálu zasáhnout posluchače. Svou knihou se proto snaží zacílit na všechny, kdo rozhodují o nákupu reklamních časů a také na ty, kteří je prodávají. Knížka o rádiové reklamě ukazuje možnosti, které rádio inzerentům dává.

Musik-Journalismus

Celkem 18 autorů se podílelo na vytvoření této knihy. Své příspěvky sem napsali programový ředitel stanice Eins Live Jochen Rausch, programový šéf WDR3 Arnd Richter nebo Jörg Lange z SWR3. 350 stránek se věnuje nejen hudebním novinářům v rádiu ale také v tištěných a online médiích. Příručka radí, jak psát kritiky od klasické až po popovou hudbu. Nevyhýbá se ani otázce autorských práv. Navede redaktory, jak vést rozhovor s hudebníkem, jak pracovat se studiovou technikou a jak je to se smlouvami a honoráři. Knížku lze doporučit i zkušeným moderátorům a hudebním redaktorům, kteří se tady něco přiučí. Začátečníkům zas napoví, jak prodat své příspěvky rádiím.

Privatradio in Österreich – Eine schwere Geburt

Soukromé rádio v Rakousku – Těžký porod. Soukromá rádia jsou v Rakousku teprve výdobytkem devadesátých let. Pravděpodobně i proto je knih o tomto trhu jako šafránu. Mezeru se snaží zaplnit právě tento titul. Osobnosti, které pomáhali formovat scénu komerčních rádií v Rakousku, popsali nejdůležitější okamžiky v krátké historii rakouských privátních rádií. Začíná se Radiem CD, pokračuje kapitolou o zprávách, pirátech, startem vysílání Antenne Steiermark. Nechybí tu popis vídeňského rozhlasového trhu v letech 1998 – 2005. Jedna část se věnuje rychlému konci lokálních zemských rádií.

Das beste von heute

Kriss Rudolph vtipně zpracoval současný každodenní život v rádiu. V zábavném, drzém a romantickém románu, který je pojmenován podle oblíbeného sloganu německých rádií (to nejlepší ze současnosti),  si spolupracovník WDR Kriss Rudolph vzal na mušku například intriky kolegyň a hrozné šéfy. Hlavní hrdinkou je Franka. Mladá dívka, která potřebovala peníze. Na své studium si vydělávala jako operátorka erotické telefonní linky. O několik let později se dostane do rádia. Tam se musí vypořádat například s neurotickým šéfmoderátorem a také šarmantním volajícím na posluchačskou linku. Jeho hlas už ale někde kdysi slyšela.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .