Impuls podruhé

radiotv22Programovým ředitelem nového rádia Impuls je Jirka Němeček, dlouholetý zprávař Evropy 2, který svými údernými až drsnými zprávami přivedl nejednoho politika na kliniku doktora Chocholouška.Programovým ředitelem nového rádia Impuls je Jirka Němeček, dlouholetý zprávař Evropy 2, který svými údernými až drsnými zprávami mezi šestou a devátou ranní přivedl nejednoho politika na kliniku doktora Chocholouška. S tím je teď konec. Jako programový ředitel se musí chovat slušně a odpovídat dotěrným novinářům na otázky.

  • Co přinese Rádio Impuls do éteru nového?Musím říct, že bych se nepřipravoval na něco převratného. Všechno tu už v podstatě bylo a my nehodláme být nijak agresivní nebo podbíziví nebo bombastičtí a já nevím co ještě. Naším úkolem je přinést posluchači informace, které jsou pro něj důležité a které může pokud možno nějakým způsobem využít. Namátkou například pořad AutoImpulsy, který by měl dávat praktické rady motoristům, ale ne prezentovat nejnovější modely té či oné značky, na což se často podobné pořady zúží.
  • Jak se odlišíte od své předchůdkyně Alfy a jak od zpravodajského
    veřejnoprávního Radiožurnálu?

    Informace, které bude poskytovat posluchačům Impuls, by měly mít dva základní aspekty, které je do jisté míry odliší od ostatních, především celostátních rádií. Za prvé budou preferovány regionální informace z celé republiky, nepůjde tedy o zpravodajství zaměřené především na politiku a Prahu coby správní centrum země. Prahu bychom chtěli začít víc vnímat jako samostatný region, který má podobné problémy jako Brno, Ústí nad Labem, Plzeň a další velká města. Většina obyvatel ČR ale nežije v aglomeracích a my chceme informovat i o tomto lokálním dění, které je trochu opomíjené. Za druhé, a o tom už jsem mluvil, informační rádio v našem pojetí znamená informovat o tom, co je pro posluchače důležité a pokud možno prakticky použitelné. Kdybych to chtěl k něčemu přirovnat, tak Radiožurnál by měl být něco jako encyklopedie – v jeho vysílání by se mělo objevit z hlediska informací v podstatě všechno, co koncesionáři mohou chtít vědět. My jsme spíš jako nějaký katalog, který jim nabízí praktické věci k dennímu
    použití.
  • Co Alfa? Zůstane něco společného?
    V každém případě frekvence – takže, kdo poslouchal na některé z 10 frekvencí Alfu, může na stejné vlně slyšet od čtvrtka 25. února Impuls. Zůstane také řada stejných hlasů. Naprostá většina lidí z Alfy jsou profesionálové a není důvod jejich schopností nevyužít. Také spolupracovníci v regionech se na své domácí půdě pohybují jistě a mají
    přehled. A my chceme posluchačům zprostředkovat právě dění u nás doma, po celé republice, nejenom co se děje na Hradě, vládě nebo ve stranických sekretariátech.
  • Kolik místa bude zpravodajství věnováno?
    Nechtěl bych, aby byl informační charakter Impulsu chápán jen jako věc zpráv. Ty budou mimochodem tvořit pevné body každé hodiny s časovým znamením v celou a půl. Kromě toho ale budou moderátoři společně se zpravodaji okamžitě po události informovat o tom, co se děje. Takže naši posluchači by měli mít výhodu zprávy z první ruky. To je velké plus v možnostech rozhlasu – televize informuje až večer, noviny v podstatě až druhý den. My můžeme poskytovat servis kontinuálně a také to hodláme tak dělat.
  • Koho konkrétně hodláte svým vysíláním oslovit?
    Především aktivní část populace. Lidi mezi 25 až 40 nebo 50 lety, kteří pracují, mají zájem o aktuální dění, ale nemají zas až tolik příležitostí věnovat mu příliš času. Pro ně je rádio ideální informační prostředek, který mohou poslouchat v práci, v autě i po návratu domů. Dostanou informaci rychle, stručně a v jasné pochopitelné formě. Oslovíme ty,
    kterým vyhovuje Radiožurnál, ale ne jeho pochopitelná oficiálnost. Jinak určitě oslovíme ty, kterým v éteru chybí česká muzika. Už od začátku to plníme – od půlnoci do pěti do rána nešla na Impulsu jiná než česká písnička.
  • Autor článku:

    Napsat komentář

    Pro přidání komentáře musíte .