Hey Profil chce 120 tisíc posluchačů denně

radiotv22Téměř trojnásobku denní poslechovosti oproti posledním výsledkům Media Projektu chce dosáhnout pardubické rádio Profil po zařazení do sítě Hey. Programové změny nastanou už 10. března, kdy se stanice oficiálně přejmenuje na Hey Profil. „Ambice je jasná: chceme dosáhnout v brzké době dvojnásobku toho, co měl Profil před posledním poklesem, tedy asi 120 tisíc posluchačů denně a 180 tisíc týdenně. Dělali jsme si určité analýzy a myslím si, že je to jenom o rozšíření služeb posluchačům,“ říká jednatel rádií Hey Radim Pařízek.

Pařízek: Profil je „obnošený“

Ve třetím a čtvrtém kvartálu 2003 zaznamenal Profil 43 tisíc posluchačů denně a 63 tisíc týdně. Oproti předchozím dvěma měřením jde o radikální pokles, neboť denní poslechovost Profilu se pohybovala okolo 60 tisíc. Naopak poslechovost dalšího pardubického rádia Life, které je zaměřeno spíše na mladší posluchače, stoupá. Podle Pařízka nelze od vstupu Profilu do sítě Hey očekávat radikální změny v programu, i když noví majitelé uvažovali o rockovém formátu. „Nacházíme určité nedostatky a „obnošenost“, jako je občasné nevhodné řazení písniček za sebou nebo málo obnovovaný program, ale vyhovuje nám, že Profil hraje poměrně dost české muziky. Je to rádio, které nikoho neurazí,“ míní Pařízek.

Profil se podle Pařízka pohybuje někde mezi ostravským Časem a pražským formátem rádia Hey. „Nemyslím si, že by tady šlo uplatnit rockový formát, i když by byl rozhodně zajímavý.“ Pardubický Hey se podle něj vyprofiluje, ale změna nebude navenek příliš patrná. Pařízek slibuje změnu řazení, rotace a zasazení programu. Posluchač by se podle něj měl po každém vstupu těšit na další, a stejné očekávání by měl mít i po odehrání každé písničky. Nový jednatel Profilu nepočítá s tím, že by redukoval počet redaktorů, spíše naopak. „Počítáme s konkurzy a chceme vsadit na to, co se nám zatím vyplácelo – oslovíme mladé lidi, kteří ještě nemají s rádii žádnou zkušenost a teprve si vztah k nim vybudují.“ Původní majitelka rádia Naďa Zálešáková zůstává čestnou ředitelkou.

Konec dopravního rádia

Některé změny ve vysílání budou přeci jenom patrné hned od začátku. Hey Profil se přestane označovat za „dopravní rádio“ a více se zaměří na servisní informace z úřadů a od policie. Nový majitel už před časem požádal Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, aby vyjmula z licenčních podmínek rozšířené zpravodajství pro řidiče, ale také formulaci, že rádio nepřebírá program žádné jiné stanice. „Dopravnímu zpravodajství se budeme věnovat určitě i nadále, třeba bezplatná linka pro řidiče je dobrý nápad, ale docela mi vadí, že se ve vysílání často opakují stejné informace,“ vysvětluje Pařízek. Vypuštění licenční podmínky, že Profil nesmí přebírat program jiného rádia, podle něj automaticky neznamená, že by se k něčemu takovému Hey Profil chystal. „Zatím to nepředpokládáme. Nicméně když už jsme ty podmínky měnili, rozhodli jsme se vypustit větu, která to znemožňovala.“

Jednou z nejvýraznějších rezerv současného Profilu je podle Pařízka špatná komunikace s místními institucemi a různými organizacemi. „V jiných regionech se nám to daří podstatně lépe. Služba posluchačům by měla být o lepší informovanosti, která dnes častokrát zůstává v nepříjemné poloze úředník versus občan. Lidé přeci jenom musí občas chodit na úřady, tak proč jim to nezjednodušit servisem v rádiu. Policajti tu také nejsou od toho, aby nás pendrekovali… Existuje spousta dalších věcí, které bychom chtěli v regionu změnit, a v tomto duchu se bude Profil inovovat,“ slibuje Pařízek. Na proměnu Profilu upozorní reklamní kampaň, do které chce mediální skupina GES investovat přibližně jeden milion korun.

Změna názvu rádia Profil se projeví také na jeho logu. Hey Profil bude užívat stejné logo jako ostatní rádia Hey v Praze, Brně a Ostravě, pouze s tím rozdílem, že na přechodné období bude vedle názvu Hey zvýrazněné také původní jméno Profil. To by se podle Pařízka mohlo později přesunout dolů do míst, kde je u současných rádií Hey název města. Jednatel Profilu ale v žádném případě neuvažuje o přejmenování na Hey Pardubice. „Budeme mít Hey Profil – už jenom z toho důvodu, že zde existují dvě velká města vedle sebe. Nemá smysl budovat Hey Pardubice, a Hey Východní Čechy se nehodí,“ vysvětluje Pařízek.

Co na to říká konkurence“

Zástupci ostatních východočeských rádií jsou zatím k plánům Hey Profilu a jeho dopadům na místní rozhlasový trh opatrní. Vesměs se ale shodují na tom, že pokud nedojde k zásadní změně formátu stanice, nedají očekávat ani žádné radikální přesuny posluchačů. Podle generálního ředitele královéhradeckého Rádia OK Borise Kudláčka by inovovaný Profil oslabil pozici ostatních vysílatelů pouze v případě, že by se mu podařilo významně zvýšit vlastní poslechovost. „Označit v současné době, kterých provozovatelů by se to týkalo, by byla čirá spekulace, protože nejsou k dispozici informace, jaký formát bude stanice vysílat.“

Majitel pardubického Rádia Life Luděk Král neočekává, že by mu Hey Profil výrazně konkuroval. „Life je specifický mezi všemi rádii svým hitovým zaměřením, zatímco rádio Hey se dosud prezentovalo pouze českou muzikou.“ Ředitel královéhradeckého studia Českého rozhlasu Jiří Kánský očekává, že vstup rozhlasové sítě Hey do východních Čech ovlivní celý region. Nový hráč na trhu to ale podle něj nebude mít lehké. „Pokud bude hrát jen českou a slovenskou hudbu, jako pražské Hey rádio, bude velmi těžko prorážet proti současnému východočeskému lídrovi Rádiu OK, nehledě na to, že i ČRo Hradec Králové a ČRo Pardubice nabízejí posluchačům vysoký podíl domácí hudební tvorby.“

Kánský přesto nepopírá, že se Hey Profil může stát významným hráčem na trhu, protože nezačíná na „nule“, ale se solidní poslechovostí zavedeného rádia. „Východočeskému éteru chybí rockové rádio, takže je možné, že Hey rozjede v Pardubicích formát podobný ostravskému a brněnskému Hey rádiu, proti ovšem hovoří nižší poslechovost těchto stanic ve srovnání s pražským Hey,“ dodává šéf ČRo Hradec Králové. Podle šéfredaktora pardubického studia ČRo Martina Kolovratníka se nic nezmění, pokud budou noví majitelé těžit ze stávajícího formátu a zavedené značky Profilu. „Pokud přejdou na některý z formátů sítě Hey (český nebo rockový) ke změnám jistě dojde. V prvním případě vznikne silný konkurent rádiu OK a částečně i Českému rozhlasu, v druhém případě bych očekával znepokojení v rádiích Life a Černá Hora. Přímé ohrožení pozice Českého rozhlasu Pardubice ale necítím.“

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .