Francouzská Europe2 se přejmenovala, česká to neplánuje

Europe2 se od 1. ledna jmenuje Virgin Radio. Program ale zůstává stejný. Mění se jen jméno. České rádio Evropa 2 název nemění. Virgin je známá značka, kterou ladí posluchači řady zemí světa. Europe2 se tímto krokem snaží získat víc posluchačů. Určité změny a to vlastnické proběhly i na rozhlasovém trhu v Norsku.

Francouzská rozhlasová značka Europe2 se od 1. ledna přejmenovala na Virgin Radio. Program zůstává zachovaný. České rádio Evropa 2 název nemění. Virgin je známá značka, která se kromě zábavy věnuje distribuci obsahu (CD, multimedia ap.) a provozuje třeba i leteckou dopravu, oslovuje posluchače v řadě zemí světa. Europe2 se tímto krokem snaží oslovit více a nové posluchače a posílit image trendového rádia pro mladé.

Ke změně došlo na Silvestra o půlnoci. Přechod na nový název byl ohlašován už dlouho dopředu. Síť Europe2 tak teď vystupuje pod názvem Virgin Radio. Francouzská skupina Lagardère tak navázala spolupráci s britskou Virgin Group. Jak informovala agentura Reuters, uzavřely spolu tyto dvě skupiny na deset let franšízovou smlouvu. Ta kromě Francie zahrnuje také Belgii, Švýcarsko, Andorru a Monako. Lagardère bude Virgin Group platit 0,5 až 1 procento příjmů.

Europe2 je momentálně na pátém místě francouzského trhu. Změna názvu má trochu zamíchat situací a přebrat posluchače hlavním konkurentům, kterými jsou NRJ a Skyrock. Formát a program se ale nemění. Stejný zůstává mj. i kvůli licenčním podmínkám. Nového jména se dočkala i digitální televizní stanice Europe2 TV. Ta se nově jmenuje Virgin 17. Tento program je ve Francii možno zcela volně přijímat na DVB-T. „Značka Virgin představuje pohodu, svobodu, sdílení a komunikaci s ostatními. Virgin je blízká jak mladým rockerům, tak třeba „internetovým dětem“,“ říká Didier Quillot, ředitel divize Lagardère Active. Tato změna koresponduje s technologickým a sociologickým vývojem ve společnosti a vychází také z obchodní politiky skupiny Lagardère.

Ta se v poslední době soustřeďuje na aktivity spojené s digitálními médii a zároveň chce posílit svoji celosvětovou pozici v oblasti výroby a distribuce obsahu s využitím všech dostupných médií – tisku a publikací, rádií, televizí i internetu. Síť rádií Virgin je známá na celém světě. Více viz www.radiotv.cz/radio-clanky/4575/radiotv-predstavuje–virgin-radio—rockova-legenda.html, kde se mj. dočtete, že Virgin se od 1. července loňského roku jmenuje i italská síť Play a že značka Virgin není spojena jen s médii ale také s aerolinkami, železničními dopravci, kosmetikou, vínem a dalšími odvětvími. Synergické efekty jsou tedy evidentní. A právě tady má věc jeden malý háček. Francouzská mediální rada CSA souhlasila s přejmenováním Europe2 na Virgin Radio už loni v létě. Ale pod podmínkou, že nebude docházet ke cross-promotion s ostatními produkty značky Virgin. Dokonce i logo musí být odlišné.

Ve Francii funguje pod značkou Virgin síť prodejen CD nosičů a multimédií. Tu až doposud ovládala Lagardère. Koncem prosince ji prodala Butler Capital Partners.
Virgin Radia vysílají v Británii, Thajsku, Itálii a najdeme ho i v Dubaji. Svolení vysílat pod názvem Virgin Radio dostalo dříve i pařížské Oui FM. SMG (majitel Virgin Radia) se podílí i na sítí indických stanic Fever FM.

Změny i v Norsku

Ke změnám dochází i na norském rozhlasovém trhu. Tady se angažuje německá skupina ProSiebenSat.1 Gruppe. Její dceřinná společnost SBS Norge oznámila koncem prosince, že svá rádia převede do jedné firmy společné s TV2 Gruppen. SBS bude v této společnosti vlastnit  77 procent a TV2 zbylých 23. Součástí firmy tak budou Radio1, The Voice a Kanal 24.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .