Ebay prodává v aukci rozhlasovou reklamu

Svému konkurentovi, kterým je Google, chce Ebay šlapat na paty ve všech odvětvích. Začíná proto nabízet prodej reklamního času. A to v aukci. Projekt zahrnuje kromě rádií i kabelové televize. Ty ale mají obavy, že holandský způsob dražby (nabídka se snižuje nikoliv zvyšuje) povede k drastickému poklesu cen.

Ebay chce konkurovat službě Google. Jak jsme Vás nedávno informovali, začal Google v USA s online prodejem reklamního času rádií společnosti Clear Channel. Teď mu chce konkurovat Ebay. Ten podle zprávy agentury pressetext.at plánuje ve spolupráci s partnerem Bid4Spots prodej reklamního času na aukci. Takto by mělo své vysílací časy prodávat 2 300 stanic. Projekt běží na speciální stránce Ebay Media Marketplace, přes kterou plánuje provozovatel internetových aukcí nabízet i reklamní časy kabelových televizí. Jak píše Wall Street Journal, určitou část z vytěžené částky si Ebay samozřejmě ponechá. Konkrétní částky ale uvedené nejsou.

Konkurent Google začal s prodejem reklamního času začátkem dubna. Zkouší obchodovat i s reklamní plochou v novinách a prostorem v televizi. Zájem ukousnout si něco z 20ti miliard, které se točí v rozhlasovém businessu, má čím dál tím více menších firem podnikajících na internetu. Spousta stanic je ale ještě skeptických. Obávají se, že jim tyto firmy nakonec jejich obchody převezmou.

O tom, že rádia mají v internetu konkurenta i spojence jsme už také psali. Některá rádia se proto pouští na internet právě s takovými obry jako jsou Google nebo Ebay. Příznivců i odpůrců aukcí je dost. Například prodej reklamního času na kabelových televizích řada stanic už před měsíci v USA vetovala Obávají se, že aukce reklamního času povedou k propadu cen.

Agentura pressetext.at se zeptala i mluvčí rakouské pobočky Ebay, zda neuvažují o něčem podobném v Rakousku. Mluvčí Uschi Mayer jim sdělila, že o tomto nápadu ještě neuvažovali, ale v zásadě nehovoří proti tomuto nápadu nic. V případě že by rozhlasové stanice projevily o takovou službu zájem, nebude se rakouská pobočka aukčního portálu jejímu zavedení bránit.

Služba funguje poměrně jednoduše. Stačí se pouze zaregistrovat na internetu. K registračnímu a přihlašovacímu formuláři se zájemci dostanou lehce přes www.ebaymediamarketplace.com. Na této adrese je betaverze systému, kde potenciální klienti či rádia vyplní formulář, případně shlédnou i instruktážní animaci, jak postupovat a pak už stačí se jen přihlásit. Aukce probíhá v týdenních cyklech. Uzavírá se uprostřed týdne. Do její uzavírky je možné měnit výši své nabídky. Ve čtvrtek se zájemci dozví, jak uspěli a v pondělí jejich kampaň začíná.

Aukce funguje tak, že dražitelem není rádio, ale klient, který chce odvysílat svůj spot. Draží se holandským způsobem. Rádio nepřihazují nýbrž naopak ubírá a snaží se nalákat klienta na co nejnižší cenu. Tento způsob prodeje je proto vhodný jako last minute výprodej zbylého reklamního času. Právě na této myšlence tedy prodeje zbytkového času je systém postaven stejně jako zájezdy prodávané v režimu last minute.

Ačkoliv se jedná o levné zboží, nemusí se klienti bát, že by byli nějak omezeni. V objednávkovém formuláři si můžou vyplnit cílovou skupinu. Aplikace pak sama vybere příslušné rozhlasové stanice. Pokud některou z nich zadavatel reklamy nechce, jednoduše ji odklikne v seznamu vybraných. Vybírá se nejen podle formátu ale samozřejmě i místa vysílání. Další formulář umožňuje vybrat si denní dobu, kdy spoty poběží, jejich délku a četnost opakování.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .