Broadcasteři hudebních rádií sází více na zprávy

Některé stanice vysílají zprávy jen kvůli licenčním podmínkám nebo proto, že zprávy k rádiu tak nějak patří. Někteří broadcasteři v Německu a Rakousku si ale začínají uvědomovat, že posluchače zprávy zajímají. A možná, že s nimi dokážou zaujmout i víc než tou nejlepší muzikou, nejnovějšími a nejklasičtějšími hity a nejúžasnějšími výhrami. Za důkaz toho, že zprávy nejsou na pokraji zájmu, se dá považovat i výsledek českého Radioprojektu.

Zpravodajství posílila 4. února soukromá berlínská stanice Berliner Rundfunk 91!4. Zpravodajský žurnál v celou vysílaný od šesti ráno do šesti večer každou hodinu má nově šest minut. Kromě zprávaře se na přípravě takovéto obsáhlé relace podílí ještě tři další lidé. Každý má svoji oblast za kterou si zodpovídá. Jeden člověk má na starosti události v Berlíně, druhý sport a třetí dopravní servis.

„Naše redakce zpravodajství je největší v Berlíně. To nám dává kompetenci informovat ještě aktuálněji a obšírněji. Motto zní: “Berlín, Německo a svět za šest minut – v každou celou hodinu.,“ říká Detlef Noormann, jednatel a programový ředitel Berliner Rundfunk 91!4. Tato stanice je podle posledního měření poslechovosti Medienanalyse v celém Berlíně nejposlouchanější. Šéf jedničky na trhu v hlavním městě dále říká: „Našimi novými zpravodajskými žurnály, naším ranním vysíláním “Koschwitz am Morgen“, našimi berlínskými reportéry a tím, že se vzdáme trapných soutěží o peníze, chceme dál posilovat náš náskok jako informační rádio.“

Na informace nezapomínají při plánech na relaunch ani rakouské hitové stanice Antenne Steiermark a Antenne Kärnten. Tato rádia jsou sice zaměřená hlavně na hudbu, ale v rámci inovace programu se přidá jedna zpravodajská relace. Pravda, zprávy tu mají podobu flashů a trvají jen minutu, ale v ranním vysílání od pěti do devíti jsou každou půlhodinu stejně jako odpoledne od čtyř do sedmi. Jedna relace v půl se vysílala i po poledni, teď se přidala jedna před polednem v 11.25. Zprávy tady totiž nezačínají v celou, ale pět minut před celou či půlou. Dopravní zpravodajství servírují Antenne ve Štýrsku a Korutanech dokonce každou čtvrthodinu.

Relaunch se týká samozřejmě i hudby. Jednou za hodinu  bude pevně určené místo v playlistu pro live song.  Po každém koncertu velké hvězdy, který se uskuteční v Rakousku, se bude vysílat speciál s live songy vystoupivšího interpreta.

Playlisty se budou tvořit na základě klasických průzkumů. Hudební dramaturg ale dostane jednu podmínku. A to sice, zabránit přílišné rotaci songů. Pomocí mu přitom je rozšíření archívu.  Relaunch znamená samozřejmě i nový obal. A také nový slogan. Jak ukázal průzkum trhu, lidé už mají těch nejrychlejších, nejnovějších, nejlepších a dalších nej plné zuby. A tak nový positioning bude znít:  einfach mehr Musik – jednoduše víc hudby. Na přípravě těchto změn se podílejí mezinárodně uznávaní specialisté z Los Angeles.

Se zpravodajským formátem chce zkusit štěstí i současný provozovatel bavorského Radia Melodie, které hraje lidovou hudbu. Podle zpráv magazínu Kontakter stanice 31. března končí. Radio Melodie vysílá přes satelit, v kabelových rozvodech v Německu, Rakousku a Švýcarsku a v Bavorsku i na VKV. Tyto frekvence jsou už vypsané. 25 zájemců se uchází o kmitočty v Mnichově, Norimberku, Augsburgu, Würzburgu a Regensburgu. Mezi těmi, kdo se o frekvence zajímají, je i současný provozovatel Radia Melodie, který by chtěl začít vysílat stanici ve formátu news-talk.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .