RadioProjekt III.-IV.Q. 2008 : Ohlasy z rádií

AKTUALIZOVÁNO 10:30 (RockZone 105,9) – Minulý týden byly zveřejněny nové výsledky poslechovosti českých rádií. Již tradičně se naše stránky těmto výstupům podrobně věnují. Mezi pravidelné články v tomto bloku patří i ohlasy z rádií. Předkládáme vám odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali. Rádia, která se zatím nevyjádřila, mohou tak učinit dodatečně na adrese sinkovsky@radiotv.cz, popřípadě přes skype RadioTV.cz. Vyjádření budou do článku doplněna.

Otázky:
1) JAKÝ MÁTE DOJEM Z ČERSTVÉHO VÝSTUPU RADIOPROJEKTU?
2) JSTE OSOBNĚ S VAŠIMI VÝSLEDKY SPOKOJENI?
3) KDO JE PODLE VÁS „VÍTĚZEM“ A KDO „PORAŽENÝM“ AKTUÁLNÍCH VÝSLEDKŮ?

Richard Medek (programový ředitel Českého rozhlasu)

1) Jednoznačně kladný. Pro Český rozhlas je vždycky příjemným zjištěním, že vytváří smysluplný program, který oslovuje dostatečný počet posluchačů.
2) Ano.
3) Z našeho úhlu pohledu je, co se týče počtu oslovených posluchačů, Český  rozhlas rozhodně na špici pomyslného pelotonu. Má však svou vlastní vymezenou dráhu determinovanou zákonem, má svůj vlastní běžecký styl a omezenou možnost užívání některých konkurenčních prostředků. Poslechovost není rozhodujícím kritériem při tvorbě našeho programu. Není rozhodující, je „jenom“ důležitá.

Mirek Škoda (programový ředitel Frekvence 1)

1) Týden po výsledcích mívám klidnější spaní a pravidelnější stolici než týden před. To je zásadní dojem. Že Frekvence 1 posílila a drží druhou pozici s tím asi nějak souvisí…
2) Mám vsazenou bednu Moët & Chandon na Frekvenci 1 jako první rádio trhu. Dokud ta bedna nebude stát u mě na stole, nemohu být spokojený!
3) Měřítka úspěchu mohou být různá, záleží na vytčených cílech. Ale pokud mám generalizovat, tak porovnám dynamiku růstu – Evropa 2 posílila o 42.000, ČRo1 také. Tomu sice více akceleroval podíl na trhu, ale Evropa 2 dokázala růst s nesrovnatelně menším rozpočtem. Takže vítězem je pro mě Evropa 2, ale o prsa…

.

Petr Vladyka (programový ředitel Evropy 2)

1) Dojem jednoznačně dobrý, i když překvapení relativně malé, jakkoliv to může znít nabubřele – dlouhodobá systematická práce celého týmu Evropy 2 přinesla své ovoce…
2) Samozřejmě jsem, ale zároveň se jimi cítím být zavázán, a to jak profesionálně, tak i osobně. Milion posluchačů denně se zdá být téměř na dosah ruky…
3) Vítězem jsou všichni, kdo dělají svou práci poctivě, a to bez ohledu na aktuální výsledky – i Evropa 2 má z nedávno minulých období praktickou zkušenost se rčením „jednou jsi dole, jednou nahoře…

David Foretník (Rádio Haná)

1) Dojem mám rozpačitý, jelikož ve výzkumu chybí řada stanic, čímž se snížila důvěryhodnost celého výzkumu vůči zadavatelům reklamy. Růst poslechovosti u některých stanic mě docela překvapil a je otázkou, díky čemu se tak stalo.
2) Ano jsme spokojeni a výsledek našich „čísel“ jsem očekával.
3) Vítězem je jednoznačně rádio Impuls. Poražení jsou Radio DJ a především Hey Sever.

Marek Berger (programový ředitel Rádia Rubi)

1) Naše čísla jsme očekávali, takže dojem dobrý. Mediálně nezastoupené stanice „nemají“ čísla, což mi přijde nešťastné. I tak se dá ale odvodit v regionech jejich výsledek. Věřím, že příště tam již budou a výzkum opět bude „čitelnější“.
2) S týmem Rádia Rubi postupně zvyšujeme podíl na trhu a denní poslechovost. Věřím v další úspěch, rozhodně je to lepší než skokové růsty a pády. Svědčí to o stabilní posluchačské základně Rádia Rubi.
3) Vítězem je samozřejmě Impuls, gratuluji.

Bedřich Musil (programový ředitel Hitrádia Vysočina)

1) Tak dojem mám dvojí. Jednak z celkového trendu vývoje poslechovosti, který u celoplošných stanic potvrdil zlom ve vývoji, který započal v minulém průzkumu a potvrdil to, že poslechovost obecně se pohybuje v určitých sinusoidách. Druhý dojem a to rozpačitý mám z toho, že z průzkumu byly vyřazeny některé rozhlasové stanice. Bohužel celý výstup to pro mě zneprůhledňuje a jeho vypovídající schopnost není ideální. Závěry z takového průzkumu pro mě nemají tu potřebnou vypovídající schopnost a situaci mi znepřehledňují. Pokud by se v budoucnu objevil nějaký další průzkum, který by vycházel z iniciativy dotčených stanic a třeba přinesl odlišná čísla od Radioprojektu, tak bychom se mohli dočkat znevěrohodnění průzkumů jako celku. Myslím, že těmito akcemi, o jejichž důvodech nechci spekulovat a hovořit si možná zaděláváme na pozdější nepříjemnosti a podřezáváme si větev pod jediným relevantním obrazem vlastní úspěšnosti, který máme. A to je myslím veliká škoda.
2) Jsem s výsledkem spokojen. Pokud odhlédneme od statistické chyby, tak zjistíme, že se čísla od minule nikterak zásadně nezměnila a zásadnějším posunem je tak „pouze“ navýšení ATS, což je jistě pozitivní fakt. Jsem rád, že se potvrdila dominantní pozice Hitrádia Vysočina na rozhlasovém trhu našeho kraje. Za to samozřejmě patří dík zejména našim posluchačům a pochopitelně celému týmu pracovníků rádia. S trochu nadsázky by se dalo říct, že přes obrovský nárůst konkurence, který nás v posledních 18ti měsících postihl tak, jako žádný jiný kraj v zemi, se nejtěžší boje odehrávají za námi a my si držíme ten krůček náskoku. Tak jednoznačné to ale samozřejmě není a vliv nově etablovaných stanic na Vysočině je pochopitelně velmi znát. Je to vše výzva pro další zkvalitňování našeho vysílání a potřeba pečlivě naslouchat přáním posluchačů je o to naléhavější. Ale abych se vrátil na začátek a zopakoval to zásadní. S výsledkem jsem spokojen, ale vždy je co zlepšovat. Tak i já vidím v těchto číslech některé konkrétní ukazatele, na kterých musíme zapracovat, a které chceme v příštích průzkumech vidět v lepších číslech. Zejména oblast denní poslechovosti a dalšího nárůstu ATS, tedy zvýšení loajality našich posluchačů. Tam je náš nejbližší a zásadní cíl.                             3) Vítězem je v první řadě posluchač. To je nakonec vždy. A tak to má být. Nechci mluvit o poražených, to se nevyplácí. V globálním a celorepublikovém měřítku jsou mezi „vítězi“ určitě stanice F1 a E2. Potvrzení minulých posunů je více než přesvědčivé. Zároveň ovšem musím vyzdvihnout posílení celé rodiny Hitrádií, které potvrzuje, že zvolená cesta je správná a že náš recept na chutný pokrm pro naše posluchače je složen z kvalitních ingrediencí.

Markéta Herfortová (programová ředitelka Rádia Bonton)

1) To, že velká rádia bojují o pozice na vrcholu, posunuje podle mě celkový radiový trh dopředu. Ostatně to dokazuje i to, že posluchačů rádií neustále přibývá.
2) Jsem i nejsem. Výsledky ukazují, že díky pop-rocku, akční ranní show a metropolitně zaměřenému programu nám naši posluchači zůstávají dlouhodobě věrní a v Praze stále přibývají. Rádi bychom však přesvědčili i ty ostatní, kteří nás ještě neslyšeli, že mají naladit třeba naši pražskou frekvenci 99,7. Proto v současné době připravujeme -mimo jiné –  třeba rozšíření rubriky „podcasting“ na internetu, aby měl kdokoli kdykoli možnost získat „ochutnávku“ toho nejlepšího z našeho rádia.
3) Vítězem jsou jednoznačně posluchači. Protože je na trhu konkurence kvalitních rádií, každé z nich se je snaží co nejvíce rozmazlovat – ať už hudbou, zábavou, speciálními projekty nebo soutěžemi.

Martin Pokorný (programový ředitel Radia DJ)

1) Dojem? Asi takový, že rádiím našeho zaměření (Radio 1, Spin, Wave a Express) obecně klesla poslechovost. Čili nám ubývají posluchači, což by bylo nepříjemné… Ale pravděpodobnější je to, že jde o „kvartální skoky Radio Projektu“.
2) Ano i ne – vzhledem k tomu, že se naše data stále pohybují v rámci statistické chyby. A kolik lidí nás opravdu poslouchá stále přesně nevím.
3) Vítězem pro mě je Evropa 2 a Radiožurnál. A neřekl bych, že je někdo vysloveně poražený….

Martin Maďarka (programový ředitel Fajn Radií)

1) Mírně pozitivní. V zásadě nedošlo k převratným změnám a neočekávaným trendům. Gratuluji všem „vítězům“.
2) Nemohu s nimi být spokojen. Máme daleko smělejší cíle. Je před námi ještě spousta práce. Rád bych však zmínil dílčí úspěchy v poslechovosti daypartů v naší cílové skupině. V klíčových teritoriích jsme se vrátili na pozice, kde chceme operovat. Konkrétně u Fajn Radia v pásmu 6-9hod máme druhou nejposlouchanější ranní show v Praze a Středních Čechách. Totéž umístění dosáhlo Fajn Radio v pásmu 15-18hod. Fajn North Music v Ústeckém kraji obsadil první místa v daypartech 6-9, 9-12 a 12-15hod v cílové skupině 12-35let. K mírnému optimismu svádí pohled na aktuální výsledky poslechovosti Fajn Radia Agara. Dílčí úspěchy programu Fajn Radia a Fajn North Music naznačují možný potenciál a případný pozitivní dopad na posluchače v ostatních regionech Fajn Radií.
3) Ti, kdo se jimi cítí být. Tento pojem je vzhledem k rozlišnému  pokrytí stanic relativní.

Aktualizováno 10. února 9:50

Marcel Kotyk (programový ředitel Hitrádií)

1) V kontextu obecné  poslechovosti  rádií v ČR určitě potěší stabilní čísla poslechovosti celkem, zejména s ohledem na to, že 4. kvartál je obvykle pod průměrem roku
2) Za  Hitrádia  jsem osobně  moc rád za stoupající share, dostali jsme se na celkem 7,2 procenta (nárůst o 0,3%) s více než 1,3mil u týdenního poslechu, resp. více než 600tisíc u denního poslechu.
U  jednotlivých  Hitrádií mám radost ze stabilně silné poslechovosti „silné čtyřky“  –  Hitrádia  Orion,  Vysočina,  FM  Plus  a  Faktor. Rád bych také připomněl  výborné výsledky východočeského Hitrádia Magic, které bude letos v  květnu  slavit svoji dvouletou existenci a v Královehradeckém kraji svým podílem  na  trhu  12,5%  předstihlo dokonce absolutního lídra tamního trhu Rádio OK.
Dařilo  se  také  dalšímu  přírůstku rodiny Hitrádií – olomouckému Hitrádiu Apollo,  které  výzmamně  posilovalo  (např. v týdenním poslechu o více než čtvrtinu, na 107 tisíc posluchačů).
Brněnské  Hitrádio  Magic  zůstalo  i  přes přeformátování a změnu názvu na stejných číslech, což je samo o sobě úspěch.
Celkově tedy spokojenost – na druhou stranu potenciál Hitrádií není zdaleka vyčerpán  a  rádi  bychom  to  celoploškám  v jednotlivým regionech konečně pořádně „natřeli“, odhodlání i nasazení na to určitě máme.
3) Slušnost  velí  zmínit  výsledky  konkurence  – Evropa2 vzrostla v týdenním poslechu o více než 100 tisíc posluchačů, Radiožurnál zase významně posílil svoji denní poslechovost – soupeři jsou silní, o to větší to je výzva :)

Aktualizováno 10. února 10:15

Petr Sznapka (programový ředitel Rock Rádií)

1) Na výsledcích nespatřuji nic neobvyklého. Myslím si, že valná většina údajů, tak jak jsou prezentovány potvrzují obecně známé trendy ve vývoji poslechovosti rozhlasových stanic v České republice.
2) Vzhledem k tomu, že jsme projekt Rock Rádií spustili v prosinci 2008, nelze považovat aktuální výsledky vzhledem k nové programové strategii jednotlivých stanic za příliš relevantní. Výraznější a věříme, že pozitivní změny můžeme očekávat až v rámci následujícího měření.
Pozitivní je, že všechny stanice zastřešené jednotným brandem Rock Rádií zůstaly na svých stabilních číslech a to dokonce s mírným nárůstem. Myslím si, že je to dobrá výchozí pozice do budoucna.
3) Je velmi těžké určit vítěze či poražené. Gratulaci rozhodně zaslouží kolegové z Hitrádií, jež po zásluze posilují.

Aktualizováno 10. února 13:40

Daniel Rumpík (programový ředitel Rádia OK)

1) Přiznám se, že jsem čekal obecně trochu nižší čísla. Souhlasím s kolegou Marcelem Kotykem, že 4. kvartály bývají většinou ty spíše slabší – ale o to je asi většinou radost větší, že! Trochu mi osobně vadí to příliš vysoké číslo v kategorii jiné české stanice. Leccos se dá sice dopočítat, přehlednosti a konkrétní využitelnosti čísel v regionu to však bohužel moc neprospěje. Jinak mi ale samozřejmě aktuální výsledky udělaly radost – a to platí o samotném Rádiu OK i o většině stanic naší skupiny. Všem kolegům ještě jednou blahopřeji!
2) Samozřejmě spokojení jsme – v kategorii DR i WR jsme opět posunuli rekordní hranici, to samé platí i o výsledcích v Pardubickém a hlavně v Královéhradeckém kraji, kde pro nás tato čísla byla ještě před rokem spíše z kategorie nesplnitelných snů a bájí! Všem posluchačům děkujeme a jak obligátně dodávám – snad nám budou i nadále věrní. Naším cílem je i nadále být jejich sluníčkem, které je každý den provází a těší!

Velké poděkování za velké úsilí a skvělou práci ale zároveň patří i celému našemu týmu!
3) Na tuto otázku si musí asi každé rádio odpovědět samo – vždy záleží na konkrétních cílech, okolnostech, změnách a také fázi vývoje.

Aktualizováno 10. února 15:30

Filip Žemlička (šéf vysílání Expresradia)

1) Díky všem možným změnám, kterými Expres od května 2008 procházel, jsem na tato čísla čekal s notnou dávkou netrpělivosti. Jsem rád, že posluchači zatím kladně hodnotí všechny změny a nárůst o 9 000 ve WR byl příjemný. I přes mírný nárůst celkové doby poslechu v Praze mě nemile překvapila nízká doba poslechu na tomto trhu. Jinak za Expres říkám, že dojem je velmi dobrý.
2) Osobně jsem spokojen. Po několika propadech doufám, že Expres chytil dobrý vítr do plachet a že v dalším měření nebude foukat severák.
3) Myslím, že tyto výsledky nemají vítězů ani poražených. První příčky jsou dlouhodobě rozdány a „souboje“ se vedou v nižších patrech. Jednou ten překoná toho, pak jiný zase někoho jiného, poté se to zase vše vrátí………..
Je ale pravda, že bych nechtěl být v kůži programových ředitelů, kteří opakovaně zaznamenávají propad, popřípadě stagnaci.
Jediný vítěz v této hře je posluchač, který má možnost výběru z mnoha kvalitních programů.

Aktualizováno 11. února 10:30

Josef Vlček (Project Manager RockZone 105,9)

1) Když si položíme otázku, kolik vlastně posluchačů může jedno celoplošné rádio se svým programem získat – tak výsledek Impulsu, tedy nad milion, je úctyhodný výkon.
2) Míváme slabé 3. čtvrtletí, protože naši posluchači si v létě užívají všeho možného, jen ne Prahy a rádia. Aby byly výsledky stejné jako předtím, muselo by se nám teď 4.čtvrtletí vydařit a to se stalo. Takže ano. A je to od vzniku RockZone 105,9 jeho nejlepší umístění v žebříčku pražských stanic.
3) Myslím, že není vítězů ani poražených. Jsou jen rádia, která se poctivě perou o posluchače. Někdy s menším, někdy s větším úspěchem.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .