RadioProjekt I.–II.Q 2009: Ohlasy z rádií

3velky1AKTUALIZOVÁNO O RÁDIO BONTON – Web RadioTV na závěr série článků o aktuálních číslech poslechovosti českých rádií jako obvykle přináší odpovědi programových ředitelů na naše anketní otázky. Do textu jsou zařazeny všechny došlé odpovědi a pokud nám přijdou další později, aktuálně je zařadíme do článku. Rádia, která se dosud nevyjádřila, tak mohou učinit na adrese redakce@radiotv.cz.

OTÁZKY RADIOTV:

1) Co říkáte na nový rekord Impulsu v týdenní poslechovosti?

2) Naopak Radiožurnál v denní poslechovosti významně ztratil. Myslíte si, že se nějak projevují změny, které udělala Barbora Tachecí, nebo je to jen bublina vhodná pro výmluvy?

3) Jak se díváte na výsledky „vaší“ stanice? Vyvodíte z výsledků nějaké důsledky (kladné i záporné)?

Bedřich Musil, Hitrádio Vysočina

1) Co na to říci? Jedině pogratulovat. Nic smysluplnějšího mě nenapadá

2) Těžko říct. Nechci hodnotit kroky či pozadí jiných stanic. U ČR o to více, že se jedná o médium, které je ovlivňováno i jinými silami než jen rozhlasovým trhem.

3) Tentokrát nechci hodnotit ani výsledky naší stanice a ani výsledky našich „sester“. Jen doufám, že důsledky budou konečně vyvozeny v odpovídajících oblastech.

David Štěrbáček, Radio 1

1) –

2) –

3) Jsem moc rád :-)

Daniel Rumpík, Radio OK, Rádio Blaník

1) Nezbývá než blahopřát!

2) Osobně hlasuji spíš pro druhou možnost. Počkejme na další měření a budeme moudřejší.

3) Tak v případě Rádia Blaník hovoří výsledky za vše! Poprvé v historii se dostala stanice přes milion posluchačů, kteří jí poslouchají alespoň jednou týdně! Jde o nádherné číslo, které je důkazem úspěšnosti celého formátu. Pro všechny pracovníky i posluchače to je bezpochyby sladkou třešničkou na letošním jubilejním narozeninovém dortu. Zároveň je jasné, že žádných zásadních změn není třeba – stačí se držet dosavadních úspěšných postupů, maximálně je decentně šperkovat. U Rádia OK jsme spokojeni s celkovým číslem týdenní poslechovosti – 320 tisíc je stále hodně a v čele východočeského pelotonu máme nadále velký náskok, ale je nutné důkladně zanalyzovat ztrátu v DR v Královéhradeckém kraji. Paradoxní ale je, že v případě denních čísel máme v rámci východních Čech náskok před druhou nejlepší regionální stanicí ještě větší, cca. 50 tisíc!

Marek Berger, Rádio Haná, Rádio Rubi

1) Gratuluji.

2) Nemohu posoudit, nemám všechny dostupné informace.

3) Výsledky jsou „kladné“, protože naše poslechovost stále a stále roste.
Jediný „zápor“ vidím v tom, že nás po oslavě bude bolet hlava.

Miroslav Škoda, Frekvence 1

1) Super! Kolegové udělali hezký výsledek – nedá se než blahopřát a závidět. Ale samotná audience nic neznamená. Pro náš byznys je důležitá kombinace s délkou poslechu a ta Impulsu klesá, takže už rok pravidelně výsledky co výsledky ztrácí podíl na trhu. Takže je na místě otázka, k čemu je takový rekord v poslechovosti dobrý? Nicméně znovu opakuji: blahopřeji a závidím :o)

2) Strategické změny se na výsledcích rádia projevují zhruba s ročním zpožděním a v dlouhodobém trendu. Viděno touto optikou se tedy projevuje hlavně časté střídání za kormidlem Radiožurnálu. Osobně si říkám: Ještě že si Báru nenechali! Lépe se mi usíná…

3) Frekvenci 1 hodnotím vždy v kontextu celého trhu. Tyto výsledky – a myslím tím všechna rádia – jsou legrace! Pár tisíc sem nebo tam, koho to zajímá, když tu máme krizi a management všech rádií (s výjimkou ČRo, z koncesí se žije dobře…) si láme hlavu, v jaké kondici přežije příští rok…  Důsledky jsem vyvodil: Frekvence 1 má naštěstí unikátní program a to nám umožňuje nabízet výjimečné komunikační produkty, které na trhu nemají konkurenci.

Petr Vladyka, Evropa 2

1) Dobré výsledky rádia Impuls by měly být hnacím motorem pro další lídry na trhu, a to bez ohledu na formát toho kterého rádia. Kolegům z Impulsu upřímně gratuluji.

2) Bez komentáře.

3) V meziročním srovnání rádio Evropa 2 posílilo o téměř 100 tisíc posluchačů a nejnovější výzkum přinesl také skvělé zprávy o posílení naší pozice v mnoha regionech, což je jasná známka toho, že se ubíráme správným směrem, avšak usnout na vavřínech se v žádném případě nechystáme…

Sonja Šemberová, RockZone 105,9

1) Čekali jsme to.

2) Spíš ta bublina……Spasitele taky ukřižovali .

3) Nejsem si ji jistá –  pokud jsme  ztratili posluchače v  Západních Čechách, budeme se  soustředit na vysílání a promo pro Západní Čechy …. JJJ

Jiří Wiener, Rádio Krokodýl

1) To se nám moc líbí, protože osobní týdenní rekord v poslechovosti má i Rádio Krokodýl. Gratulujeme.

2) Radiožurnál má rozhodně své místo mezi celoplošnými stanicemi. Určitě není jeho chybou, že se původně regionální rádia mohou slučovat a vysílat jednotný program podobající se celoplošným stanicím. Vzhledem k poslechovosti tedy mohl některým posluchačům Radiožurnálu stačit program „regionálě-celoplošných“ rádií.

3) Naše výsledky jsou natolik skvělé, že je vnímáme pozitivně, stejně jako posluchači, kteří v tom mají jasno.
Potvrdilo se to co víme už půl roku (i když naše rádio nebylo zveřejňováno v průzkumech): Rádio Krokodýl je absolutně nejposlouchanější stanice nejenom v Brně. Děkujeme našim posluchačům.

Gabriela Vosyková, Radio Egrensis

1) Dělají dobře svoji práci a odměnou je velké množství spokojených posluchačů. Nezbývá, než všem z Impulsu pogratulovat a popřát jim mnoho úspěchů i dál.

2) Všechen ten cirkus kolem paní Tachecí se mi ani trochu nelíbil a to, jak s ní bylo „zameteno“ také ne. Pro neznalost detailů lze těžko soudit, jakým dílem se zasloužila o pokles poslechovosti Radiožurnálu, nicméně rádio není o jednom člověku, o jednom rozhodnutí. Je to týmová práce. Můj osobní názor je ten, že v rádiu chtěli radikální změnu,  modernizaci a očekávali od B.Tachecí zázraky. Jenomže Radiožurnál je specifická stanice s nezanedbatelnou základnou věrných posluchačů, kteří změny nechtějí . Každý z nás si dnes může vybrat z velkého množství rozhlasových stanic a najít si žánr i způsob prezentace rádia, který mu vyhovuje. Jsem-li posluchač Radiožurnálu, pak je tomu proto, že mi jeho zvuk vyhovuje a změnu nechci. Když se rádio tohoto formátu snaží napodobit formát komerční, pak to považuji za chybu. Paní Tachecí pracovala léta v komerčních rádiích a jistě dosahovala výborných výsledků, nicméně pro formát zpravodajského rádia měl být zvolen někdo s citlivějším přístupem k tradici. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že ona se nakonec stala obětním beránkem změn, které si přálo vedení stanice.

3) Naše rádio má i protentokrát posluchačský nárůst, takže jsem spokojená. Podle posledního průzkumu jsme se dostali na rovnou stovku tisíc posluchačů týdně, a to je pro náš malý a méně osídlený kraj nádherné číslo. K vyvození záporných kroků proto nemám důvod a co se týče těch kladných, určitě se budu i dále snažit vytvářet všem našim lidem v rádiu pohodové a rodinné zázemí, jehož atmosféru na oplátku oni předají dál našim posluchačům. Nelze ovšem pominout i další motivace a dosáhneme-li skutečně dobrých výsledků, pak je pro mě samozřejmostí ocenit práci svých lidí i  finančně.

Petr Sznapka, Rock Rádia

1) No samozřejmě, že mohu kolegům z Rádia Impuls jen pogratulovat. Kvalitní produkt a zajímavá marketingová strategie vždy musí přinést pozitivní výsledky. To se vztahuje ostatně na všechny výsledky lidské činnosti. Impuls se snaží vytěžit ze svého postavení na trhu maximum a zatím se mu to daří.

2) Podle mého názoru uvedené změny samozřejmě mají na výsledky Radiožurnálu vliv. Problémem však nejsou změny jako takové, ale spíše to, že tehdejší přerod se zastavil někde na půli cesty. Významným faktorem je také stále silnější a kvalitnější konkurence v českém éteru.

3) Tentokrát máme opravdu radost, neboť po tři čtvrtě roce od zahájení vysílání se ukazuje, že unikátní rockový formát, který jsme spustili, má své místo na trhu. Svědčí o tom téměř 167 tisíc týdenních posluchačů Rock Radií v jižních, středních a západních Čechách. A jako tradičně se pod našimi výsledky podepisuje naše originální komunikační strategie, naposledy to byla kampaň Rock je slušná muzika s lehce provokativním vizuálem.

Pokud jde o důsledky vycházející z posledního měření poslechovosti, nechystáme nějaká významná opatření. Hlavním cílem do budoucna je naši pozici obhájit, potvrdit a stále zlepšovat. Na podzim plánujeme do vysílání zařadit několik nových atraktivních programových prvků, které si jistě najdou celou řadu posluchačů.

Martin Maďarka, Fajn Rádia

1) Dle mého názoru Impuls pouze potvrzuje dlouhodobý trend v růstu od začátku roku 2006. Pokud bude mít  tak dobré promo,   jaké již dlouhodobě má , není se čemu divit. Otázkou zůstává, jak dlouho může růst pokračovat a kolik posluchačů ještě osloví. Aktuální  křivka (od začátku roku) není tak strmá jako od již zmiňovaného roku 2006.

2) Svoji pozornost zaměřuji spíš na stanice v přímé konkurenci s Fajn rádii. Myslím ale, že v případě Radiožurnálu se jedná o úbytek posluchačů v rámci intervalu spolehlivosti, takže nic „tragického“. Nicméně pravdou je, že růst od začátku roku 2008 byl tímto poklesem minimálně narušen.

Podle všeho se zdá, že změny, které Radiožurnál od začátku roku 2008 pod programovým vedením B.Tachecí zasáhly, již nejsou posluchačsky atraktivní a po určité „bublině“, kterou B.Tachecí vyvolala svým působením, posluchačský zájem o Radiožurnál upadá. Další poměrně zásadní důvod je, že cca od začátku druhého kvartálu letošního roku se z programu prvky zavedené B.Tachecí vytratily, i to může znamenat odklon posluchačů, které „Radiožurnál B.Tachecí“ dokázal zcela určitě oslovit.

3) Vždy vyvozujeme z aktuálních výsledků Fajn rádií konkrétní důsledky.

Rád bych ve své reakci upozornil na pozitivní výstupy v případě týdenní poslechovosti. Fajn rádia si polepšila o 26tis. posluchačů na aktuálních 476tis. Rádio Fajn North Music upevnilo svojí pozici na trhu v cílovce 12-35let. I přes nárůsty v denní poslechovosti u Fajn rádií North Music a Life jsme však zaznamenali stagnaci ve vývoji denní poslechovosti rodiny Fajn rádií. Pozitivně dopadlo meziroční srovnání výsledků jednotlivých Fajn rádií. Pevně věříme, že chystané programové novinky od září 2009 trend nárůstu denní poslechovosti a sharu znovu nastartují.

Markéta Herfortová, Rádio Bonton

1) Určitě se sluší poblahopřát k jakémukoliv úspěchu, ať už se týká posílení Impulsu a nebo i sesterských stanic Frekvence 1  a Evropy 2.

2) V minulých kvartálech Radiožurnál pod vedením Báry Tachecí naopak posílil, nedá se tedy určitě říci, že za posledním propadem stojí pouze jedna osoba.

3) Od posledního měření zaznamenal Bonton další nárůst posluchačů, program šitý na míru požadavkům Pražanů se již zúročil a dobré výsledky chceme na podzim upevnit spoustou dalších novinek v programovém schématu.

Děkujeme všem za odpovědi.

Autor článku:

Komentáře (1)

  1. david suchomel

    3) Tentokrát nechci hodnotit ani výsledky naší stanice a ani výsledky našich „sester”. Jen doufám, že důsledky budou konečně vyvozeny v odpovídajících oblastech.říká pán z Vysočiny – co to znamená? Nějaká provokace do vlastních řad?

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .