Malý zájem o stanici mluveného slova: ČRo Plus je slabší než původní Šestka

cesky-rozhlas-logo-4-651

První výsledek značky ČRo Plus není pro vedení Českého rozhlasu příliš povzbudivý, naznačuje pokles posluchačského zájmu až o polovinu ve srovnání se stanicemi Šestka, Česko a Leonardo, které rozhlas kvůli okruhu Plus zrušil.

Výsledek stanice mluveného slova ČRo Plus naznačuje, že nová značka přilákala jen posluchače někdejší Šestky. Tu poslouchalo podle předešlého výstupu průzkumu RadioProjekt 45 tisíc lidí týdně, dnešní poslechovost ČRo Plus činí 42 tisíc. Tři stanice, které byly sloučeny do ČRo Plus – tedy Šestka, Rádio Česko a Leonardo – poslouchalo v průměru přes 80 tisíc posluchačů. První výsledek značky ČRo Plus tedy z tohoto pohledu není povzbudivý, naznačuje poslech posluchačského zájmu až o polovinu.

Pokles zájmu o ČRo Plus však souvisí i s tím, že stanice už nevyužívá VKV kmitočty programové sítě BBC. Původně Český rozhlas dodával programové bloky Rádia Česko přímo do vysílání BBC a tím si zajistil velice zajímavé pokrytí pro svůj produkt na VKV zejména v krajských městech. Od 1. března zajišťuje vysílání na těchto frekvencích skupina Lagardere, která českou licenci BBC odkoupila. V českých programových oknech přináší Studio ZET. To si získalo přízeň 52 tisíc posluchačů.

Podrobnější analýzu aktuálních výsledků průzkumu RadioProjekt přineseme v tomto týdnu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .