Lagardere a Media Bohemia připravují strategickou alianci na rozhlasovém trhu, Babišův a Zachův RUS dostane nového konkurenta

EXKLUZIVNĚ – Redakci RadioTV.cz se podařilo zjistit, že skupiny Lagardere a Media Bohemia intenzivně jednají o vytvoření nové aliance na rozhlasovém trhu. Letití rivalové plánují společné aktivity s cílem pomoci dlouhodobému rozvoji rozhlasového trhu.

radio-studio-ilust-naj-651

AKTUALIZACE – 15:15 hod.: Obě společnosti následně vzájemnou spolupráci potvrdily ve společném tiskovém prohlášení.

Představitelé obou skupin intenzivně jednají o spolupráci

Důvodem strategického partnerství dvou dosud výrazně soupeřících skupin je snaha posílit postavení rozhlasu i v nastupující éře nových médií. Obě skupiny patří mezi největší subjekty na rozhlasovém trhu a hodlají společně investovat prostředky do dalšího rozvoje rádia. Právě nutnost vysokých investic si vyžaduje společný postup klíčových hráčů. Z tohoto důvodu obě strany intenzivně jednají o spolupráci.

Společné aktivity by mohly zahrnovat i vznik nového mediazastupitelství, které by obchodně zastupovalo rozhlasové stanice obou skupin. Tím by zároveň vznikla i nová konkurence pro skupinu RUS (Radio United Services), kterou na rozhlasovém trhu společně budují podnikatelé Andrej Babiš a spolumajitel TV Prima Ivan Zach. Do této skupiny se od nového roku zařadí například celoplošné Rádio Impuls a další značky.

Spojení může přinést celkový podíl přesahující 53 procent

Skupina Lagardere nyní vlastní mediazastupitelství Regie Radio Music – RRM, které v současnosti zastupuje rozhlasové stanice s celkovým podílem na trhu 43 procent. RRM zastupuje jak vlastní značky Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Dance rádio a BBC/Rádio Zet, tak i do konce roku rádio Impuls a stanice Radio United.

Media Bohemia je největší rozhlasovou skupinou na trhu. Provozuje celoplošné rozhlasové sítě Fajn rádio, Hitrádio, Rádio BLANÍK a Rock rádio a další regionální stanice. Prostřednictvím svého zastupitelství Media Marketing Services – MMS, kontroluje rozhlasové stanice s celkovým podílem na trhu 33%.

Obě skupiny budou po novém roce provozovat a sdružovat rádia s celkovým podílem přes 53 procent.

Jak vidí dohodu představitelé obou mediálních skupin?

Spolupráce dvou největších provozovatelů privátního rádiového vysílání a s ním spojených marketingových služeb otevírá další možnosti pro zúročení našich zkušeností. Je to i uchopení výzvy pro řešení budoucnosti rádia v dnešním digitálním století. Zadavatelům a mediálním agenturám přineseme bezkonkurenčně nejprofesionálnější a nejsilnější zázemí pro jejich komunikační strategie, rádio posuneme zase o kus dál,“ říká Michel Fleischmann, prezident Lagardère Active CZ.

Probíhající majetková koncentrace mediálního trhu v ČR a masivní nástup nových médií, především internetu, vytváří nové typy multimediální konkurence. Toto vyvolává potřebu efektivního uplatnění rádia v nově se konsolidujícím prostředí. „Věříme v budoucnost rádia jako média, ale v současném rychle se měnícím prostředí mediálního trhu je nutné do jeho budoucnosti investovat. Rádio potřebuje velké investice do programu, do nových technologií, do šíření signálu i marketingu. Přestože naše společnosti si byly přes 20 let hlavními konkurenty na rozhlasovém trhu, společná vize a víra v budoucnost rádia nás spojuje,“ komentuje uzavřenou dohodu Daniel Sedláček, předseda představenstva Media Bohemia a.s.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .