Jak se Fun rádio chtělo zviditelnit aneb když se medializace nepovede

Na Slovensku se v okurkové sezoně rozhořel spor o to, kdo má právo na nejlepší informační slogan. Veřejnoprávní Rádio Slovensko si zvolilo claim Vše, co je dobré vědět. To se nelíbilo Fun rádiu.

radio-mikrofon-651

Klíčová slova: potřebujete a vědět

Fun rádio totiž přes rok používá u svých zpráv slogan „Vše co potřebujete vědět“. PR manažerka stanice se udivuje nad tím, že vysílatel veřejné služby si dovolil okopírovat tuto frázi. Pochopitelně, vedení Rozhlasu a televize Slovenska podobnou interpretaci odmítá s tím, že claim Fun rádia není registrovaný jako ochranná známka. I tak si ale vedení Fun rádia myslí, že na tak malém trhu jako je ten slovenský, by k podobným případům nemělo docházet.

Fun rádio ještě umocnilo své vyjádření tím, že předmětný slogan vysílá 17x denně a jde o výrazný prvek ve vysílání. Situaci následně využil PR manager nejposlouchanější stanice Rádia Expres Igor Guttler. Připomněl, že informační slogan jako první zavedlo Rádio Expres ještě v roce 2006 a dokonce ho vysílá až 24x denně. Slogan Rádia Expres zní: „Všechny informace, které potřebujete…

Kdo vymyslel a kdo se inspiroval?

Celá situace se tak nakonec obrátila proti tomu, kdo inicioval malou mediální přestřelku. Fun rádio by se lépe zviditelnilo tím, kdyby si zaregistrovalo ochrannou známku nebo nechalo svůj unikátní slogan patentovat…

Tedy ono je vlastně jinak. Otázkou je, proč vůbec jsou si všechny tři slogany tak podobné. Odpověď je prostá – jde o dílo konzultačních agentur, především agentury BCI, která jako první začala výrazně formovat slovenský trh. Nejprve nastavila program Rádia Expres, následně pomohla i Fun rádiu. Fakt, že podobný slogan nakonec převzalo i Rádio Slovensko jen dokazuje, že claim samotný skutečně funguje.

A mediální novináři mají o čem psát.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: