Dlouholetý šéf alternativního Rádia_FM Dušan Vančo nastoupil do Europy 2, pro RadioTV vysvětlil své motivy

Dlouholetá ikona alternativního vysílání na Slovensku Dušan Vančo přestupuje do slovenského rádia Europa 2, kde hodlá koordinovat marketing a posilovat marketingovou podporu značky pro mladé posluchače. Co ho vedlo ke změně působiště?

Dušan Vančo, foto: Rádio Europa 2

Dušan Vančo, foto: Rádio Europa 2

Po šestnácti letech se rozhodl setrvat ve světě rádií

Vančo má poměrně pestrou kariéru především v rádiích. Začínal v roce 1998 v Rádiu Twist, které bylo symbolem nezávislé žurnalistiky a vzdorem vůči autoritativní vládě tehdejšího premiéra Vladimíra Mečiara. Vančo na této stanici působil v roli technika a pracoval i v oblasti zvukové kreativy. Po šesti letech přešel do veřejnoprávního Slovenského rozhlasu (dnes součást RTVS), kde se stal součástí týmu rádia pro mladé – Rock FM, posléze Rádia_FM.

Dva roky po spuštění Rádia_FM a následném odchodu ideového vůdce Marcela Forgáče převzal vedení této stanice a stal se ikonou alternativního vysílání na Slovensku. Rádio_FM převzalo část osazenstva někdejšího soukromého Rádia Ragtime, jež bylo slovenskou obdobou alternativního Rádia 1. Samotný Vančo v čele Rádia_FM prosazoval výraznější příklon k inteligentnímu mainstreamu a podařilo se mu vybudovat oddanou komunitu posluchačů.

Nová média v RTVS opustil ještě v říjnu

Po sedmi letech přešel od Rádia_FM k vyšší pozici v rámci RTVS a stal se šéfem sekce Nová média. Na této pozici setrval až do října 2014, kdy se rozhodl odejít. „Po deseti letech práce pro RTVS jsem pociťoval potřebu změny. Profesně mám i nadále nejblíže k rádiu, i proto jsem se rozhodl setrvat v rozhlasové branži. Europa 2 se má věkově podobnou cílovou skupinu s Rádiem_FM, a jsem rád, že se i nadále budu moct podílet na budování rádia pro mladé,“ řekl Vančo serveru RadioTV.cz.

Svůj přechod z alternativní do komerční sféry nepovažuje za problematický. Hudební a rádiový svět se podle něj za posledních deset let proměnil natolik, že se stírají hranice mezi alternativou a mainstreamem. „Je možné, že pro část posluchačů Rádia_FM nebude můj přechod do ‚komerční sféry‘ akceptovatelný. Hudba se ale v posledních letech nedělí na komerční a alternativní, nýbrž na atraktivní a neatraktivní,“ dodává dlouholetý šéf Rádia_FM a svůj dojem dokládá i zkušenostmi s průzkumy.

Hranice mezi mainstreamem a alternativou se stírají

Když jsme dělali hudební testy v Rádiu_FM, u alternativního publika nám vycházeli pozitivně také někteří popoví interpreti. A když si dnes pustíte streamovací služby Deezer nebo Spotify a navolíte alternativní stream, rovněž můžete být překvapeni, co se tam objeví. Takže osobně vůbec nemám problém s tím, že nyní budu formovat mainstreamové rádio,“ říká Vančo.

Ze svého pohledu bere práci pro Europu 2 jako novou výzvu. V rámci posilování pozice ho čeká i práce s posluchačskou komunitou. Primární cílová skupina do 29 let se věkově překrývá s tím, jak bylo původně cíleno Rádio_FM. „Současné zacílení Europy 2 vnímám pozitivně a u této cílové skupiny vidím zajímavý potenciál,“ dodal Dušan Vančo v krátkém rozhovoru pro web RadioTV.cz.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .