Country rádiu zatím průnik do regionů příliš nepomohl, své posluchače stále hledá

Blíží se rok od ukončení vysílání sítě rockových rádií Hey! a jejich nahrazení Country rádiem. Z hlediska poslechovosti lze vysledovat, že Country rádiu tento krok výrazněji nepomohl, své posluchače i nadále hledá.

Promoakce Country rádia v regionech, ilustrační foto Country rádio

Promoakce Country rádia v regionech, ilustrační foto Country rádio

Rádio Hey! uvolnilo pozici podobně zaměřenému Rádiu Beat, frekvence v regionech využilo Country rádio

Podrobně jsme konec sítě Rádio Hey! analyzovali v článku Rádio Hey s desetiletou tradicí – jaké bylo a proč končí. Důvodem byly především vlastnické změny, v jejichž důsledku se Rádio Hey ocitlo v jedné skupině společně s classic-rockovým Rádiem Beat. Jelikož nová skupina nechtěla provozovat dvě rockové stanice, Rádio Hey se svým formátem ustoupilo a jeho rockoví posluchači mohli perspektivně přejít k Rádiu Beat.

Frekvence Rádií Hey v regionech využilo Country rádio, které do té doby postrádalo kvalitní pokrytí mimo Prahy a středních Čech. Pochopitelně, nepředpokládalo se, že Country rádio v průzkumech získá posluchače Rádia Hey. V průběhu posledního roku mělo možnost pouze přilákat úplně nové posluchače právě díky mohutné expanzi.

Značka Country v regionech prozatím nefunguje

Po necelém roce a dvou vlnách průzkumu RadioProjekt lze konstatovat, že značka Country prozatím v regionech příliš neuspěla. Zatímco v Praze a středních Čechách si Country rádio dlouhodobě udržuje zhruba 450 tisíc posluchačů týdně a přes 200 tisíc posluchačů denně, v regionech má úspěch pouze na severu a na východě Čech, kde se objevilo na frekvencích po rádiích Hey Sever a Hey Profil. Zde si udržuje poslechovost 69 tisíc lidí týdně a 34 tisíc lidí denně, což jsou podobné hodnoty, jakých zde dosahovala i rádia Hey.

Horší je to s poslechovostí na severní a jižní Moravě, kde mělo Rádio Hey! tradičnější rockový nádech. Na severní Moravě došlo k udržení denního zásahu na 20-tisíci posluchačích, týdenní zásah nicméně poklesl meziročně o 28 tisíc posluchačů. V případě jižní Moravy došlo k poklesu týdenního zásahu meziročně dokonce o 41 tisíc posluchačů a denní zásah se snížil o 26 tisíc posluchačů. Nově tak má Country rádio v této oblasti pouze pět tisíc posluchačů denně a 17 tisíc týdně.

hey

Rádio Hey s desetiletou tradíci – jaké bylo a proč končí?

Letošní konec Rádia Hey! může pro mnohé příznivce působit jako blesk z čistého nebe. Značka, která byla na trhu jedenáct let, v nejbližších dnech zmizí. Jaké bylo Rádio Hey! a proč vlastně končí? Odpovědí jsou někdejší vlastnické změny a sjednocení skupin Hey a Radio Investments do jedné velké skupiny s názvem Radio United.

Obměna posluchačů může trvat až dva roky

V případě regionálních frekvencí Country rádia nejde ani tak o obměnu posluchačů, nýbrž o budování nové značky v těchto regionech. Značka Country rádio byla dlouhá léta aktivní pouze v Praze a středních Čechách. Skupina Radio United tak logicky potřebuje víc času, aby posílila její vnímání v regionech. Vybudování nové značky a jejího vnímání mezi posluchači trvá minimálně dva roky. Až poté je možné posuzovat, zda se produkt chytil mezi posluchači.

Meziroční pokles i v Praze a středních Čechách

Na druhou stranu, značka Country rádio se nyní celkově nachází v problémovém období. Za poslední rok ztratilo podle průzkumu RadioProjekt až 145 tisíc týdenních posluchačů, v denní poslechovosti byl pokles na úrovni 56 tisíc.

Za poslední dva roky je rozdíl v týdenní poslechovosti dokonce 225 tisíc posluchačů. Ještě v druhém až třetím kvartálu 2012 přilákala značka Country rádio 706 tisíc posluchačů týdně a 356 tisíc denně. V aktuálním výstupu RadioProjektu jde o 475 tisíc posluchačů týdně a 242 tisíc denně.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: