Český rozhlas má po 17 letech nové logo

cesky-rozhlas-logo-novePo 17 letech mění Český rozhlas svoji korporátní identitu. Historicky poprvé dochází k celkové obměně a sjednocení grafické podoby všech značek Českého rozhlasu a vytvoření jednotného vizuálního stylu pro Český rozhlas. Nová loga získají všechny celoplošné, speciální i regionální stanice Českého rozhlasu, dále umělecká tělesa, soutěže a další projekty, které Český rozhlas veřejnosti nabízí.

Český rozhlas plánoval nové logo několik let

Po téměř dvaceti letech, kdy rozhlas postupně spouštěl nové stanice a představoval nové a nové projekty, byla změna korporátní identity nevyhnutelná. Český rozhlas ji zvažoval již několik let. Věřím, že nový logotyp umocní postavení rozhlasu jako moderního veřejnoprávního média a doufám, že jej posluchači přijmou vstřícně a že přispěje k lepší identifikaci jednotlivých stanic, uměleckých těles i jednotlivých projektů,“ řekl generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.

Nová sada logotypů pochází z dílny Studia Marvil, které vyhrálo se svým návrhem veřejnou zakázku na vytvoření nové korporátní identity Českého rozhlasu. Tu Český rozhlas vyhlásil v dubnu loňského roku. „Vytvoření logotypu pro tak známou instituci, jakou je veřejnoprávní Český rozhlas, pro nás bylo velkou výzvou. Jsme velmi rádi, že právě náš návrh zvítězil. Pevně věříme, že Český rozhlas bude naše logo používat nejméně dalších 17 let,“ uvedl Pavel Zelenka, kreativní ředitel studia Marvil.

Základní korporátní barvou tmavě modrá

Novému logotypu dominuje velké písmeno „R“. „R“ jako rozhlas, rádio, Radiožurnál, regionální vysílání. „Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se stane vizuálním synonymem Českého rozhlasu. Formálně jednoduché, téměř až abstraktní ztvárnění značky zaručuje její univerzální aplikovatelnost v různých velkostech a barevných provedeních a současně jí dodává poměrně unikátní a lehce zapamatovatelný výraz,“ vysvětluje Pavel Zelenka. Symbolická podoba iniciály „R“ je doprovázena otevřeným typografickým systémem popisujícím metodiku tvorby libovolného logotypu. Vzniká tak pevný vizuální rámec, díky kterému lze identifikovat příslušnost každé jednotlivé stanice či organizační součásti k Českému rozhlasu, jakožto zastřešující instituci. Základní korporátní barvou byla zvolena tmavě modrá.

Studio Marvil pro Český rozhlas vytvoří také kompletní grafické manuály k celému portfoliu značek. Ty budou obsahovat tvarovou charakteristiku logotypů, principy jejich užití, základní barevnost, typografii a způsoby aplikace, mj. na firemních tiskovinách, v digitálních šablonách, na firemních automobilech, při označení rozhlasové techniky či budov. Konečná cena zakázky činí 2,2 mil. Kč. Výsledky veřejné soutěže budou veřejnosti k nahlédnutí od 1. dubna 2013 v sídle Českého rozhlasu, Vinohradská 12, Praha 2.

cesky-rozhlas-logo-nove

Původní logo pochází z roku 1996

Dosavadní logo Českého rozhlasu používá rozhlas od roku 1996, jeho autorem je agentura Men On The Moon a v roce 1997 získalo ocenění Logo roku. Od roku 2000, došlo postupně k několika změnám v logotypech stanic (například u regionálních stanic v r. 2001, u stanice Radiožurnál v letech 2001 a následně 2009). Vytvořena byla loga pro nově vznikající stanice, jako byl ČRo Region v roce 2002 či čtyři speciální stanice v období zahájení digitálního vysílání v roce 2005 (ČRo Rádio Česko, ČRo Radio Wave, ČRo D-dur, ČRo Leonardo), dále pro umělecká tělesa a soutěže (SOČR, Big Band ČRo, Prix Bohemia Radio, Concerto Bohemia, Concertino Praga aj.). Na těchto úpravách Český rozhlas spolupracoval s různými grafickými studii či ateliéry. Všechny logotypy v sobě nesly základní prvky corporate designu ČRo.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .