RPR se nelíbí reklama na čaj s papežem a Obamou

oishigreenteamalyFOTO UVNITŘ – V minulém týdnu se na pražských lavičkách objevily reklamy na zelený čaj Oishi Green Tea s portréty papeže Benedikta XVI. a amerického prezidenta Baracka Obamy. Podle Rady pro reklamu (RPR) porušují tyto plakáty etický kodex.

RPR vyzvala společnost Consumer-HealthCare- Products k odstranění těchto reklam. „Podle názoru nezávislé Arbitrážní komise se jedná o porušení ustanovení, kde se říká, že reklama nesmí obsahovat nic, co by hrubým a nepochybným způsobem uráželo. náboženské cítění spotřebitelů. Dále reklama porušila ustanovení o tom, že ‚reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority‘,“ uvedl pro ČTK výkonný ředitel RPR Ladislav Šťastný.

oishigreenteavelky

Provozovatel laviček vidí ovšem celou věc jinak. „Na této reklamě nic neetického neshledávám,“ vyjádřil se Dušan Harok z firmy AD-NET. Podle něj se však už nyní pracuje na nápravě. „Jakmile klient dodá nové podklady pro tisk plakátů, pošleme je tiskárně. Vytištění a výlep pak potrvá asi pět až sedm dní,“ dodal Harok.

„Reklama bude, na žádost RPR, během několika dní stažena. Náklady spojené se změnou kampaně však budou nemalé,“ uvedl Vojtěch Králík z Consumer-HealthCare-Products.

Pokud by firmy radu neuposlechly, hrozil by jim rozhodovací proces Arbitrážní komise, která by tak mohla uznat reklamu jako neetickou oficiálně. Peněžní pokuta jim však nehrozí, jelikož podle Šťastného na to nemá RPR právo.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .