Záplavu kulinářských pořadů rozšíří původním projektem i TV Barrandov

jidlo Na vlnu zájmu o gastronomické pořady na českých obrazovkách naskakuje i nejmladší plnoformátová stanice TV Barrandov. Na svých webových stránkách lanaří soutěžechtivou veřejnost do nové původní soutěžní hry Prostři pro tři. Čím to, že v době utažených rozpočtů na původní tvorbu, nám tuzemské televize servírují své kuchařské pořady jako na běžícím páse? Důvodů může být hned několik.

Pořizovací náklady na výrobu jednotlivých epizod nejsou nijak závratné a v porovnání s jinými typy pořadů (hudební show, dramatická tvorba) jde o pakatel. Češi mají jídlo rádi a tak cooking show obecně vykazuje příznivá čísla sledovanosti, což se odráží i v zájmu inzerentů obsadit reklamní časy okolo těchto relací. Velice dobře se zde prodávají i sponzorské vzkazy před, uprostřed a na konci pořadů. Zejména pro výrobce rychoobrátkového zboží z potravinářského průmyslu jde o oblíbené inzertní časy. Mnohé z kuchařských show navíc užívají prvky product placementu či teleshoppingu – například Tescoma s chutí na Nově či Uvař, co umíš na TV Public.

Zatímco hlavním posláním Markéty Hrubešové a Zdeňka Podhůrského ve zmíněných titulech je důrazně upozornit na zadavatelovo zboží, v jiných jde hlavně o vaření. Petr Jančařík na Public TV odhaluje Tajemstní šéfkuchaře. Sobotní podvečerní Babicovy dobroty (TV Nova) sice vyvolávají u jiných profesionálních kuchařů alergické reakce, ale jako jediný pořad oslovuje stabilně milionové publikum. O den později ve stejném časovém slotu je na Primě k vidění magazín S Italem v kuchyni, který zajímá průměrně poloviční publikum. Show Zdeňka Pohlreicha o nápravě hříchů tuzemských restaurací Ano, šéfe! dosahuje k osmi stům tisícům pravidelných diváků, i když 17.listopadu zažila i výkyv vzhůru k milionovému obecenstvu.

Na České televizi si slávu vydobili mladí Kluci v akci, které loni doplnila Kuchařská pohotovost. A teď do tohoto kuchařsko-televizního kolotoče vstoupí další dva ambiciózní pořady. O připravované primácké verzi zahraničního titulu Come dine with me jsme se zmiňovali nedávno. Informace o barrandovské soutěži Prostři pro tři jsou úplnou novinkou. Dvě tříčlenná družstva v něm budou soutěžit v dovednosti připravit ze zadaných ingrediencí během 45 minut výborný pokrm i ve znalostních testech. Verdikt určí tříčlená porota. Kdy vyvrcholí příliv kulinářských show na českých obrazovkách? Tak jako pokaždé rozhodnou peoplemetry. Až se diváci přejí pokrmy uvařenými dle televizních návodů, přijde vlna pořadů jiného zaměření. Třeba o hubnutí.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .