Ranní show uvidíme stále jen na ČT a Nově, pro ostatní je drahá

budikJste zvyklí pouštět si po ránu k probuzení televizi? Pokud sleduje tuzemské stanice, čeká vás ode dneška příval nových změn. Dojde k nim hlavně na České televizi, která překopala filosofii svých ranních pořadů. V rámci jasnější profilace všech svých kanálů odsouvá zpravodajský tříhodinový blok Studio 6 výhradně jen na ČT24. Do minulého týdne tento pořad vysílaly společně jednička i čtyřiadvacítka. Opuštěný slot na ČT1 zaplní magazín Dobré ráno, který byl do minulého týdne vysílán na druhém programu. Připravují ho střídavě ostravské a brněnské studio ČT a v rámci přesunu na hlavní stanici veřejnoprávní televize prošel ozdravnou kůrou.

V severomoravské metropoli má přípravu pořadu na starosti nový tým centra publicistiky a dokumentu. Změny dozná dramaturgie celé relace i vizuální podoba studia, která je virtuální a bude postupně barevně laděna do odstínů čtyř ročních období. Aby byla obměna dokonána, objeví se i nové moderátorské dvojice – ostravští Gabriela Lefenda a Denis Gaidoš a z brněnského studia budou diváky probouzet nováčci Daniela Révai a Jiří Filip.

Novácká ranní show Snídaně s Novou má střídání stráží za sebou již od prosince, kdy se v ranním vysílání poprvé objevili Aleš Lehký, bývalý člen kdysi megapopulárního boybandu Lunetic a mladinká Zora Kepková. Nejsledovanější tuzemská stanice se vzápětí po jejich vstupu na obrazovku neváhala pochlubit v tiskové zprávě sledovaností prvního vystoupení ex-zpěváka Lehkého, který Nově upekl téměř padesátiprocentní podíl na diváckém koláči.

To je v tomto vysílacím čase nedozírná hranice pro menší komerční stanice, které se nikdy ve své historii ani nepokusily investovat do vlastního původního ranního formátu. Nutno přiznat, že televize Prima ani Barrandov se ambicemi v této oblasti nikdy neoháněly a tak svá programová schémata v brzkém ránu naplňují povětšinou reprízami sitcomů, méně úspěšných seriálů či animovaných příběhů pro děti. Paradoxem na barrandovských obrazovkách byl v loňském roce větší úspěch reprízovaného podvečerního bloku 90 minut (později o třetinu zkráceného na 60 minut) po šesté hodině ranní než v jeho premiérovém slotu po půl šesté večer.

Investice do původního formátu pro ranní vysílání se v současné krizové době nedá zaplatit z reklamního vysílání tamtéž. Proto se do něj ve větší míře může pustit veřejnoprávní televize či o něco skromněji komerční lídr, který ji dokáže vycpat třeba sponzorovanou desetiminutovkou o vaření a pro kterého jde i o prestiž zachovat jeden ze svých tradičních základních programových pilířů, jenž mu ostatně významně pomáhá udržet uspokojivá čísla celodenního podílu na sledovanosti.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .