Webová rádia jako prolog k digitalizaci

icon-digital.jpgO digitalizaci rozhlasu se ještě dlouhou dobu budeme bavit v teoretické rovině, avšak velcí hráči na trhu už ví, že doba digitálního rozhlasu jednou přijde, a proto se na ni připravují. Jako ideální cvičák se jeví internet. Není proto divu, že se na podzim dočkáme několika webových speciálů, které vyprodukují vlastníci tradičních analogových stanic.

Rozhlasová digitalizace, na rozdíl od té televizní, nepřinese kvalitnější příjem přinese posluchačům. Zůstává tak „pouze“ bohatší nabídku stanic v éteru. Digitalizace rádií se začne hýbat nějakým směrem až za takových pět let, ale velcí hráči na trhu nechtějí nic ponechat náhodě a začínají svižně trénovat. Jak jinak si vysvětlit živou vodu, která na podzim zalije mnohé weby rozhlasových stanic. Webový speciál je totiž dokonalý přípravný prostředek na digitální speciál.

Je pravdou, že některé menší stanice již své speciály mají. Například zlínský RockMax nabízí dva bezeslovné streamy (hard, oldies). Jenže jen velcí hráči mohou „pohnout zemí“.

sinkovskykresbaNejvýrazněji se do přípravy na digitalizaci obula skupina rádií ze společnosti Lagardère. K tomuto účelu byl zprovozněn portál Koule.cz. Přípravu webových speciálů také prozrazují v dnešním dvojrozhovoru programová ředitelka Rádia Bonton Markéta Herfortová a programový ředitel Evropy 2 Petr Vladyka. Zatímco Herfortová nechtěla být konkrétnější, jen uvedla, že něco připravují, Vladyka byl sdílnější. „Webový stream „Vyndej to!“ spustíme prostřednictvím stránek evropa2.cz 1. září 2009. Celý koncept je založen na claimu „Pošli své demo a machruj, že tě hraje Evropa 2″ a jeho princip je velmi jednoduchý – posluchači-muzikanti nám zasílají svá hudební dílka (v definovaném formátu), která jsou následně zařazena do vysílání streamu „Vyndej to!“,“ řekl Vladyka pro RadioTV.

Nezahálí ani konkurence. Jak má Lagardère Kouli, tak má MMS ABradio.cz. I na něm se budou nejspíš brzy dít velké věci. Martin Maďarka z Fajn rádií v rozhovoru naznačil, jakým směrem se bude Fajn na webu ubírat. „Samozřejmostí nových webovek budou i populární webrádia. Ve spolupráci s abradio.cz připravujeme od září taneční formát a formát nejúspěšnějších aktuálních hitů. Do konce roku pak spustíme ještě dvě internetová rádia, jedno za měřené na „black music“ a jedno na rockové formáty relevantní pro naši cílovou skupinu,“ uvedl pro RadioTV Maďarka.

Internet ožívá i z pohledu klasických rádií. Bude zajímavé sledovat, jak si s nástupem silných mediálních skupin poradí původní internetová rádia. Je pravdou, že internet je téměř neomezeným prostorem, ale nic není zadarmo.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .