Vystřídají týden špatných zpráv optimističtější zvěsti?

penize Uplynulý týden přinesl špatné ekonomické zprávy ze všech tří největších tuzemských televizí. Jak veřejnoprávní České televizi, tak komerční Nově a Primě se nevyhly následky probíhající finanční krize. Oslabená ekonomika nutí šetřit všechny – běžné občany, firmy i organizace. To se projevuje slabou poptávkou po zboží a službách a ruku v ruce tím přicházejí ořezané reklamní rozpočty, které televizní stanice živí.

Tuzemská komerční jednička TV Nova ústy svého nejvyššího šéfa potvrdila, že její majitel – nadnárodní koncern CME pro letošní rok počítá s výrazně nižším ziskem než v loňském roce. Podle slov Adriana Sarbu dosáhl ve třetím čtvrtletí letošního roku reklamní trh svého dna a firma tak do konce roku ztráty nedožene. Společnost lepších výsledků než ve srovnatelném loňském období dosáhne jen na Ukrajině. Znamená to další pečlivé sledování každého dolaru, potažmo koruny, kterou jednotlivé stanice utratí. Šetření se může lehce dotknout i programu Novy. Dokud budou tuzemští diváci akceptovat širší paletu levnějších akvizičních pořadů na úkor vlastní tvorby a dokud bude Nova dosahovat tak skvělých podílů na trhu jako nyní, nebude nic nutit management měnit tuto strategii, která je postavena na co nejnižších nákladech.

Neveselé zprávy v uplynulých dnech poslali do světa i spolumajitelé tuzemské komerční dvojky – TV Prima. Švédský koncern Modern Times Group oznámil, že její česká stanice za poslední čtvrtletí dosáhla o dvanáct procent nižší tržby oproti stejnému období loni. Prima se tak dokonce propadla do ztráty. Zda tíživou finanční situaci pozná divák na programu stanice těžko odhadnout. Před námi je nejsilnější reklamní období roku a tak se Primě s největší pravděpodobností podaří opět se vyšvihnout do černých čísel a nezačít tak smrtící spirálu dramatických úspor a poté odlivu diváků. Komerční televize je byznys na dlouhou trať, takže by se současná pesimistické hospodářské výsledky na programu projevily až v horizontu minimálně jednoho roku.

Úspory, personální průvan a rušení pořadů díky slabším příjmům z reklamy hlásí i Kavčí hory. Letos tržba za komerční vysílání České televize zaostane 200 miliónů za plánem. ČT v rámci snižování nákladů ruší čtyři místa ředitelů, do dubna veřejnoprávní instituci opustí 120 zaměstnanců. Z vysílání zmizí některé pořady, vesměs ze zpravodajského kanálu ČT24. Úspory přinese i baborkresbazrušení jednoho ze dvou bruselských štábů a pozice zahraničního zpravodaje ve Vídni.

Chmurné zprávy z nejsilnějších tuzemských televizí snad brzy vystřídají optimističtější. Minimálně se to dá předpokládat v nejbližší době, kdy se jednotliví vysílatelé pochlubí připraveným vánočním programem. Lepší náladu v mediální branži snad vykouzlí král Miroslav na své cestě za Krasomilou či indiánská babička při expedici Ydykseb.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .