Superstar: Splní se Marešovi sen o třímilionové sledovanosti?

mares-banasova1 Dvěma tříhodinovými maratóny se o uplynulém víkendu posunula letošní řada castingové reality show Česko Slovenská Superstar do divácky atraktivnější fáze přímých přenosů s následným vyřazováním nejméně úspěšných účastníků. Bratislavská Incheba aréna hostila po dva večery dva tucty mladých adeptů, čtveřici porotců a hudební doprovod pod taktovkou nejhvězdnějších moderátorů obou stanic, které na společném projektu participují. Nova do programu angažovala Leoše Mareše, Markíza Adélu Banášovou. Oba jsou jedněmi z pilířů, které mají zajistit úspěch nejnákladnějšího projektu letošní hlavní podzimní sezóny. Pohotový Mareš vytvořil se suchým humorem a přesně dávkovanou ironií hýřící Banášovou skvělou dvojici, která je schopna náročnou sérii přímých přenosů zvládnout se ctí a nadhledem.

Obě stanice, které patří pod křídla mateřského koncernu CME, potřebují v nepříznivé době finanční krize udržet současné podíly na svých trzích. Zatímco Nova je na tom českém neohrozitelná a nad svými pronásledovateli (ČT1 a TV Prima) má dvojnásobný předstih (zhruba v poměru 38:19:19), Markíza musí čelit čím dál silnějšímu ataku tamní dvojky TV Joj, která stálým přísunem původních novinek do programu snižuje náskok lídra na jednotky procent, kdy Markíza balancuje na hranici 30 procent podílu a Jojka zhruba atakuje 22 procent.

Na počátku září Nova deklarovala, že by silný formát Superstar od britské společnosti Fremantle pro své podzimní schéma ani nepotřebovala, ale díky společné produkci s Markízou a tím výrazným snížením nákladů dala této show zelenobaborkresbau. V průběhu posledních týdnů se ukazuje, že to byl dobrý počin. Výkon Superstar totiž dokáže v týdenním součtu nahradit středeční ztráty, když zde Nově její vlastní stavební reality show Dům snů negeneruje uspokojivá čísla.

Leoš Mareš v sobotním přenosu zmínil, že vysílání právě sledují tři miliony Čechů a Slováků. V té chvíli to mohlo být pouze zbožné přání moderátora, neboť do minulého týdne se sledovanost na Nově pohybovala v rozmezí 1,2 až 1,7 milionu diváků (zhruba 40% podíl) a Markíze se až v posledních dílech podařilo pokořit milionovou hranici (a tím padesátiprocentní podíl). Nicméně je pravděpodobné, že se Marešův údaj stane v průběhu letošní řady skutečností, protože živé přenosy vždy lákaly více diváků než předchozí sestřihy z castingů. Zda ke zdolání třímilionové hranice došlo už během uplynulého víkendu se dozvíme v průběhu dneška z tiskových zpráv televizních stanic či jinak dostupných údajích o sledovanosti.

Autor článku:

Komentáře (1)

  1. dylan

    To by to nesmel moderovat Mareš. Vzdyť Adéle Banášové jen sekunduje svými diskotékovými přicmrndávkami a povyky, nic jiného ten kluk neumí. Pusťte si záznam Superstar a zmeřte délku rozhovoru moderátorů se soutéžícími. Případně se zaposlouchejte do úrovně rozhovoru a otázek a informovanosti moderátora. Adéla:Leoš 10:1

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .