Jaký smysl má satelitní demo kanál ve 3D?

3dtv2_malyPoněkud předčasně zahajuje své působení televize nové generace, která vysílá 3D. Na satelitu se začínají objevovat první „demo kanály“, které divákům nabídnou nový obsah, ale zatím „s ručením omezeným“. Jaký je jejich smysl a můžou motivovat diváky k nákupu 3D TV přijímačů?

Společnost Astra přesně před týdnem spustila vysílání svého satelitního kanálu ve trojrozměrném obrazu, a to dokonce na orbitální pozici 23,5 st. východně, kde vysílají dvě česko-slovenské satelitní platformy CS Link a Skylink. I naši diváci, kteří vlastní příslušnou technologii se tak můžou podívat na toto vysílání, pokud patří k většině populace, která přijímá české a slovenské programy z této pozice.

Jenže celkem by mě zajímalo, jaký bude smysl tohoto nového kanálu tedy kromě toho, že nabídne jistý „demo obsah“ pro prodejce televizních přijímačů. Asi nemá smysl očekávat od tohoto programu cokoliv jiného než reklamní vysílání, a tudíž bude podobný kanál pro koncového uživatele naprosto zbytečný.

KONFERENCE: Kulatý stůl 3DTV ukázal rozpaky výrobců i nezájem televizí

Chápu, že výrobci spotřební elektroniky potřebují propagovat produkty nejnovější generace a satelitní vysílání může být vynikajícím prostředkem protože cílí na diváky, kteří mají s novými technologiemi zkušenosti. Jenže pokud jim nenabídne prakticky žádný obsah, riskuje, že prvotní mánie a PR šílenství zanedlouho skončí a počet prodaných 3D přístrojů ještě dlouho nebude stoupat.

Nejlepší propagací pro 3D vysílání by byla rodina podobných „demo programů“ ale s exkuzivním obsahem. Tu a tam nejnovější 3D hollywoodský film, tu a tam přímý přenos a pak záznam atraktivního sportovního přenosu, a k tomu všemu porce hudebních videoklipů ve 3D natočena speciálně pro účely podobného vysílání. Divák by tak měl k dispozici několik programů, které by nabízely prakticky totéž, jenže alespoň by měl pocit, že si má z čeho vybrat.

ANALÝZA: Zbytečný humbuk kolem 3D televize

Je jasné, že majitelé vysílacích práv a producenti by se záhy nechali slyšet, že jejich 3D díla mají obrovskou hodnotu a tudíž je nemohou pustit jen tak do éteru. To je sice pravda, ale jen do chvíle, než se podíváme na penetraci 3D přijímačů ve střední Evropě. Dokud nebudou mít 3D přijímače stovky tisíc domácností, do té doby se nemá smysl bavit o tom, že by se na nekódované 3D vysílání na satelitu někdo díval – nechť by bylo jakkoliv atraktivní.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .