Fakta Barbory Tachecí – nudné a jen o něco málo delší než mrknutí oka

faktabarborytachecimalaTV Prima vyrukovala na podzim s publicistickou novinkou. Z potápějící se lodi Z1 vylovila Barboru Tachecí, jejíž jméno slibovalo tolik potřebnou kontroverzi. V pátek se mi tuto novinku konečně podařilo zachytit. A myslím, že stačilo.

Start se pořadu Fakta Barbory Tachecí nepodařil. První díl – plánovaný na úterý 1. září – byl předtočen, jenže politické kotrmelce udělaly rozhovoru s premiérem Janem Fišerem čáru přes rozpočet. Prima se tedy rozhodla první díl stáhnout z vysílání.

V pátek 4. září byla hostem pořadu Jana Bobošíková. „Proboha, ta ženská má zase nějakou důležitou funkci?“ prohnalo se mi hlavou. Po prvotním šoku jsme si vše zrekonstruoval, abych zjistil, že tato tragikomická postava českého veřejného života je v současnosti zvětralejší než týden otevřené pivo.

sinkovskykresbaV době, kdy se v České republice rozhoduje, zda muži a ženy v soudcovských talárech finančně zruinují české politiky (všechny ostatní vznešená vyjádření je potřeba brát s velkou rezervou), si Barbora Tachecí pozvala do studia naprosto plonkovou ženu, jejíž slova nemají žádnou váhu a nikoho nezajímají. Všichni ostatní političtí novináři nyní skáčou radostí (obrazně). Taková pěkná politická krize se nenaskytne každý den. Fakta slibovala rozhovory na aktuální téma, jenže Jana Bobošíková aktuální téma nemůže zajistit. Ani už si nevzpomínám, kdy byla Bobošíková skutečně aktuální. Nedokázal jsem si ji ve studiu vysvětlit, dokud jsem si nevšiml, že si obě dámy tykají. Tento detail by mohl vysvětlit mnohé.

Je možné namítnout, že Prima už dopředu avizovala, že první fáze Fakt bude předvolební a Jana Bobošíková byla pozvána v rámci tohoto bloku. I proti tomu lze namítnout již výše psané (nulová reakce na současné dění). Navíc lze opět dodat: „Proč Bobošíková? Bůhví, jakou stranu nyní zastupuje.“

Výprava studia byla velice prostá a celý pořad je tak založen na charismatu moderátorky, o němž si dovolím úspěšně pochybovat. Celá Fakta působí jako výrobek spíchnutý hodně horkou jehlou. Ve výsledku vypadají jako náhrada výpadku reklamního trhu – jsou totiž nasazena mezi Zprávy a Sportovní zprávy. Jejich délka (v pátek) byla přibližně sedm minut. I Večerníček je delší a to nemluvím o některých reklamních blocích.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .