Blíží se nával nových TV stanic. Kde je dětský kanál?

detimalenormoPro masového diváka je primárním kladem nastupující digitalizace kvantita. Lepší kvalita obrazu a zvuku je pozitivní, ale větší výběr z televizních kanálů je to pravé, co táhne. Při monitorování chystaných stanic mě zarazil jeden fakt. V plánech zcela chybí specializovaný dětský kanál. Proč?

Televizní průmysl je obchod, jako každý jiný. V mnoha ohledech ještě tvrdší, nespravedlivější a náladovější než klasický nákup, prodej, tržba, ztráta, zisk, atp. Jedno je ale neoddiskutovatelné – jde vždy jen o peníze. Záleží pak jen na televizních společnostech a jejich propočtech, jaké nové kanály pro diváky připraví.

Když jsem pročítal články o chystaných digitálních televizích, marně jsem pátral po dětském tematickém kanálu. Je pravda, že Česká televize v digitálních prazačátcích o takto tematizované stanici uvažovala, ale to už odvál čas. Přitom existuje jen málo lukrativnějších cílových skupin, než jsou malé děti. Je pravdou, že ony peníze nemají, ale mají je jejich rodiče a ti častokrát rádi umlčí dětský zvuk (pláč, neustálé prosby a pod.) nákupem produktu, co se na obrazovce mihl.

V nabídce kabelových a satelitních operátorů je několik dětských stanic. I zde však lze úspěšně zahrát na nacionální strunu: „České pohádky jsou nejkrásnější!“ Co na tom, že tento hrdý pocit získáváme až ve vyšším věku. Důležité je, že v České republice existuje ohromné množství dětských pořadů, jimž neustálá rotace mnoho neublíží. Děti rychle odrůstají a na jejich místa usedají mladší ročníky. A navíc v terestricky šířeném signálu by byla jistota stálé divácké základny a nezáleželo by, kolik lidí je upsáno různým operátorům.

Osobně jsem velmi rád za novou Primu Cool (přestože jsem zatím mimo signál), oceňuji odvahu přinést divákům hlavně kvalitu. Přesto jsem – z obchodního úhlu pohledu – překvapen, že žádný silný hráč na trhu nevyužil (a nejspíš ani nevyužije) kompenzační licenci pro dětskou cílovou skupinu. Taková Baby Nova, nebo Baby Prima zní dobře. Nemyslíte?

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: