V červnu zadavatelé investovali 573 milionů do klasických bannerových kampaní

Zadavatelé internetové display reklamy, tedy nejrozšířenější bannerové reklamy, využili v červnu 2014 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 573 milionů korun, což je o 8 % méně než minulý měsíc. Největším zadavatelem byl v červnu internetový obchodník Internet Mall a největším provozovatelem byl portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH.

tv-sledovanost-kolac-2-651

Nejvíc proinvestoval Internet mall, největší příjmy měl Seznam.cz

Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall, který v červnu využil reklamní prostor v hodnotě 30,6 milionů korun. Na druhé příčce je další internetový obchodník, tentokrát CZC.cz s inzercí v hodnotě 20,2 milionů korun a třetí příčku obsadil vyhledávač slev na internetu, portál Skrz.cz, s reklamou v hodnotě 12,7 milionů korun.

Online aktivity televizních skupin rostou

Z pohledu médií, tedy provozovatelů reklamních pozic, měl největší příjem dle ceníku Seznam.cz, přes 216 milionů korun. Vydavatelský dům Mafra zaznamenal přes 90 milionů, vydavatelství Economia přes 68 milionů. Zajímavá je především čtvrtá pozice skupiny FTV Prima, která zaznamenala navýšení až o 26 procent oproti květnu. Její příjem v ceníkových cenách činil přes 26,6 mil. korun. Konkurenční NovaCET 21, taktéž narostla o 21 procent na 22,5 mil. korun.

K předchozím datům je potřeba poznamenat, že jde o srovnání v ceníkových cenách, které nezohledňuje případné slevy nebo bartrové obchody. Skutečné příjmy zmíněných mediálních domů z display reklamy se tak mohou výrazně lišit. I přesto je toto měření klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .