TV Nova rozjela svůj „projekt roku“

radiotv-archiv16Včera v 19:40 zmáčkl generální ředitel TV Nova Petr Dvořák obří symbolické tlačítko, kterým oficiálně rozjel dlouho připravovaný a velkolepě avizovaný nástup zpravodajského portálu tn.cz. Aby však nebylo těch „seriózních“ informací příliš, budou k nim přimíchány i bulvární zprávy a spoře oděné děvy.

Když hovoří generální ředitel Petr Dvořák o plánech s tn.cz, nešetří velkými ambicemi: „Věřím, že do roka se dostaneme mezi tři nejsilnější hráče on-line trhu.“ Jejich cílem je dostat se nad návštěvnost iDnes.cz. Tento nejnavštěvovanější zpravodajský server u nás dosáhl v březnu dle údajů NetMonitoru 3 140 tisíc unikátních návštěvníků za měsíc (520 tisíc unikátních návštěvníků denně). Ovšem iDnes.cz není jediným soupeřem, jehož si na Nově vyhlídli. Za své konkurenty, s nimiž se TV Nova hodlá měřit, považují i Seznam.cz a nebo Centrum.cz a Atlas.cz, které provozuje společnost NetCentrum. U Seznamu se pak dostáváme na mnohem vyšší čísla unikátních návštěvníků – zejména u denního údaje (4 730 tisíc měsíčně; 2 100 tisíc denně).

Hlavní zbraně tn.cz

Internetové zpravodajství vede v současnosti Zdeněk Šámal. Jde o člověka s velkými zkušenostmi z médií a jejich starty. Své manažerské schopnosti už projevil při rozjezdu slovenské televize TA3, nebo české ČT24. Zdeněk Šámal o tn.cz řekl: „Je to revoluční krok. Naše videa a zprávy, které budeme pro web připravovat, budou něčím absolutně jiným, než zná český televizní divák nebo český internetový uživatel. Našim cílem je šetřit lidem čas. A my jim ho ušetříme způsobem, jakým jim budeme zprávy na www.tn.cz předkládat. Stručně, rychle a především prostřednictvím videa. Krátké video dodá mnohem víc informací, než sáhodlouhý článek.“

A právě video považují tvůrci nového serveru za hlavní zbraň, kterou dobudou pozice stávajících nejoblíbenějších. Po celé republice je roztroušeno 52 miništábů, jež mají u sebe kameru a hlavně počítač, na němž mohou celou zprávu zpracovat a posléze ji i odeslat. Minutáž jednotlivých příspěvků se pohybuje od 20 do 60 vteřin. Tyto videa tvoří více jak 50 % veškerého zpravodajství na tn.cz. V 8:00, 13:00 a 20:00 pak běží souhrn v podobě devadesátivteřinových moderovaných zpráv s názvem 90 sekund.
Samotný server nyní disponuje šedesátičlennou redakcí, která by se později měla rozrůst až na číslo 80. Kromě toho mohou své natočené příspěvky posílat i redaktoři/amatéři. Jejich příspěvky však zatím připomínají sekci vtipů a kuriozit.

Modrá, červená, zelená…

Server tn.cz je jednoduše rozdělen podle barev. Modrá patří „serióznímu“ zpravodajství, které se dále dělí na domácí, regionální, kriminální, ekonomické a zahraniční.
Hned vedle „modré“ rubriky Zprávy se nachází sekce Red. Kromě červené barvy v ní dominují odhalené dámské hrudníky a fotky celebrit (pokud možno v dráždivé póze). Je jasné, že v „červené“ sekci půjde hlavně o bulvární zprávy všeho druhu. Odpovídají tomu jednotlivé sekce – Celebrity, sex, zajímavosti, drsný svět, hudba a film. Zatímco v „modré“ části serveru se v pravé obrazovce objevuje okno s již zmiňovaným zpravodajským rychlosouhrnem 90 sekund, v „červené“ jsou k vidění také zprávy, ale moderátorka si během jejich předříkávání odloží veškeré své oblečení a v závěru stojí před kamerou tak, jak ji Bůh stvořil. Tyto Nahé zprávy jsou u nás absolutní novinkou a dávají vzpomenout na legendární Počasíčko, které ve své době vzbuzovalo u veřejnosti minimálně zájem. O tom, zda se v Nahých zprávách objeví i muži, má Petr Dvořák zatím jasno: „Přece jen to vypadá líp, když se svlékne žena, než, když to udělá chlap.“
Zelená barva patří sportovním rubrikám. Tato sekce je samozřejmě tvořena týmem z televizní stanice Galaxie sport.
Server tn.cz dále obsahuje sekci bleděmodrou sekci Magazíny a nechybí zde ani blogy, kam píší v současnosti tři osobnosti TV Nova (Jaromír Chalabala, Lucie Brunclíková a Markéta Fialová).

Do půl roku by měly se na tn.cz měly objevit i necenzurovaná videa, alternativní konce, vystřižené konce, atp.

Dostaví se úspěch?

Na tuto otázku je dnes prakticky nemožné odpovědět. Pro hovoří fakt, že za tn.cz stojí TV Nova se svými Televizními novinami, které jsou u nás dlouhodobě nejsledovanějším pořadem v televizi (rating se pohybuje mezi 26 a 28 %). To už něco znamená, navíc zpravodajsko-zábavný server ještě žádná česká televize neprovozuje. Spojení televize a internetu zní rozhodně zajímavě a má v sobě potenciál. A šetřit se na tomto projektu také moc nebude – jen letos očekává Petr Dvořák investici 100 miliónů korun.

Jako hlavní problém u tn.cz vidím otázku serióznosti. Půjde o to, zda převáží a za hlavní bude považována „modrá“ sekce, nebo jestli „červený“ bulvár plný lechtivých zpráv a videí získá navrch.
Český konzument zpravodajství je také přece jen zvyklý na pomalejší tempo, než nabízí zběsilých 90 sekund coby hlavní zpravodajská relace. Po prvním prolistování serverem tn.cz cítím silnou dominanci vizuální stránky nad obsahovou a to by mohlo tento projekt posunout ne do společnosti iDnes.cz, ale spíše k Blesk.cz nebo Super.cz. Úroveň informací 90 sekund a Nahých zpráv zatím vidím víceméně rovnocenně, což lze považovat za vážný a do budoucna smrtící aspekt.
Vytvořit seriózní videozprávu v délce 30 vteřin je, dle mého názoru, tím elementárním úkolem, jenž před tvůrci tn.cz stojí. Pokud se jim to v krátkém časovém horizontu podaří, je cesta na vrchol volná. Když toto nezvládnou, bublina splaskne, tn.cz se zařadí po bok bulvárních serverů a nepomůžou mu ani desítky miliónů korun.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky:,