Adam Křikava: Do Vánoc čekáme stovky klientů MyABradio

Brzy tomu bude rok, co jsme poprvé vyzpovídali Adama Křikavu, ředitele společnosti Limemedia a.s., která RadioTV provozuje. Již tehdy jsme nakousli plánovaný projekt dceřinné společnosti ABradio, který by každému umožnil postavit si vlastní rádio na internetu. O spuštění projektu MyABradio jsme informovali v úterý a dnes přinášíme rozhovor s jeho duchovním otcem o tom, co vlastně MyABradio nabízí, jak projekt vznikal a co si od něj společnost slibuje.

Začněme jednoduchou otázkou. Proč vzniklo MyABradio a co si od něj slibujete?

Shrnul bych to do tří důvodů. Jak víš, již několik let provozujeme celou řadu rádií na míru pro firmy a zájem o tuto službu stále stoupá, což zvyšuje nároky na firmu. Je třeba komunikovat, instalovat, konfigurovat, radit při tvorbě playlistu atd. atd., což nutně vyvolává potřebu nabírat nové zaměstnance, kteří by tuto práci zastali. MyABradio ve verzích Medium, Profi a Live je určeno právě pro tyto zákazníky z oblasti firemní klientely, kteří si nyní přes internet téměř vše zařídí sami. Samozřejmě budeme i nadále těmto zákazníkům věnovat plnou technickou i marketingovou podporu, ale úspora práce a výhody pro klienta jsou myslím zcela zřejmé.

Druhým důvodem jsou pro nás rozhlasoví nadšenci, fandové do muziky, kteří nejsou spokojeni se stavem současného rozhlasového éteru a buď tiše trpí nebo se různými pololegálními způsoby snaží začít vysílat sami, většinou bez smluv s autorskými organizacemi a na špatném hardwarovém i softwarovém vybavení. O nedostatečné síťové konektivitě nemluvě. Právě těm chceme dát možnost postavit si jednoduše a zcela legálně své vlastní rádio ve verzi Mini nebo Lite a vyzkoušet si, zda dokážou oslovit posluchače. Pakliže zjistí, že je o jejich rádio zájem, je to pro ně nejlepší cesta k přechodu na jednu z dražších verzí a tím pádem možnost pustit se do opravdového rozhlasového podnikání. Netřeba zmiňovat, že kvalitního internetového rádia si všimnou i lidé z terestrických stanic a pro tyto nadšence může být jejich úsilí pozvánkou do klasického rádia či hudební televize.

Třetí důvod je logický a tím odpovídám i na druhou otázku. Jsme standardně fungující společnost a slibujeme si masové rozšíření této služby nejen u nás, ale i na Slovensku a v Polsku, a z toho vyplývající imageový, marketingový a finanční profit.

Jaké programy tedy MyABradio vlastně nabízí a komu jsou určeny?

Verzí je celkem pět. Nejlevnější verze Mini je určena opravdu pro každého, kdo je ochoten obětovat na splnění svého snu 999 Kč měsíčně. Za ně dostane náš archiv téměř 30 tisíc skladeb, statistiky posluchačů a samozřejmě za něj vypořádáme autorská práva s OSA a Intergram, za které by jinak zaplatil 15 tisíc měsíčně. Pro náročnější hudební fanoušky je připravena verze Lite, která má navíc export playlistu na www stránky rádia, zobrazování právě hrané skladby a inteligentní plánování playlistu. Verze Medium je již určena spíše firmám jako vhodná forma imageové prezentace, přijde měsíčně na 5000 Kč a obsahuje celou řadu výhod včetně marketingové podpory. Verze Profi navíc přináší nejkvalitnější datové streamy až 192 kbps, službu Premium, možnost vkládání vlastních pořadů a reklam a výrobu zvukového obalu. A konečně Live je plnohodnotné rádio s možností živého moderování. Další podrobnosti lze nalézt na webu www.myabradio.cz.

Ten rozdíl ve výši poplatků ochranným svazům a ceně za verzi Mini je ale dost velký. Jak je možné se dostat na takovou úroveň a přitom dostát všem zákonným povinnostem?

Velká část nákladů spojených s výběrem poplatků ochranným svazům má administrativní charakter. My agregujeme poplatky velkého množství drobných poplatníků a tak šetříme ochranným  svazům velké peníze. I proto se s nimi dokážeme domluvit na zajímavých obchodních podmínkách. Na druhou stranu se snažíme MyABradio co nejvíce rozšířit, takže naše marže je na verzi Mini prakticky nulová. Každý si může s minimálními náklady vyzkoušet, co to obnáší dělat vlastní rádio. Když se mu bude dařit, bude mít posluchače a chuť svoji stanici dále rozvíjet, pořídí si vyšší verzi a my mu budeme poskytovat větší rozsah služeb. Pak to bude zajímavé i pro nás.

Když jsme spolu vedli rozhovor v listopadu (Adam Křikava: Chystáme kvalitnější odbavovací systém), bavili jsme se i o této službě a tehdy jsi zmínil plány na spuštění na přelomu ledna a února. Proč to zpoždění?

Lidé z oboru a nejen našeho, jistě vědí, co to je připravit projekt tak, aby nebyl spuštěn v polovičatém stavu, ale aby na něj mohl být jeho tvůrce hrdý. Řešili jsme celou řadu problému s odbavovacím systémem, kde nám významně pomohla zlínská firma 8BC, která na českém trhu zastupuje plánovací systém G-selector, jenž je součástí nejvyšších verzí služby MyABradio. Posilovali jsme technické zázemí, aby servery a internetové linky nepadly pod náporem nových posluchačů. Několikrát jsme předělávali design, velké debaty se vedly okolo konečného názvu služby a do všeho přišla restrukturalizace firmy a následně letní prázdniny. Výsledkem je termín spuštění k 1. září, což je obecně uznáváno jako nejlepší datum pro uvedení nového produktu na trh.

Zmínil ses o tom názvu. Když jsme spolu tehdy mluvili, služba se měla jmenovat MyRadio…

Okolo názvu jsme vedli snad nejvášnivější debaty. Při plánech na použití názvu MyRadio jsme narazili na některé zahraniční ochranné známky, které by nám nedovolovali případnou budoucí expanzi. Vzhledem k jednotě značky a plánům na rozšíření jsme nemohli použít ani u nás logické MojeRadio, dlouho jsme zvažovali posadit službu jako subdoménu naší značky ABradio a nakonec někdo, tuším že to jsem to byl dokonce já sám J,  přišel s názvem MyABradio, který spojuje vše v jednom a cizími ochrannými známkami zatížen není.

Jak jste na tom s technikou? Pokud bude o službu zájem, tím myslím nejen Česko, ale hlavně v Polsku, které jak vím vytěžuje vaše linky nejvíce, nebude docházet k výpadkům?

Jak jsem již zmínil, právě poslední měsíce jsme posilovali technickou infrastrukturu. Máme nové servery, speciální software zčásti vlastní, zčásti na míru od 8Bc a jsme připojeni hned přes několik internetových operátorů čtyřmi 1Gbps linkami do NIXu a 700Mbps do zahraničí. Již v současnosti náš tok dat ve špičce tvoří přibližně 5% celého českého internetu.

Jak jsem si všiml na stránkách MyABradio,  nabízíte nyní speciální akční nabídku za 24 Kč denně ve verzi Mini.  Dokdy je možno ji využít a jaké jsou podmínky?

V současné době nabízíme verzi Mini v akční nabídce již od 740,- měsíčně při podpisu smlouvy na dvanáct měsíců a v rámci  této zvýhodněné nabídky pak MyABradio vyjde na pouhých 24,- Kč denně. Ale ani u ostatních verzí nepřijdou naši klienti zkrátka, protože výhodné akční ceny nabízíme i u verzí Lite a Medium.

A otázka na závěr. Troufneš si tipnout, kolik zákazníků do konce letošního roku službu MyABradio využije?

Troufám si tvrdit, že to budou stovky zájemců a první ohlasy po spuštění MyABradio to potvrzují.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky:,