Deník Insider po roce: jak prodat neúspěch?

denik-insider-167Placený on-line deník Insider společnosti Centrum Holdings si za 15 měsíců působení vybudoval základnu čítající přibližně 1400 aktivních uživatelských účtů. Přitom po třech měsících existence plánoval mít minimálně dvojnásobek tohoto počtu. Přesto jsou v centru se svým produktem spokojeni.

Za nízkou cenu málo původního obsahu

Deník Insider nabízí placený obsah za poměrně zajímavou cenu. Jedno vydání lze pořídit rychlou platbou za 9 Kč, celoroční předplatné vyjde na necelých 1000 korun. Pokud jde o samotný obsah, ten už je diskutabilní. Kdo by za tuto cenu očekával plnohodnotné dvacetistránkové on-line noviny, bude zřejmě zklamán. Insider nabízí několik nanejvýš tucet vlastních článků denně, zbytek vykrývá monitoringem z jiných zdrojů, především sesterského deníku Aktuálně.cz, jež je zdarma. Běžné jsou i časté vzájemné citace obou webů.

Pokud si objednáte ukázkové předplatné jednoho čísla, zjistíte, že mnohdy nejde o „prémiový obsah“. Insider nabízí přibližně dva analytické nebo exkluzivní texty denně, zbytek tvoří vata, která nezaujme, ale ani neurazí. Je nicméně pochopitelné, že u tak malé základny pravidelných předplatitelů se nemůže vyplatit produkce náročnějšího obsahu.

Cíle se splnit nepodařilo, přesto jde o dobrý výsledek

Jak správně poznamenal Ondřej Aust z webu Mediář.cz, experimentální večerník Insider chtěl mít v březnu 2012 alespoň 2800 aktivních předplatitelů, aby se považoval za úspěšný. Ke konci listopadu 2012 měl teprve 1200 abonentů, teď jich má přibližně 1400. Podle obsahového ředitele Centrum Holdings Jakuba Ungera je to po prvním roce existence „nad očekávání dobrý výsledek“.

Pochopitelně, případný úspěch závisí na tom, jaká očekávání nastavíte. Vyjádření obsahového ředitele naznačuje, že očekávání v průběhu roku poklesla. Nebo jinak – Centrum Holdings u tohoto projektu ukazuje, jak lze prodat neúspěch. Když se projekt povede, jde o zaručený úspěch díky unikátní myšlence, skvělému odhadu a výborně nastavenému konceptu. Jenomže podobný úspěch se dostaví pouze u zlomku projektů, jelikož prorazit s placeným obsahem je právě na českém trhu mnohem obtížnější než jinde.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .