O RadioProjektu, Mirkovi Škodovi a dalších…

Původně jsem hodlal na tomto místě vyjádřit politování nad odchodem paní Barbory Tachecí z našeho sektoru. Výrazných osobností je v naší branži opravdu jako šafránu. Byl jsem proto potěšen nedávným rozhovorem týdeníku Marketing a Media s panem Miroslavem Škodou, novým programovým ředitelem Frekvence 1. Opravdu výrazně oceňuji přímočarost a jednoznačnost jeho vyjadřování. Zmíněný rozhovor je podstatným oživením jindy většinou bezbarvých, nic neříkajících a buď alibistických, anebo s prominutím poněkud nablblých autopropagačních vyjádření většiny pohlavárů našich rádií, zveřejňovaných jako hromadné sebetrýznění a to vždy čtvrtletně u příležitosti výstupů Radioprojektu.

Pan Škoda zmínil kromě jiného výrazná očekávání právě směrem k  Radioprojektu. Chápu ohromné zklamání, které muselo nutně na Frekvenci 1 po zveřejnění výsledků nastat. Vzhledem ke zjevnému nasazení lídí a hmotných prostředků je toto zklamání na místě. Druhou stranou mince ale je, zda se očekávaný výsledek musel anebo alepoň s vysokou pravděpodobností mohl dostavit. Tuto úvahu doplním za chvíli na jiném místě.
 
Druhou, pro mne klíčovou informací, kterou nám poskytl právě pan programový  ředitel Frekvence 1 je to, že jeho stanice směřuje na stejného cílového  posluchače jako Impuls. Máme se tedy opravdu jako informovaní posluchači na co těšit….začíná souboj gigantů na českém rozhlasovém trhu.
 
A ještě několik vět k těm gigantům, či spíše jejich programové filozofii.  Domnívám se, že oba největší tuzemské rozhlasové domy, tedy Lagardere a Media Bohemia, kladou snad až přílišný akcent na tradiční postupy v programovém marketingu.  Toto mé tvrzení neplatí doslova a vždy, právě Evropa 2 se na rozdíl od Frekvence 1 (alepoň pro mne určitě) vyznačuje prvky kreativity jak spontánní (viz ranní vysílání), tak cíleně směřované ve stylotvorných zvucích, vytváření nálad atp.
 
A samotný Impuls  ve své konzervativnosti překypuje velmi drobnými, ale přesto v on airu i off airu zdánlivě velmi dynamickými inovacemi. Právě ve srovnání se sesterskou Evropou 2 a Impulsem působí Frekvence 1 jako dobře seřízený, ale poněkud méně přesvědčivý rozhlasový soused.
 
Podobný dojem mám z většinou úspěšných Hit Rádií naší „skorosesterské“ Media  Bohemia. Při poslechu těchto produktů si i po více než roce jejich existence kladu stále stejné otázky. Dá se posluchač opravdu vypočítat? Stačí posluchače zvážit a změřit? Je opakování postupů i v současném rozhlasovém trhu matkou rádiové moudrosti ? Je další vývoj trhu a produktů možné určovat
především analytickými postupy?
 
Sám si nejsem nikdy stoprocentně jistý, ale – co si myslíte Vy?

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .