Mladí lidé jsou pro rádio výhodou

Programový ředitel pražského Radia Spin píše o výhodách mladé cílové skupiny exkluzivně pro RadioTV.

Cílová skupina, jakou má například Radio Spin ale i jiné alternativní stanice v Praze, je mnohdy opomíjená. Přitom je to cílová skupina, která skutečně výrazně utrácí a má páky na své zdroje peněz, aby si mohla pořídit různé věci.

Časy, kdy si mladí lidé mohli vybírat jen z mainstreamových a méně zacílených rádií, jsou už dávno pryč. Alespoň v Praze je dnes situace taková, že rádia se stále více specializují a přibližují různým cílovým skupinám. Příkladem je i Radio Spin, které sa specializuje na „černou hudbu“, hip-hop, soul a rnb. Mohlo by se zdát, že tento formát je vhodný spíš pro internet, a nebo pro velice úzkou cílovou skupinu. Že mladí lidé ve věku 15-20 let nemusí být pro inzerenty zrovna příliš atraktivní. Když se ale podíváme na chování této cílové skupiny v praxi, zjistíme, že jsou vděčnými konzumenty a dokážou často i mnoho utrácet.


Cílová skupina, jakou má například Radio Spin ale i jiné alternativní stanice v Praze, je mnohdy opomíjená. Přitom je to cílová skupina, která skutečně výrazně utrácí a má páky na své zdroje peněz, aby si mohla pořídit různé věci. Realita je taková, že když jde člověk po ulici, tak vidí mladého člověka s posledním typem mobilu, protože mladá generace sází na nové technologie. Přitom generace 30+ většinou používá ten starší mobil, protože nemá důvod mít nejnovější technologii. Ten telefon funguje pořád. Je to tak i s oblečením, kdy generace mladších lidí žádá značkové zboží a je ochotna za něj utrácet mnohdy víc než jejich starší „kolegové“. A pokud jde o hudbu, posluchači především alternativních rádií jsou kupodivu i disciplinovanější pokud jde o koupi hudby, kterou poslouchají. Možná velice zarážejícím faktem, je  skutečnost, že tato skupina lidí si nechce hudbu vypalovat, ale chce mít originálky.


Pro rádia a jejich inzerenty může být tahle skupina výhodná i z dalšího důvodu. Všichni víme, že večer rádia ztrácí posluchače, a prim přebírá televize. V naši cílové skupině se stalo to, že my dokážeme krásně televizi konkurovat. Uvědomme si, že naše cílová skupina není konzumentem tradičních seriálů, kterých je na všech televizních okruzích přehršel. V tuhle chvíli mladí lidi volí ty rádia a vyhledávají si specializovaný pořady – v případě Radia Spin je to hip-hop, rnb, profily alb a další. Funguje tu i vyhledávání nových talentů, tady mají možnost prezentovat své nové nahrávky, a v tu chvíli to rádio začíná žít. Večerní poslechovost je díky tomu velice vysoká, až nestandardní.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .