Nova pootáčí programové kormidlo, uvede vlastní adaptace divadelních her

novanove Překvapivě bez výrazné předchozí kampaně uvede televize Nova v následujících dvou týdnech vlastní adaptace divácky úspěšných divadelních her. Obsadí jimi tradiční nedělní slot od osmé hodiny večerní, který dlouhodobě pro premiéry své dramatické tvorby využívá Česká televize na svém prvním programu.

17.května se tak na obrazovkách objeví premiéra televizní verze slavné divadelní komedie Donalda Churchilla Natěrač a o týden později se obecenstvo Novy pobaví u veselohry Bez předsudků. Komerční stanice svoji původní tvorbu obalí do hvězdného hávu oblíbených herců a úspěšných režisérů. Jan Budař, Jitka Čvančarová a Marta Issová pracovali pod režijní taktovkou Jaroslava Brabce na Natěrači, druhý titul převzal obsazení z divadla Kalich, kde celý titul stojí a padá s dvojicí Jana Paulová a Pavel Zedníček. Televizní úpravu tohoto kusu svěřila Nova nejpopulárnějšímu tuzemskému režisérovi Zdeňkovi Troškovi, který by se pro publikum měl stát velkým tahákem a zárukou dobré zábavy.

Svůj nejnovější počin – adaptace populárních divadelních her – si Nova zařadí do galerie svých nejnovějších počinů po bok úspěšného cyklu televizních filmů Soukromé pasti, kterým loni na podzim překvapila kritiku, diváky i peoplemetry, které jí na oplátku přinesly nečekaně velká čísla sledovanosti. Tuzemská komerční jednička už několik let pozvolna otáčí svým programovým kormidlem. Dělá to velmi jemně a nenásilně, aby si její většinoví konzervativní diváci na změny dokázali zvyknout.

Dlouze a těžce se Nova ve veřejném mínění zbavuje nálepky estrádní stanice s krvavě bulvárním zpravodajstvím. Přitom drtivou většinu zábavných pořadů klasického stylu přestala vysílat již před několika lety poté, co deklarovala své zaměření na cílovou skupinu 12-54 let. Novoty a GO-GO šou nahradily Výměny manželek a X-faktor, místo odpoledního Riskuj se objevují akviziční kriminálky dynamického střihu. A přehled dopravních nehod od Aše po Beskydy střihnutý vraždou na Kladně se v Televizních novinách přetavil do zábavnější relace, která se formátově našla v infotainmentu, tedy spojení zpravodajství se zábavou.

Nova se stala klasickou komerční stanicí srovnatelnou s kterýmkoliv jiným úspěšným kanálem v zahraničí. Vysílá tak, aby poměr mezi pořizovacími náklady na vysílání pořadu a výnosy z reklam v jeho blízkosti vyšel co nejvýhodněji. Nepouští se do zbytečně okázalých drahých výstřelků, které si na sebe nevydělají. Místo toho vsadila na vlastní vývoj nových nepodbízivých formátů, které bychom ještě před několika lety na tuzemské komerční stanici hledali marně. A je jen dobře, že diváci tuto snahu ocenili svým zájmem o zmíněné Soukromé pasti, sitcom Comeback či trochu poučné Koření a Víkend.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: