Nejmladší česká celoplošná televize Pětka se krátce po svém startu potýká s problémy. Její majitel Luboš Měkota ji není schopen dále financovat. Jelikož projekt už běží, mělo by být hledání nového investora jednodušší, než pokud by televize ještě nevysílala. Menší televize to ale měly s investory vždy náročné a profil televize Pětka nezapadá ani do konceptu největších televizních skupin na českém trhu.
Pohled na někdejší ambiciózní televize
Když se podíváme na projekty dnes již neexistujících televizí, které se soustředily na programové bloky plné původní tvorby, zjistíme, že téměř žádný z nich nelze tak úplně přirovnat k televizi Pětka. Dnes již neexistující TV3 investovala vedle vlastní tvorby především do zajímavých akvizicí. Lifestylová TOP TV byla plná product placementu, a jako jediná měla licenci, která ji umožňovala většinový podíl telenákupních pořadů.
Pak tady byla Public TV, která dělala to samé co TOP TV, jen reklamní pořady a podporu firem vydávala za legitimní program. I proto dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání několik pokut za skrytou reklamu. Nutno ale dodat, že tehdy ještě nebyl product placement povolen. Dnes by už Public zřejmě pokuty nedostával, pokud by se vešel do zákonem stanovených limitů.
TV3, TOP TV, Public, 24cz – projekty, které nepřežily
Mezitím tady vysílala publicistická „parlamentní“ televize 24cz a v přípravě byly i další projekty. Když se tyto stanice dostaly do problémů, zprvu se taky snažily hledat investora. Jenomže žádná z nich tehdy nezapadala do koncepce existujících televizních skupin, aby je některá z velkých televizí začlenila do svého portfolia.
To může být i problém televize Pětka – jde o první televizi orientovanou na českou zábavu. Je potřeba říct, že investice do programu jsou vyšší než u některých výše zmíněných stanic. Jenom bohatý program ale nestačí. Televize musí především koncepčně zapadat do představ investora. Na druhou stranu, dva potenciální investoři přece jen na trhu jsou.
DALŠÍ INFORMACE: Televize Pětka a Metropol mají potíže s financováním, hledají nového investora
Pětka by mohla být logickou akvizicí pro Andreje Babiše
Jedním z nich může být miliardář Andrej Babiš. Ten se opakovaně nechal slyšet, že zvažuje vytvoření nové televize, která by byla alternativou vůči současným největším televizím, zejména v oblasti zpravodajství a publicistiky. Než podobnou televizi budovat na zelené louce, to už je jednodušší takovou televizi koupit, zvláště když má za sebou slušný rozjezd a její značka je v povědomí. Navíc Pětka působí vedle pražské televize Metropol, pro niž je zpravodajství primárním pilířem programu.
Druhým možným investorem je magnát Jaromír Soukup. Ten nedávno koupil plnformátovou televizi Barrandov, která se orientuje na staršího diváka. Do tohoto portfolia by mohla vhodně zapadnout i televize Pětka coby druhý kanál Barrandova. Otázkou je, co by v takovém případě bylo s televizí Metropol a zda by si ji nový majitel ponechal jako svůj doplňkový kanál.
Babiš chce asi naučit národ pěstovat řepku. Myslím , že oba pánové jsou zralí na
kliniku.
Myslím, že sežrali dost brzy reklamní koláč této země.