Talent mania je prý originální, za odměnu bude i SuperStar

televizemaleGLOSA – Páteční odpoledne bylo tak trochu překvapivé. Společnost FremantleMedia a televize Nova s Markízou společně oznámily, že se domluvily na tom, že soutěž Talent mania je originální, a nepůjde o kopii formátu Česko Slovensko má Talent. Obě strany zároveň oznámily, že na jaře příštího roku budou produkovat druhou řadu pěvecké soutěže Česko Slovenská SuperStar.

Zní to tak trochu paradoxně. Nejdřív se hodně psalo o tom, že Markíza propásla opci na mezinárodně licencovaný formát Česko Slovensko má Talent, který hodlala produkovat společně s Novou. Vlastníkem tohoto pořadu je právě společnost FremantleMedia, která jej následně nabídla televizi Prima a Joj pro jejich společný podzimní projekt.

Jak se z kopie stane originál…

Jenže Nova s Markízou se svého podzimního taháku nehodlaly vzdát, a tak ohlásily konkurenční soutěž Česko Slovenská Talent mania, kterou nabídnou na podzim přímo proti Primě a Jojce. Nova s Markízou se tak rozhodly jít proti svým partnerům z Fremantlu, díky kterým měly úspěch například se SuperStar. Nyní obě strany prohlašují, že Talentmania nebude kopii úspěšné předlohy, a že se budou navzájem respektovat.

Jedná se o velice zvláštní postoj. Ve značkách obou soutěží převládá slovo Talent, kastingy jsou o talentech, a celkové provedení show bude určitě hodně podobné, asi tak jako se kdysi podobaly reality shows Big Brother a VyVolení. Prima s Jojkou tak zakoupily mezinárodní formát, který jim k ničemu není, protože jak se ukazuje – Nova s Markízou ho vyvinou samy a bez mezinárodní licence.

AKTUALITA: Nova a Markíza uvedou druhou řadu federální SuperStar

nova-kolotoc-velkyNova byla vždycky mistrem v adaptaci úspěšných formátů. Ukázka z pořadu Kolotoč, který se významně inspiroval americkým formátem Wheel of Fortune. Prima se v pořadu Nikdo není dokonalý inspirovala slovenskou předlohou Aj múdry schybí. Screenshot: RadioTV

Nově s Markízou leccos projde

Jenže obě komerční jedničky dobře vědí, že si podobný přístup můžou dovolit. Především, pokud jste lídrem trhu, leccos vám projde. A kromě toho, společnost Fremantle Media si nemůže dovolit ztratit klíčové partnery na českém i slovenském trhu. Proto radši obětuje úspěch svého formátu Talent na Primě i na Jojce, a dobrovolně nechá Novu s Markízou, aby je převálcovaly. Jako „odškodné“ pak Fremantle zkasíruje prostředky za další řadu Česko Slovenské SuperStar.

K podobné situaci došlo na Slovensku již před šesti lety. Markíza tehdy vysílala variaci reality show s kamerami Mojsejovci. Formát vyvinula sama, nicméně se ozval vlastník obdobné show Big Brother, a ohradil se, že slovenská show je jeho kopii. Obě strany se pak domluvily, že to vlastně kopie není a Markíza o rok později zakoupila a rozjela oficiální Big Brother i na Slovensku.

Vítězem je FremantleMedia, poraženým může být Prima a Joj

Big Brother ale tehdy pohořel, a už se neopakoval. Stejně tak se může stát, že neuspěje ani Česko Slovensko má Talent. Jenže, i kdyby k tomu došlo, pro majitele formátu to nebude žádná tragédie. Český a slovenský trh je moc malý na to, aby to ovlivnilo obchody s tímto formátem v jiných zemích. Hlavní je, že společnost FremantleMedia dostane za svou produkci zaplaceno. A je jedno, zda to teď bude od Primy a Jojky za Talent, nebo na jaře od Novy a Markízy za SuperStar.

Autor článku:

Komentáře (7)

  1. Barka

    To je strašné, co leze do TV. Už není prakticky možné vybrat pořádný film nebo
    dokument. Ještě tak na ČT2 , ale co se děje na satelitu nebo Prima Nova JOJ ,to
    je opravdová hrůza. A pseudovědecké americké programy typu NG, to už žere jenom tupec.

    1. Jose

      Souhlasím s kladným hodnocením ČT2. Souhlasím s odsouzením stanic Prima a Nova. Ale odsouzení satelitního příjmu povařuji za naprostý blábol. Vezmi si, co třeba dává francouzsko-německý kanál ARTE nebo německé veřejnoprávní ,,trojky“. Nebo i na Chorvatech můžeš sledovat koncert Led Zeppelin, stejně jako na Rusech, můžeš sledovat koncert Pink Floyd. Takže je to přesně naopak. Zatím co s přijmem pozemním DVB-T vůbec nic neuděláš, protože je tam, jen těch pár sraček, co tam je. Mimo ČT2. A s příjmem v kabelu, tedy DVB-C, taky nic neuděláš, protože tam bude jen těch o něco více sraček, co ti tam dají. Tak právě jedině pomocí satelitu, tedy DVB-S lze docílit přijmu, kde čeho http://www.lyngsat.com/ a je to jediné místo, kde se ještě vybrat dá. Pokud se budeme bavit na téme talevize. Samozřejmě pro informatiku atd. máš ještě lepší internet, ale co se týče specifiky televize, jako takévé. Tak podle mého názoru, jediné slušné, jdou ulovit, právě tím satelitním přijímačem.

    2. gringoAD

      Velká pravda, co jsi napsal. Nevím, nechápu, kdo se na ty nesmysly na Nově a Primě divá. Novu osobně vůbec nesleduji, takže je mi jedno, kdy tam bude jeden blbej pořad a kdy druhej. A je celkem jedno jestli je to superškvár nebo superškváru podobný nesmysl. Osobně mám v oblibě čt2 a čt24. A pokud ne, tak nějaký zahraniční (u nás nezkomercionalizovaný) seriál.

  2. Maxx

    Nebudeme si nic nalhávat, bylo by s podivem, kdyby Nova na podzim porazila Primu. Svědčí o tom počet přihlášených na castinzích originálního Talentu na Primě a naprostý nezájem o Talentmánii, z čehož plyne pestřejší a zajímavější výběr soutěžících u Primy a JOJ. Porota v Talentu je opravdu luxusní, za to Talentmánie? Stejné ksichty ze Slovenska a tragický výběr za českou stranu. A navíc názor veřejnosti – fanoušci na FB, diskuze, ohlasy odborníků – vše nasvědčuje, že přejatý originální formát na Primě a JOJ vyhraje podzimní souboj nad amatérskou a kolotočářskou Talentmánií. Pokud tomu tak nebude, budu vážně pochybovat o regulérnosti výsledků sledovanosti z peoplemetrů!

    1. juko

      Maxxi, všechny vaše argumenty mají logiku, jenže lidské chování je mnohdy nelogické. Podceňujete sílu značky – u mnoha lidí je prostě IN sledovat Novu, ať se děje co se děje… kdyby Nova s Primou vysílaly stejný film ve stejném čase, na Novu by se dívalo víc lidí. Podobně to může dopadnout i s Talent manii. Většina lidí vám řekne, že se dívat nebude… stejně tak vám většina řekne, že se na tu divnou kulturu v komerčních televizích nedívá, a že si radši zapne ČT2… Realita je ale poněkud odlišná…

  3. Maxx

    Nepodceňuju sílu značky Novy (lépe řečeno silně zakořeněnou skutečnost v hlavách Čechů z dob Železného, že jenom Nova nabízí nejlepší pořady, proto ji musíme sledovat, což v devadesátých letech byla pravda, i když aktuální situace je totálně jiná, což si diváci stále neuvědomují), ale věřím v to, že se někdy i „monopol“ Novy dá narušit. Tak jako to bylo na podzim roku 2005 (Nova – Big Brother, Prima – VyVolení 1), tak si myslím, že podobná situace nastane i letos. Když se tedy zaměřím na mladé diskutující z Facebooku, kteří samozřejmě tvoří jenom část diváckého obecenstva, tak ti nemají problém přiznat, jestli se dívají na Novu nebo na Primu. Oni se podívají na Comeback, nějakou kriminálku na Nově, stejně jako na Ano, šéfe a pak na seriály na Cool. A nestydí se to přiznat. Proto když vidím, jak mladí dávají drtivou většinou přednost originální show na Primě, tak silně pochybuju o úspěchu Novy.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .